بیوگرافی ریچارد گیر

 

 

عکس ریچارد گیر,فیلم های ریچارد گیر,ریچارد گی یر ریچارد گیر جداب ترین مرد زنده جهان در سال 1999

 

بیوگرافی و تصویر های ریچارد گیر

ریچارد گیر هنرمند مشهور هالیوود برنده پاداش گلدن گلوب میباشد. ریچارد گیر علاوه بر بازیگری به موسیقی نیز علاقه دارد و از نوجوانی ترومپت می نواخته میباشد. او در سال 1990 به رسم بودیسم تحول مذهب داده میباشد و رابطه دوستانه ای با دالای لاما رهبر تبعید شده تبت دارد.

چکیده از بیوگرافی ریچارد گیر

نام اصلی: ریچارد تیفانی گیر

زمان تولد: 31 آگوست 1949

موقعیت تولد: فیلادلفیا

حوزه تلاش: بازیگری

 

بیوگرافی ریچارد گیر هنرمند آمریکایی

ریچارد گیر با نام ریچارد تیفانی گیر هنرمند آمریکایی برنده پاداش گلدن گلوب  در ۳۱ آگست ۱۹۴۹ میلادی در فیلادلفیا (پنسیلوانیا – ایالات متحده امریکا) متولد شد. مادرش منزل دار و پدرش مامور بیمه بود.

 

در سال ۱۹۶۷، ریچارد گیر از دبیرستان مرکزی سیراکیوزشمالی با نمرات خوبی در ژیمناستیک و موسیقی و نواختن ترومپت آسوده التحصل شد. او داخل دانشگاه ماساچوست شد و در شاخه فیزیولوژی مشغول به تحصیل شد، اما نتوانست دانشگاه را پایان کند و پس از دو سال آنجا را رها کرد.

 

ریچارد گیر از کودکی علاقه زیادی به موسیقی داشت. در دبیرستان ترومپت می نواخت و ورزشَ ژیمناستیک انجام می داد.

 

او در سال ۱۹۹۰ به بودیسم گروید و تاکنون نیز باور مذهبی خود را حفظ کرده‌میباشد. او با دالای لاما رهبر تبعید شده تبت  رابطه‌ای دوستانه دارد.

 

در سال 1999 نشریه معروف مردم ریچارد گیر را به عنوان جذاب ترین مرد زنده جهان معرفی کرد.

 

ریچارد گیر همچنین بنیادی برای کمک به بیماران گرفتار به ایدز تاسیس کرده و برای آنها کمک‌های خیریه گردآوردن می‌کند.

بیشتر:  بیوگرافی مهنوش صادقی همسر دوم مهدی هاشمی + عکس

 

ابتدا تلاش بازیگری ریچارد گیر

 

تصاویر ریچارد گیر,ریچارد گیر در زن زیبا,بیوگرافی ریچارد گیر ریچارد گیر هنرمند فیلم زن زیبا و ژیگولوی آمریکایی

 

ریچارد گیر کار پیشه ای خود را از تئاتر ریپرتوری در سال ۱۹۷۱ ابتدا کرد. اولین بازی مهم او در نسخه استیج لندن از نمایش موزیکال رشوه(۱۹۷۳) بود.

 

سپس در اواسط دهه ۷۰ در چندین فیلم هالیوودی آشکار شد. او در فیلم ارباب فلتبوش(۱۹۷۴) ابتدا به بازی کرد اما به دلیل دعوا با دیگر هنرمند فیلم، سیلوستر استالونه از فیلم کنار گذاشته شد.

 

سپس نقشی کوتاه اما تاثیرگذار در فیلم ریچارد بروکس به نام در جستجوی آقای گودبار(۱۹۷۷) داشت. سپس در بازي کردن نقش اصلی فیلمی تحسین شده و برنده پاداش اسکار به کارگردانی ترنس مالیک به نام روزهای بهشت(۱۹۷۸) داشت.

 

ریچارد گیر که با بازی در فیلم‌هایی چون «ژیگولوی آمریکایی» تا «زن زیبا»، در صدر لیست درجه یک‌های هالیوودی جای داشت، با دفاعی جانانه که از تبت مقابل اعمال چین انجام داد، ‌مسیرش را عوض کرد و داخل جاده فیلم‌های مستقل شد.عملکرد این کار او البته به تولید فیلم‌هایی جدید و با نقدهای بهتر منجر شد که مسیر پیشه‌ای جدید او را تشکیل داده میباشد.

 

ریچارد گیر در مراسم اسکار سال 1993 به اشغال تبت توسط کشور چین اعتراض کرد و همین سبب شد که از هالیوود تبعید شود و همچنین تا آخر سن اجازه ورود به کشور چین را نداشته باشد.

