آنتی بیوتیک طبیعی، معرفی پروپولیس و خواص و کاربرد آن

پروپولیس (propolis) که در ایران به بره موم شناخته می شود و معمولا با موم اشتباه گرفته می شود، یکی از محصولاتی است که زنبور عسل در کندو تولید میکند.

زنبور عسل با استفاده از صمغ برخی گیاهان و ترکیب آن با آنزیم های معده خود، بره موم را برای محافظت و ضدعفونی کندو تولید میکند. این ماده سرشار از انواع فلاونوئید و آنتی اکسیدان است و یک ماده قوی دارویی برای درمان عفونت، قارچ، باکتری و ویروس شناخته می شود. جالب آنجاست که زنبور عسل این ماده را برای جلوگیری از ورود باکتری، قارچ و ویروس به داخل کندو تولید میکند.

بیشتر:  بامزه ترین نژاد های سگ کدام اند ؟

آنتی بیوتیک گیاهی، ارگانیک و بدون عوارض

عسل فاسد نمی شود. عسل هایی که در اهرام مصر کشف شدند بعد از 3500 سال هنوز قابل خوردن هستند. این عظمت و شگفتی به علت وجود مقادیر ناچیزی بره موم درون عسل است که زنبور ها برای نگهداری عسل بر روی محفظه های عسل مانند پوششی میریزند و حین جمعاوری با عسل ترکیب می شود.

بیشتر:  نکات مهم در طراحی محوطه باغ و ویلا

این ماده شگفت انگیز درمان خوبی برای بسیار از عفونت ها و بیماری های عفونی است. بیماری هایی مانند سینوزیت، ضعف سیستم ایمنی، میکروب معده یا هلیکوباکترپیلوری، عفونت واژینال و… با این محصول به راحتی و بدون عوارض قابل درمان است.

از آنجا که این فراورده هضم و جذب سختی دارد به تازگی شرکت بادرنگ طب توانسته آن را فراوری کند و که علاوه بر خالص شدن این فراورده از آلودگی ها مانند خاک و خاشاک، به راحتی هضم و جذب می شود. برای اطلاعات بیشتر به سایت کرویا به آدرس www.keroya.ir مراجعه کنید.

مطلب پیشنهادی

رژیم کانادایی چیست؟ لاغری در 15 روز!

انتخاب رژیم غذایی مناسب برای زندگی سالم با توجه به گزینه‌های متعدد موجود می‌تواند برای …