آشنایی با تولید محتوای مد

امروزه صنعت مد و فشن، به صنعتی پیشرفته تبدیل شده است که هر لحظه گسترده‌تر و بزرگ‌تر می‌شود. اگر به حوزه مد و فشن علاقه‌مند هستید یا می‌خواهید وارد این حوزه شوید یا در رابطه  با آن تولید محتوا انجام دهید، بهتر است با ما در ادامه این مطلب همراه شوید.

چگونه یک وبلاگ مد موفق ایجاد کنیم؟

اگر قصد دارید که در رابطه با صنعت فشن و مد تولید محتوا کنید، ابتدا باید عناصر اصلی نگارش یک وبلاگ مد و فشن موفق را یاد بگیرید و با آن آشنا شوید. مواردی که در ادامه بیان خواهیم کنید.

1.ابتدا حوزه تخصصی خودتان را انتخاب کنید

“مد” و “فشن” اصطلاحات گسترده‌ای هستند که با استفاده از این اصطلاحات انواع بسیاری از لباس‌ها و تزئینات و اکسسوری ها تعیین می‌شوند. شما باید ابتدا، بخشی تخصصی‌ تر در این صنعت انبوه برای خود مشخص کنید. درست است که موضوعی که انتخاب می‌کنید باید برای اکثر قشرهای جامعه جذاب باشد و زن و مرد و جوان و پیر را مجذوب کند، اما لازمه اصلی آن است به جزئیات موضوعی که انتخاب کرده‌اید دقت کنید. در واقع اگر کسی از شما بپرسد که در چه قسمتی از این صنعت قصد فعالیت دارید، باید بتوانید به این سؤال پاسخ دهید. سپس بعد از اینکه حوزه موردعلاقه خود را یافتید، می‌توانید راحت‌تر به بازاریابی و تعیین استراتژی و در کل تولید محتوا بپردازید. همچنین مطمئن باشید محتوایی که این‌چنین تولید می‌کنید، کیفیت بالاتری خواهد داشت.

حوزه‌های تخصصی‌تری که می‌توانید برای مثال در صنعت مد انتخاب کنید در لیست زیر برای شما تهیه کردیم.

  • زنان بالای 30 سالی که قصد دارند متناسب با مد روز لباس بپوشند.
  • بهترین لباسی که می‌توان با قیمت مناسب و به ‌صرفه خریداری کرد.
  • کسانی که در عین شیک بودن و زیبایی لباس، برای راحتی لباس اهمیت بالایی قائل می‌شوند.
  • به ‌روزترین و آخرین ترندها و مدهای لباس و جدیدترین طراحی ‌ها و کارهای طراحان
  • آشنایی با بوتیک‌های محلی و نکته‌های کلیدی هنگام خرید لباس
  • تلفیق لباس سنتی با لباس مد روز
  • می‌توانید روی یک اکسسوری خاص مثل کفش، جواهرات یا کیف دستی تمرکز کنید یا چند اکسسوری را بین این‌ها انتخاب نمایید.
  • لباس‌های بازیگران و فوتبالیست‌ها و شخصیت‌های معروف یا لباس‌های معروف فیلم‌ها و ابرقهرمان‌ها.
بیشتر:  قیمت پروتز انگشت پا چقدر است؟ معرفی انواع ساخت پروتز انگشت پا

مواردی که در بالا ذکر کردیم تمام حوزه‌هایی که در صنعت مد قرار دارند، نیست. صنعت مد و فشن بسیار گسترده است و بخش‌های متفاوت زیادی در آن وجود دارد. ما سعی کردیم با بیان مثال‌های بالا، شما را با ایده کلی مد آشنا کنیم. فقط دقت داشته باشید که به حوزه‌ای که انتخاب می‌کنید علاقه‌مند باشید چون قرار است مدت زیادی در این زمینه کار کنید.

2.نامی منحصر به ‌فرد انتخاب کنید

بعد از این که حوزه تخصصی و مورد علاقه خود را انتخاب کردید، زمان آن رسیده است که یک نام مناسب برای سایت خود پیدا کنید. لازم نیست که حتماً کلمات کلیدی مربوط به فشن در اسم سایت شما قرار بگیرد. مسئله مهم در تعیین اسم، منحصر به ‌فرد بودن آن و این که اسم در خاطر کاربر بعد از یک‌بار شنیده ‌شدن، بماند. البته ضروری است که اسمی که برای سایت انتخاب کرده‌اید، ربطی به صنعت مد و فشن هم داشته باشد.

