بیوگرافی ایرج راد + عکس

ایرج راد,بیوگرافی ایرج راد,زندگینامه ایرج راد ایرج راد هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون

 

بیوگرافی و عکس های ایرج راد

ایرج راد هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون تلاش خود را از تئاتر و از سنین نوجوانی ابتدا نموده هست. ایرج راد در فیلم ها و سریال های خاطره انگیز زیادی مشابه کرایه نشین ها، امیرکبیر، وزیر مختار، در پناه تو و … بازی کرده هست.

خلاصه ای از بیوگرافی ایرج راد

نام اصلی: اکبر حسنی راد

زمان تولد: 7 اردیبهشت 1324

موقعیت تولد: تهران

حوزه تلاش: کارگردانی و بازیگری تئاتر، سینما و تلویزیون

 

بیوگرافی ایرج راد

اکبر حسنی راد با نام هنری ایرج راد هنرمند باتجربه و پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون ایران در 7 اردیبهشت 1324 در تهران زاده شده هست.

 

ایرج راد از جمله بازیگرانی هست که تحصیلات آکادمیک دارد . او دارای مدرک کارشناسی نمایش از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد کارگردانی تئاتر از دانشگاه کاردیف ولز هست. همچنین ایرج راد عنوان درجه یک هنری از شورای ارزشیابی هنرمندان کشور را دارد.

 

ایرج راد به مدت دو سال در دانشکدهٔ هنرهای زیبای دانشگاه تهران و یکسال دانشکده سینما تئاتر دانشگاه نبی اکرم تبریز و یک سال هم در  مکتب منزلٔ هنر آموزش کرده هست.

 

مدرک هنری ایرج راد در تئاتر

 

بیوگرافی ایرج راد,زندگینامه ایرج راد,تصاویر ایرج راد ایرج راد تلاش هنری خود را از سن 18 سالگی آغاز کرد.

 

ایرج راد تلاش هنری خود را از سال 1337 یعنی از سال اول دبیرستان با اجراهایی برای کودکان ابتدا نمود. ایرج راد در سال 1338 یک دوران فن توضیح و تئاتر زیر نظر خانم مهین دیهیم گذراند.

 

او پس از دوستی با شاهین سرکیسیان و چندین تلاش تئاتری دیگر بصورت نیمه شغل ای از سال 1342 در 18 سالگی با نمایش قرعه برای مرگ تاثیر واهه کاچا در تالار فرهنگ به کارگردانی کمال الدین شفیعی بروی صحنه رفت.

 

ایرج راد تلاش تئاتری خود را با همکاری با گروه های تئاتر میترا و مهر ادامه دارد و با بیش از سی سال تلاش در زمینه تئاتر یکی از باتجربه ترین هنرمندان در این فضا می باشد. ایرج راد از فروردین ۱۳۸۷ تاکنون به عنوان مدیر عامل منزل تئاتر انتخاب شده هست.

بیشتر:  بیوگرافی سحر نظام دوست + عکس

 

ایرج راد در تئاترهای بسیاری از جمله “آریاداکاپو”، لبخند باعظمت آقای گیل”، “مرده های بی کفن و دفن”، “آمیز قلمدون”، “سیاه زنگی مرد فرنگی” و … اشاره کرد.

 

ایرج راد در کنار بازیگری، تجربه کارگردانی نمایش های بسیاری مشابه «جایگزین»، «دکتر فاستوس»، «دکتر کئوک»، «مهاجران»،‌ «ماهایان کوشیار»، «شاهراه و دکتر فاستوس» را نیز در مدرک هنری خود دارد.

 

نمایش «عیش و نیستی» در بخش میهمان بیست‌ و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در سال ۱۳۸۸ از آخرین کارهای ایرج راد در سالهای اخیر هست.

