برنامه ریزی مطالعه تابستانه ویژه ی یازدهمی های عزیز

روش مطالعه یازدهمی ها در تابستان, دانستنی های مطالعه در تابستان یازدهمی ها

برنامه ریزی مطالعه تابستانه ویژه ی یازدهمی های عزیز

برنامه ریزی مطالعه تابستانه ویژه ی یازدهمی های عزیز

یازدهمی ها ضمن آرزوی موفقیت در امتحانات پایان ترم نظر شما را به مواردی در زمینه ی برنامه ریزی مطالعه ی تابستان جلب می کنم.

1- با خود صادق باشید. خود را با هیچ فرد دیگری مقایسه نکنید. کنکور یک مسابقه ی علمی ساده است، در گستره ی  ایران عزیز و با شرکت دانش آموزان عزیز پایه دوازدهم. اگر در هر سال کنکور دشوار باشد مطمئن باشید برای تمام دانش آموزان دشوار بوده است و اگر سوالات ساده و آسان باشد باز هم برای تمام دانش اموزان خواهد بود.

آزمون سراسری معمولا از جمله ساده ترین آزمون هاست زیرا سوالات برای طیف وسیع و متنوع دانش آموزان سراسر کشور طراحی می شود. با خود صادق بودن یعنی اینکه برنامه ی مطالعاتی خود را به گونه ای تنظیم کنید که بتوانید اشراف علمی و مفهومی خوبی بر روی تمام مباحث درسی داشته باشید.

همت و پشتکار شما می تواند این تابستان را به یک دوره ی مطالعه ی مفید و منطقی تبدیل کند. هر کار یا تصمیم مهم نیازمند برنامه ریزی و پشتکار است. پس در ابتدای دوره با نام خدا و توکل بر او و استعانت از الطاف الهی آغاز کنید.

بیشتر:  معرفی رشته مهندسی برق

2- بودجه بندی زمانی تابستان :

اگر قرار باشد تمام تابستان را فقط به مطالعه ی کنکوری اختصاص دهید مطمئن باشید در آبان ماه دچار خستگی فکری و روحی خواهید شد و از ادامه باز خواهید ماند. بنابر این برنامه ریزی یی که دربردارنده ی مجموعه فعالیت های مطالعه و  تست و ورزش و استراحت و تفریح در کنار هم باشد مناسب ترین شیوه است.

معمولا دانش آموزانی که از تیرماه بصورت فشرده و با استرس کار مطالعه ی کنکور را شروع می کنند در آبان ماه و آذر ماه با بی انگیزگی و خستگی مواجه می شوند. توجه داشته باشید که اهمیت مطالعه ی تابستان در جمع بندی دروس دو سال قبل از یک طرف و سبک کردن بار مطالعه و یادگیری اجمالی دروس ضریب بالای پایه دوازهم از طرف دیگر است.

بنابر این توضیحات، تابستان را از نظر زمانی به چهار قسمت تقسیم کنید:

بیشتر:  سوخت مازوت چیست؟ + انواع سوخت ها

دو قسمت از زمان را به مرور و جمع بندی دروس منابع آزمون سال قبل و پایه ی دهم اختصاص دهید.

یک قسمت زمان را به ”پیش مطالعه  و یادگیری اجمالی” دروس پایه ی دوازدهم اختصاص دهید. دروسی را انتخاب کنید که در کنکور سال بعد ضریب بالاتری دارند. برای مثال در گروه علوم تجربی دروس زیست و شیمی.

معمولا این دروس در تابستان توسط مدارس و یا آموزشگاههای علمی آزاد برای رشته های تجربی، ریاضی، انسانی، هنر و زبان های خارجی ارائه می شود.

یک قسمت زمانی باقیمانده را هم به استراحت و ورزش و تفریح و گذران وقت آزاد با خانواده و اقوام اختصاص دهید.

3- شیوه ی مطالعه:

می توانید شخصا کتاب به کتاب و یا مبحث به مبحث از دروس ضریب بالا شروع به مطالعه و دسته بندی و طبقه بندی موضوعی دروس کنید و در انتهای هر مبحث تست های آن را انجام دهید. بدین ترتیب که بعضی از دانش آموزان طبق عادت یک کتاب را از اول تا آخر مطالعه می کنند و در انتهای هر فصل تست می زنند و برخی دانش آموزان بر طبق عادت هر روز طیفی از مباحث چند کتاب را مطالعه می کنند.

بیشتر:  کاشت درخت زیتون

می توانید با ثبت نام در آزمون های جمع بندی تابستانی موسسات از جمله سنجش یا گزینه دو یا کانون و یا گاج و یا هر آزمونی که بتواند بطور منطقی و مفید جمع بندی دو سال قبل را در تابستان انجام دهد استفاده کنید.

اگر در این آزمون ها ثبت نام کردید بنابراین بودجه بندی زمانی مطالعه ی شما متناسب با بودجه بندی آزمون خواهد بود.

همچنین دانش آموزان می توانند بدون ثبت نام در این آزمون ها شخصا تست های سال قبل را از اینترنت دریافت و در منزل برای خود برنامه ی زمانی آزمون ترتیب دهند.

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

آشنایی با رشته شیمی کاربردی + بازار کار و درآمد

رشته شیمی کاربردی معرفی رشته شیمی کاربردی + افراد مناسب و بازارکار رشته شیمی کاربردی …