آموزش انواع روشهای نصب پلاگین در فتوشاپ

آموزش نصب پلاگین در فتوشاپ, نصب پلاگین در فتوشاپ, آموزش نصب پلاگین در فتوشاپ

با نصب پلاگین های فتوشاپ می توانید امکاناتی به فتوشاپ خود اضافه کنید

آموزش افزودن/نصب کردن پلاگین های مختلف در فتوشاپ

فتوشاپ که می توان گفت رایج ترین و بهترین نرم افزار برای ویرایش تصاویر به حساب می آید، علاوه بر ابزاری که هنگام نصب می توانید به آن ها دسترسی داشته باشید ، امکاناتی در قالب پلاگین یا اکستنشن به شما خواهد داد تا از هر گونه ابزار دیگری بی نیاز شوید. در این مقاله قصد داریم به شما نصب پلاگین های فتوشاپ را آموزش دهیم. همراه ما باشید.

پلاگین ها یا اکستنشن های فتوشاپ چیست؟

پلاگین ها یا در اصطلاح اکستنشن ها ، ابزار های جانبی برای نرم افزار ها هستند که هر شرکتی در این زمینه می تواند این قابلیت را برای خود ایجاد کند. از این رو فتوشاپ نیز از ان دست شرکت هایی می باشد که برای نرم افزار فتوشاپ این امکان را فراهم کرده است.

وجود این پلاگین ها به شما قابلیت ها و دسترسی های بیشتری می دهد تا فعالیت خود را در عین حال که حرفه ای پیش می برید ، سریع تر نیز انجام دهید.

به طور مثال پلاگین روتوش صورت، به شما این امکان را می دهد تا بسیار سریع تر و راحت تر اعمال روتوش را انجام دهید. به همین دلیل لازم است برخی از آن ها را نصب کنید. در ادامه به اموزش نصب پلاگین های فتوشاپ خواهیم پرداخت.

دانلود پلاگین های مورد نظر فتوشاپ

برای نصب پلاگین های فتوشاپ ابتدا لازم است آن ها را از یک وب سایت دانلود کنید. برای اینکه آن ها را پیدا کنید کافیست عبارت دانلود پلاگین فتوشاپ را جست و جو کنید تا وبسایت های زیادی را در این زمینه مشاهده کنید.

با این وجود بهتر است بدانید ، شرکت ADOBE برای خود وبسایتی در این زمینه به آدرس exchange.adobe.com ایجاد کرده است تا پلاگین های رایگان و پولی خود را از این طریق نشر کند. شما نیز می توانید پلاگین های مورد نظر خود را از انجا دانلود کرده و پس از نصب راحت به فتوشاپ خود اضافه کنید.

در حالتی دیگر ، ممکن است بخواهید از یک سایت دیگر برای دانلود پلاگین های فتوشاپ استفاده کنید. در این هنگام باید بدانید چگونه آن ها نصب و فعالسازی کنید.

آموزش نصب پلاگین های دانلود شده

پس از اینکه اکستنش مورد نظر خود را از سایت های دیگر (غیر از exchange.adobe ) دانلود کردید ، بر اساس نوع فایل آن مراحل نصب متفاوت خواهد بود. در حالت کلی فایل دانلود شده ، یا به صورت فایل Exe می باشد و یا یک فایل زیپ شده rar است.

نصب پلاگین های زیپ شده

برای نصب این نوع از فایل های دانلود شده ، ابتدا فایل را در یک پوشه ، استخراج کنید تا از حالت فشرده ان را خارج کنید.

بعد از این کار لازم است محتویات پوشه ای که در آن فایل زیپ را استخراج کردید ، به پوشه Plug-ins منتقل کنید. این پوشه در پوشه نصب فتوشاپ وجود دارد. اگر مسیر نصب فتوشاپ را از حالت پیشفرض تغییر نداده باشید ، پوشه Plug-ins در پوشه Program Files وجود دارد.

روش نصب پلاگین در فتوشاپ, آپدیت پلاگین های فتوشاپ, حذف پلاگین فتوشاپ

برای نصب پلاگین هایی که به صورت فایل زیب هستند محتوا را به پوشه پلاگین منتقل کنید

بعد از این کار فتوشاپ خود را یک بار ببندید و مجدد باز کنید تا ابزار اضافه شده را مشاهده کنید. این ابزار ها بسته به نوع آن ها در یکی از منو های فتوشاپ ظاهر خواهند شد.

توجه داشته باشید برای نصب پلاگین های فتوشاپ به این روش ، در فتوشاپ های قدیمی ، لازم است ابتدا اجازه دسترسی به این فایل ها را تایید کنید، برای این کار لازم است از قسمت edit  و سپس گزینه Preferences گزینه plug-ins را انتخاب کنید و در صفحه باز شده ، تیک گزینه Additional Plugins را فعال کنید.