بیشتر:  9 مزیت مهم خواندن کتاب قصه و داستان کودکانه

خیلی اوقات اگر خود را در اتاقی حبس کنید و فقط به اسم فکر کنید، به هیچ اسم خوبی نمی‌رسید. به ایده کلی اسم فکر کنید و مطمئن باشید بعد از چند روز به طور اتفاقی چند ایده به ذهنتان خواهد رسید. فقط سعی کنید که اسمی که انتخاب کرده‌اید جالب و به‌یادماندنی باشد و بقیه سایت‌ها قبلاً از آن استفاده نکرده باشند. همچنین تلاش کنید که اسم انتخابی شما املای آسانی داشته باشد در غیر این صورت کاربر در پیدا کردن سایت دچار مشکل می‌شود.

3.محیط وبلاگ را خاص و جذاب طراحی کنید

در استراتژی که برای خود قبل از تولید محتوا تعیین کرده‌اید، به‌ظاهر خیلی اهمیت دهید. چون به ‌هر حال کار شما در حوزه مد و فشن است. کل این صنعت حول ظاهر شیک و زیبا می‌چرخد. پس طبیعتاً کسی که وارد سایت شما خواهد شد، به اولین چیزی که دقت می‌کند ظاهر و نمای سایت است. می‌توانید قالب را از وردپرس انتخاب کنید یا اگر در این زمینه حرفه‌ای هستید، خودتان قالب سایت را طراحی کنید. همچنین باید دقت کنید که وبلاگ و سایتتان برای گوشی و تبلت و … چینش درستی داشته باشد و به هم نریزد.

سعی کنید که تصاویر مناسبی در سایتتان قرار دهید. تصاویر باید با متن محتوایتان در ارتباط باشد. بهتر است که از بقیه سایت‌ها تصاویر را برندارید و تا جایی که امکان دارد از عکس‌های منحصر به ‌فرد استفاده کنید.

4.استراتژی بازاریابی خود را مشخص کنید

سعی کنید قبل از این که کار سایت خود را شروع کنید و به تولید محتوا بپردازید، ابتدا استراتژی برای خود مشخص کنید. در این صورت در طول مسیر هیچ‌وقت سردرگم نمی‌شوید و با برنامه جلو می‌روید. این موضوع تنها برای صنعت فشن و تولید محتوای مد نیست. برای هر تجارت و کسب‌وکاری، مشخص‌کردن استراتژی بازاریابی ضروری است.

بیشتر:  آموزش تعمیر موبایل فرصتی ناب برای کارآفرینی

در لیست زیر چند استراتژی بازاریابی را تهیه کرده ایم.

  • بازاریابی از طریق رسانه‌های اجتماعی
  • بازاریابی موبایل
  • بازاریابی از طریق ایمیل
  • خبرنامه ‌های ماهانه مد
  • وبلاگ‌نویسی مهمان در مورد وبلاگ‌های مرتبط در جوی رقابتی
  • تبلیغات پولی در سایت‌ها و مجلات آنلاین
  • تبلیغات بنری
  • سئو و بهینه‌سازی و بالابردن آمار وب ‌سایت
  • تبلیغات گوگل ادز را فراموش نکنید

بدیهی است که استراتژی‌های بازاریابی به مثال‌های بالا ختم نمی‌شود و مواردی که در بالا ذکر کردیم تنها مثال‌هایی برای آشنایی بیشتر شما با مفهوم است.

راه‌های رسیدن به موفقیت از طریق تولید محتوای مد

اگر سایتی که طراحی کرده‌اید، مواردی که در بالا بیان کردیم را رعایت کرده باشد و با ظاهر زیبا و شیک، محتوای مناسبی تولید کنید، بازدید سایتتان بالا خواهد رفت و با افزایش تعداد بازدید، سودآوری شما نیز بیشتر می‌شود. اگر سایت شما از بازدید بالایی برخوردار باشد می‌توانید به تبلیغات کسب‌وکار طراحان و بوتیک‌ها را برعهده بگیرید که همین موضوع سود هنگفتی برای شما دارد. هم چنین می‌توانید از طراحان و بوتیک‌ها برای وبلاگ‌نویسی در مورد لباس و لوازم جانبی در وبلاگتان هزینه ماهیانه دریافت کنید. پیشنهاد میکنیم برای اطلاعات بیشتر به سایت بیزون سر بزنید.

مطلب پیشنهادی

رژیم کانادایی چیست؟ لاغری در 15 روز!

انتخاب رژیم غذایی مناسب برای زندگی سالم با توجه به گزینه‌های متعدد موجود می‌تواند برای …