 

ایرج راد در مقابل دوربین سینما و تلویزیون

 

زندگینامه ایرج راد,تصاویر ایرج راد,عکس های ایرج راد فیلم پستچی در روزگار قبل از انقلاب اولین تجربه بازی ایرج راد در سینما

 

اولین تجربه بازیگری ایرج راد در مقابل دوربین در سن 26 سالگی با بازی در فیلم پستچی به کارگردانی داریوش مهرجویی در سال 1350 اتفاق افتاد. پستچی در روزگار خود پیروز‌ترین ساختهٔ این کارگردان در محافل جهانی بود. فیلم پستچی در سال 1972 پاداش اینتر فیلم را در بخش سینمای جدید فستیوال برلین از آن خورد. همچنین نامزد دریافت پاداش هوگو طلایی از فستیوال فیلم شیکاگو شد.

 

بعد از آن ایرج راد در سال 1354 در فیلم دایره مینا نیز به ایفای نقش داشتن پرداخت.

از دیگر فیلم های سینمایی مطرح با بازی ایرج راد میتوان به کرایه نشین ها در سال 1365 و جعفرخان از فرنگ برگشته در سال 1366 اشاره کرد.

 

ایرج راد بعد از چندین تجربه تئاتری و اجراهای مختلف روی صحنه و حضور در سینما سال 1364 در سریال امیرکبیر یکی از ماندگارترین سریال های تاریخی ایران به کارگردانی سعید نیکپور مقابل دوربین رفت.

 

ایرج راد در سریال امیرکبیر در نقش داشتن ناصرالدین شاه اثری ماندگار و به یاد ماندنی از خود در ذهن بینندگان گذاشت و هنوز هم بسیاری از مردم او را با نقش داشتن ناصرالدین شاه در این سریال می شناسند.

بیشتر:  بیوگرافی پویا نیکپور | آهنگساز ، خواننده و پیانیست

 

ایرج راد در سال 1370 در سریال تاریخی وزیر مختار به کارگردانی سعید نیکپور در نقش داشتن اصلی الکساندر گریبایدوف روی آنتن شبکه یک سیما رفت.

 

سریال وزیر مختار ماجرایی از زندگی الکساندر گریبایدوف نمایشنامه نویس، شاعر و آهنگساز روسی بود که داخل دنیای سیاست شد و در زمان قاجار در نگارش آرامش ترکمانچای نقش داشتن داشت و بعد از آن به عنوان وزیر مختار روسیه به ایران آمد.

 

زندگینامه ایرج راد,تصاویر ایرج راد,عکس ایرج راد و مرحوم جمشید مشایخی ایرج راد هنرمند سریال امیرکبیر ماندگارترین سریال ایران

 

از دیگر نقش داشتن های به یادماندنی و گوناگون ایرج راد بازی در سریال محبوب در پناه تو به کارگردانی حمید لبخنده در سال 1374 هست. سریال در پناه تو یکی از محبوب ترین سریال های خانوادگی دهه 70 هست که ایرج راد در آن در نقش داشتن پدر مریم (با بازی لعیا زنگنه) هنرمند اصلی سریال ایفای نقش داشتن کرده هست. ایرج راد از نقشش در این سریال به عنوان یکی از محبوب ترین نقش داشتن هایش یاد کرده هست.

 

ایرج راد همچنین در سال 1377 همکاری دیگری با حمید لبخنده برای بازی در سریال در قلب من داشته هست.

ایرج راد بار دیگر در سریال سالهای مشروطه در سال 1388 به کارگردانی محمدرضا ورزی در نقش داشتن ناصرالدین شاه مقابل دوربین تلویزیون قرار گرفت. ایرج راد در سریال سالهای مشروطه هنرمند نقش داشتن زمان میانسالی و پیری ناصرالدین شاه بود و این نقش داشتن فرق های زیادی با نقشش در سریال امیرکبیر داشت و دو بازه زمانی جداگانه را به تصویر میکشد.

 

ایرج راد تاکنون در بیش از 30 سریال و دام تئاتر مقابل دوربین تلویزیون ایران ایفای نقش داشتن کرده هست.