بیشتر:  نشانه ، علت و راه حل داغ شدن CPU در ویندوز ۱۰

نصب پلاگین با فرمت exe

این فایل ها به راحتی همانند سایر نرم افزار های ویندوز قابل نصب می باشند. کافیست بعد از اینکه ان را باز کردید ، گزینه های next را اجرا کنید و پس از توافق با قوانین ، ان را نصب کنید.

پس از اینکه نصب فایل به اتمام رسید کافیست فتوشاپ را ببندید و از اول باز کنید تا فایل نصب شده را در فتوشاپ مشاهده کنید. بسته به نوع پلاگین ، گزینه ای به یکی از منو های فتوشاپ اضافه خواهد شد. همچنین می توانید از منوی window و تب extension ، پلاگین های نصب شده را مشاهده کنید.

نصب پلاگین های فتوشاپ با استفاده از فایل  Installer.jsx (فتوشاپ 2020 به بالا)

پس از اینکه فایل rar را استخراج کردید، ممکن است فایلی با عبارت  Installer.jsx در آن مشاهده کنید که نصب پلاگین فتوشاپ را برایتان ساده تر خواهد کرد.

نصب پلاگین در فتوشاپ cc, نصب پلاگین در فتوشاپ cs6, طریقه نصب پلاگین در فتوشاپ

فایل اینستالر به شما کمک می کند نصب پلاگین فتوشاپ را اتوماتیک انجام دهید

بعد از اینکه پلاگین شما نصب شد ، پیغامی برایتان ظاهر خواهد شد که از شما می خواهد یکبار فتوشاپ را ببندید و دوبار آن را اجرا کنید. بعد از اینکه این کار را انجام دادید پلاگین های نصب شده قابل استفاده خواهند بود.

نکته : ممکن است در فایل دانلودی ،  Installer.jsx را مشاهده نکنید، در این حالت باید محتویات پوشه Manual_ Installation را به مسیر زیر در محل نصب شده فتوشاپ منتقل کنید.

/Adobe/CEP/extensions

نکته قابل توجه در این روش از نصب پلاگین فتوشاپ این است که اگر بعد از نصب فایل قصد حذف آن را داشتید کافیست مطابق مراحل قبل فایل Installer.jsx را اجرا کنید تا پلاگین حذف شود. در واقع فتوشاپ پیامی به شما خواهد داد که برای نصب باید پلاگین قبلی را حذف کنید و با ادامه دادن به مراحل می توانید ان را از فتوشاپ خود حذف کنید.

بیشتر:  انواع روشهای مشاهده قدرت سیگنال وای فای در ویندوز 10

چگونه پلاگین هایی که به صورت دستی نصب کردیم را حذف کنیم؟

آپدیت پلاگین های فتوشاپ, حذف پلاگین فتوشاپ,آموزش نصب پلاگین در فتوشاپ

برای حذف پلاگین فتوشاپ می توانید به صورت دستی فایل های آن را حدف کنید

برای این کار لازم است محتویاتی که به فولدر extension منتقل کردید را به صورت دستی حذف کنید.

آیا پلاگین های فتوشاپ نیز نیازی به آپدیت دارند؟

در برخی از موارد با اپدیت کردن خود فتوشاپ ممکن است اجرای پلاگین ها مشکلاتی را به همراه داشته باشد در این هنگام لازم است آن ها را به روز رسانی کنید. برای بروزرسانی پلاگین های فتوشاپ لازم است ابتدا پلاگین نسخه قبل را حذف کنید. مراحل حذف را کمی قبل تر به شما گفتیم.

سپس نسخه جدید از پلاگین ها را همانند روش های قبلی به فتوشاپ خود اضافه کنید.

ایا فرایند نصب پلاگین فتوشاپ برای سیستم عامل مک متفاوت است؟

اگر بخواهید پلاگین را از خود فتوشاپ و با فایل Installer.jsx نصب کنید ، تفاوتی وجود نخواهد داشت اما اگر می خواهید به صورت دستی فایل ها را نصب کنید لازم است از مسیر زیر برای انتقال فایل های پلاگین استفاده کنید :

/Library/ApplicationSupport/Adobe/CEP/extensions/

جمع بندی مطالب 

در این مقاله سعی کریم به اموزش نصب پلاگین های فتوشاپ بپردازیم. همانطور که خواندین چندین روش برای نصب پلاگین های فتوشاپ وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید. با این وجود بهتر است پلاگین ها را از فروشگاه اختصاصی adobe دانلود کنید.

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

آموزش روشهای بک آپ گرفتن از واتس آپ

بک آپ گرفتن از واتس آپ بسیار آسان اما ضروری است راهنمای کامل بک آپ …