آشنایی و معرفی با پهنه b و پروژه هایی که در آن در حال ساخت و ساز هستند

شهرک چیتگر یکی از به روزترین شهرک های تهران است که در منطقه 22 تهران قرار دارد. این شهرک متعلق به ارتش است و دقیقا در غرب دریاچه چیتگر، جنوب پارک هزار و یک شهر، شمال پارک چیتگر، چهار باغ، باغ ملی گیاه شناسی و اتوبان حکیم قرار دارد. این شهرک در جوار بازار ایران مال قرار دارد و از جنوب نیز به اتوبان شهید خرازی راه پیدا می کند.

در گذشته به این مکان شهرک امام رضا می گفتند اما بعدها به دلیل قرار گیری این شهرک در نزدیکی پارک جنگلی چیتگر، نام آن به شهرک چیتگر تغییر پیدا کرد. این شهرک از سه پهنه مهم تشکیل شده است که عبارتند از: پهنه A یا بوستان، پهنه B یا سروستان و پهنه C یا نارنجستان.

برج های پهنه B یا سروستان

پهنه B شهرک چیتگر به بنیاد تعاون ارتش تعلق دارد. این پهنه به دلیل معماری بی نظیر برج هایش که به شکل پروانه است، شهرت زیادی پیدا کرده است. پهنه b در قسمت غربی منطقه 22 و در بلوار پژوهش قرار دارد. اگر به تصاویری که از بالا از برج های پهنه b گرفته شده است نگاه کنید، متوجه شکل پروانه ای یا بی نهایت این برج ها خواهید شد. این سبک معماری در نوع خود بی نظیر است و توانسته توجه بسیاری از سرمایه داران به سمت خود جلب نماید.

بیشتر:  (تصاویر) راه رفتن عبادت کنندگان ژاپنی روی ذغال داغ

واحدهای مسکونی برج های پهنه b در متراژهای 86 الی 360 متری هستند. در این پهنه 16 برج وجود دارد. برج های پهنه b از دو بال غربی و شرقی تشکیل شده اند و هر کدام از آنها 30 الی 43 طبقه هستند. طراحی برج های این پهنه به گونه ای صورت گرفته است که به ازای هر واحد مسکونی، 40 متذمذبع فضای باز وجود دارد و مسیرهای پیاده و سواره میان برج ها با یکدیگر تداخلی نداشته باشند. واحدهای مسکونی این برج ها از حداکثر نورگیری برخوردارند و واحدها حداقل دید را نسبت به یکدیگر دارند.

طراحی این برج ها به گونه ای صورت گرفته است که مانع از وزش باد غرب به شرق نگردد؛ به همین دلیل یک بال پروانه بزرگتر طراحی شده است. هر برج این پهنه دارای یک فضای باز اختصاصی است که برای امنت کودکان در هنگام بازی طراحی شده است. در فضای میان برج ها چندین آبنما و مرکز آموزشی و تجاری قرار دارد. بیشتر اتاق های واحدهای مسکونی مستر وجود دارد و هر واحد دارای تراسی بزرگ می باشد. سازه برج های پهنه B از نوع فلزی و اتصالات آن پیچ و مهره است که در برابر لرزش بسیار مقاوم می باشند و حتی می توانند تا 11 ریشتر زلزله را نیز تحمل نمایند.

پهنه B جزء بهترین پهنه‌ها از نظر دید به منطقه و تنوع متراژی از کمترین تا بیشترین متراژ است. البته بعد از پهنه B، یکی دیگر از پهنه‌ها که تنوع متراژی خوبی دارد، پهنه C می‌باشد.

بیشتر:  پرطرفدارترین موزه‌های اروپا از دید توریست‌ها

برج G1

برج G1 از دو بال شرقی و غربی تشکیل شده است که بال غربی آن 9 طبقه و بال شرقی این برج 27 طبقه می باشد. سازه این برج از نوع فلزی است و دیوارهای آن از جنس بلوک سیمانی می باشد. برج G1 مجهز به سیستم اعلام و اطفاء حریق است. سرمایش و گرمایش واحدهای این برج از نوع فن کوئل و چیلر است. کف واحدهای آن با استفاده از سنگ درجه یک پوشانده شده است. برج G1 در قسمت شمال شهرک چیتگر و جنوب اتوبان شهید خرازی ساخته شده است. در مجموع این برج 434 واحد مسکونی دارد.

برج G2

G2 یکی دیگر از برج های در حال ساخت پهنه B است. این برج نیز از دو بال شرقی و غربی تشکیل شده که بال شرقی آن 27 طبقه و بال غربی آن 29 طبقه می باشد. اسکلت این برج از نوع فلزی است و دیوارهای آن با بلوک سیمانی ساخته شده اند. واحدهای مسکونی این برج مجهز به سیستم اعلام و اطفاء حریق است و از فن کوئل و چیلر به عنوان سیستم گرمایشی و سرمایشی واحدها استفاده شده است. کف واحدهای این برج با سرامیک پوشانده شده است. برج G2 نیز در شمال شهرک و جنوب اتوبان خرازی ساخته شده است. این برج در مجموع دارای 494 واحد مسکونی است.

بیشتر:  کشف سوراخ در اتاق خواب که به مکان عجیبی ختم شد!

برج g3

برج G3 در شما شهرک چیتگر و جنوب اتوبان خرازی قرار دارد. این برج دارای دو بال است که بال شرقی آن 27 طبقه و بال غربی این برج 29 طبقه می باشد. اسکلت این برج از جنس فلزی است و دیوارهایش با استفاده از بلوک سیمانی ساخته شده است. واحدهای این برج نیز مجهز به سیستم اعلام و اطفاء حریق هستند و از فن کوئل و چیلر در آنها استفاده شده است. برج G3 در مجموع دارای464 واحد مسکونی است.

برج G4

این برج از دوبال شرقی و غربی تشکیل شده است که 27 و 29 طبقه هستند. اسکلت آن از نوع فلزی و جنس دیوارهایش از بلوک سیمانی است. واحدهای آن مجهز به سیستم اعلام و اطفاء حریق بوده و از فن کوئل و چیلر به عنوان سیستم گرمایش و سرمایش واحدها استفاده می شود. در مجموع 494 واحد مسکونی در این برج وجود دارد.

مطلب پیشنهادی

معرفی و بیوگرافی حسین موسوی ده موردی

معرفی و بیوگرافی حسین موسوی ده موردی حسین موسوی ده موردی، یک متخصص امنیت شبکه‌های …