 

ایرج راد و تلاش در رادیو

 

فیلم های ایرج راد,ایرج راد هنرپیشه,ایرج راد ناصرالدین شاه تصاویر ایرج راد مدیر عامل منزل تئاتر ایران

 

ایرج راد از آذرماه سال 1351 تا پایان سال 1353 به مدت دو سال نویسنده و مجری ۱۱۲ برنامه نیم ساعته هفتگی به نام (تئاتر روز) حاوی اخبار، رویدادهای تئاتر ایران و جهان و نقد و مصاحبه بود.

بیشتر:  عکس ها و اسامی بازیگران سریال شب عید + عوامل و داستان

 

ایرج راد و تلاش در زمینه ی داوری

 

زندگینامه ایرج راد, تصاویر ایرج راد, عکس های ایرج راد در جشن حافظ ایرج راد در اندازه زیادی از جشنواره‌های تئاتر به عنوان داور حضور داشته هست

 

ایرج راد در اندازه زیادی از جشنواره‌های تئاتر فجر – منطقه ایی، استانی جشنواره رضوی – دفاع مقدس – آشورایی و ارتش و جشنواره‌های دیگر به عنوان داور حضور داشته هست.

 

او همچنین عضو هیئت مؤسس منزل سینما و سه دوران عضو هیئت مدیره و دبیران انجمن هنرمندان سینما.

عضو هیئت مؤسس و هیئت مدیره و مشاور شورای عالی منزل هنرمندان ایران از بدو تأسیس تا کنون.

عضو هیئت مؤسس عضو هیئت مدیره و رئیس هیئت مدیره و نایب رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل منزل تئاتر از بدو تأسیس تاکنون بوده هست.

 

زندگی خصوصی ایرج راد

 

زندگینامه ایرج راد,تصاویر ایرج راد,همسر ایرج راد ایرج راد و پسرش

 

ایرج راد متاهل هست و سالهاست که ازدواج کرده هست ولی از همسر ایشان اطلاعاتی موجود نیست، تنها عکسی از ایرج راد و پسرش در شبکه های مجازی منتشر شده هست.

 

لیست فیلم های سینمایی ایرج راد

 پستچی (۱۳۵۱) دایره مینا (۱۳۵۳) گردباد (۱۳۶۴)
 کرایه‌نشین‌ها (۱۳۶۵) ویزا (۱۳۶۶) جعفرخان از فرنگ برگشته (۱۳۶۶)
 طوبی (۱۳۶۷)  چون ابر در بهاران (۱۳۶۹) نصف جهان (۱۳۷۱)
 سهراب تا سهراب (قطب مخوف) (۱۳۷۲) شور عشق (۱۳۷۹) هفت ترانه (۱۳۸۰)
 شمعی در باد (۱۳۸۲) جای او دیگر خالی نیست (۱۳۸۴)

 

لیست سریال های تلویزیونی ایرج راد 

 دام تئاتر «ایستگاه» (1364)  دام تئاتر «آریا دا کاپو»  (1347)  دام تئاتر «در شاهراه» (1350)
  امیرکبیر (1363-1364)  دام تئاتر «دکتر فاستوس» ( 1364)  این شرح بی نهایت (1366–1368)
 وزیرمختار ( 1370)  مدرسه ما ( 1373)  در پناه تو (1374)
  دستی بر آتش (1376)   در قلب من (1377)  گم شده (1377)
 راهی به سوی منزل ( 1379)  بازی زندگی ( 1380)  مدار صفر درجه ( 1386)
  سال های مشروطه (1388)  دختران حوا ( 1391)    سرگذشت (محکومین 2) (1398)

 

مطلب پیشنهادی

بیوگرافی محمدرضا داوود نژاد

بیوگرافی محمدرضا داوود نژاد محمدرضا داودنژاد در سال 1336 در تهران به دنیا آمد. او …