 

ریچارد گیر مدت ها بود که به عنوان یک دوست کنار رهبر تبعید شده تبت یعنی دالایی لاما ایستادگی می‌کرد، دست از گفت‌وگو کردن برنداشت. در سال ۲۰۰۸ او خواستار بایکوت کردن مراسم المپیک پکن شد و هنوز هم از راه دو بنیادی که خود تاسیس کرده یعنی «کمپین بین‌المللی برای تبت» واقع در واشنگتن و «بنیاد گیر» در نیویورک از این هدف پشتیبانی می‌کند.

بیشتر:  بیوگرافی رامبد شکرابی + عکس

 

عکس ریچارد گیر,ریچارد گیر,بیوگرافی ریچارد گیر ریچارد گیر زمانی یکی از محبوب‌ترین و خواستنی ترین مردان بازي کردن نقش اول نسل خودش بود

 

ریچارد گیِر که الان ۶۷ سال دارد، زمانی یکی از محبوب‌ترین و خواستنی ترین مردان بازي کردن نقش اول نسل خودش بود، او الان بیش از یک دهه میباشد که در یک فیلم استودیویی کامل بازی نکرده میباشد و آخرین آن هم فیلم رمانس «شب هایی در رودانت» سال ۲۰۰۸ محصول استودیوهای برادران وارنر و ویلج رودشو بود.

 

و در حال حاضر دو فیلم کوچک دارد که با یک دوری زمانی سه هفته‌ای بیرون می آیند: او در فیلم «نورمن» محصول سونی پیکچرز کلاسیکس که روز چهاردهم آوریل اکران شد بازي کردن نقش شخصیت اصلی را بازی می‌کند و در فیلم «شام» محصول اورچارد که روز پنجم ماه مه اکران می شود بازي کردن نقش یک عضو کنگره را ایفا می‌کند که در معرض یک رسوایی قرار گرفته میباشد.

در فیلم «نورمن» ریچارد گیِر بازي کردن نقش یک کلاه‌بردار سیاسی نیویورکی را بازی می‌کند که وسط یک شایعه رشوه دهی اسراییلی گرفتار می‌شود که حاوی نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم می‌شود. این در حالی میباشد که این هنرمند مدت‌هاست به انتقاد از دولت اسراییل پرداخته و در عین حال در خاورمیانه کارهای بشردوستانه انجام داده میباشد

بیشتر:  خواص سیب سبز

 

زندگی خصوصی و ازدواج ریچارد گیر

 

تصاویر ریچارد گیر,ریچارد گیر در زن زیبا,ریچارد گیر و همسرش تصویر ریچارد گیر و همسرش

 

ازدواج اول ریچارد گیر احتمالا تنها از روی مصلحت اندیشی صورت گرفت. او می‌خواست به همه نشان دهد یک انسان معمولی میباشد برای همین در سال 1991 با سیندی کرافورد مدل و هنرپیشه ی آمریکایی ازدواج کرد.

 

آنها خیلی سریع ازدواج کردند و در یک اعلامیه به همه اعلام کردند چقدر دلداده یکدیگر هستند ولی این ازدواج مصلحتی تنها چند چهار سال مقاومت داشت چون آن دو هیچ تفاهمی با یکدیگر نداشتند.

 

سال ۱۹۹۵ سال طلاق قانونی ریچارد و سیندی بوددر سال ۱۹۹۶ ریچارد گیر با کاری لوول، هنرمند آمریکایی، که از جمله در فیلم جیمز باند؛ جواز قتل حضور داشته، نامزد کرد. این دو هنرپیشه در سال ۲۰۰۲ ازدواج کردند و پس از ۱۱ سال زندگی زناشویی از یکدیگر سوا شدند. ریچارد گیر و کاری لوول صاحب یک پسر به نام «هومر جیمز» هستند.

 

ریچارد گیر بعد از جدایی از کاری لوول با Alejandra Silva در سال 2018 ازدواج کرد و به تازگی از او نیز صاحب یک فرزند پسر شده میباشد.

 

برخی از فیلم های ریچارد گیر

زن زیبا (۱۹۹۰)  سامرزبای (۱۹۹۳) دکتر تی و زنان (۲۰۰۰)
 بی وفا (۲۰۰۲)  شیکاگو (۲۰۰۲) متمایل هستید برقصیم؟ (۲۰۰۴)
 من آنجا نیستم (۲۰۰۷)  بهترین‌های بروکلین روزهای بهشت
 اضطراب کهن  اولین شوالیه عروس گریخته
 یک افسر و یک جنتل‌من  ژیگولوی آمریکایی از نفس‌افتاده
 پاییز در نیویورک چهارراه در جستجوی آقای گودبار

 

مطلب پیشنهادی

بیوگرافی محمدرضا داوود نژاد

بیوگرافی محمدرضا داوود نژاد محمدرضا داودنژاد در سال 1336 در تهران به دنیا آمد. او …