تقویت رشد مو و جلوگیری از ریزش مو با زنجبیل

ماسک زنجبیل و رشد مو, رویش مجدد موها با ماسک زنجبیل و سیر, تأثیر زنجبیل بر رشد مو

تاثیر زنجبیل بر رشد مو

رشد و تقویت مو با استفاده از زنجبیل

استفاده از زنجبیل و رشد مو به خصوص زمانی که پای افزیش سرعت رشد موها در میان باشد، شما را متعجب خواهد کرد. استفاده از زنجبیل یکی از موثر ترین درمان های گیاهی برای تقویت رشد مو و افزایش سرعت رشد موها است.

زنجبیل برای درمان های گیاهی رفع التهاب و بیماری های گوارشی و سلامت پوست و مو در طب سنتی استفاده میشود.

زنجبیل یکی از گیاهان درمانی رایج در طب سنتی آسیای شرقی  است که برای تقویت رشد مو از آن استفاده میشود. البته تحقیق علمی برای درمان طاسی در مورد زنجبیل انجام نشده است.

از آن جا که زنجبیل خاصیت آنتی اکسیدان قوی دارد به عنوان داروی ضد التهای برای پوست سر تجویز میشود. استفاده از زنجبیل کمک میکند که باکتری ها و آلودگی های پوست سر از بین رفته و رشد موها بهبود پیدا کند.

در طب سنتی برای رشد و تقویت موها از زنجبیل فقط به صورت  موضعی استفاده میشود و مصرف خوراکی آن تاثیر خاصی برای رشد مو نخواهد داشت.

یکی از مهم ترین خواص شناخته شده زنجبیل افزایش سرعت رشد موها است شما میتوانید با استفاده از ماسک مو زنجبیل به تقویت و رشد موهایتان کمک کنید.

ماسک مو زنجبیل برای درمان ریزش مو, پیشگیری از ریزش مو با زنجبیل, زنجبیل و رشد مو

خواص زنجبیل برای تقویت رشد مو

خواص زنجبیل و رشد مو

زنجبیل از قدیم در طب آیورودا (طب سنتی هند) مورد استفاده بوده است و یکی از بهترین ترکیبات گیاهی برای تقویت رشد مو به حساب می آید. زنجبیل میتواند از جهات مختلف به رشد موها کمک کند از جمله :

پیشگیری از ریزش مو : زنجبیل حاوی مواد مغذی از جمله منیزیم، پتاسیم و فسفر است که این مواد با تغذیه فولیکول های مو باعث تقویت ریشه مو ها و درمان ریزش مو میشوند.

درمان شوره سر : یکی از عوامل موثر بر ریزش مو، شوره سر است، سلو لهای مرده پوست با مسدود کردن منافذ پوست سر باعث ریزش مو میشوند. شوره به دلیل باکتری و قارچ ایجاد میشود و زنجبیل با خواص ضد میکروبی قوی ای که دارد میتوند شوره سر را درمان کرده و باعث بهبود رشد موها شود. میتوانید هفته ای 2 بار از روغن زنجبیل برای درمان شوره سر استفاده کنید و روی پوست سر ماساژ دهید و بعد از 20 دقیقه بشویید.

بیشتر:  لیست لوازم آرایش عروس و داماد

درمان خشکی مو : خشکی موها باعث شکنندگی و ریزش مو میشود. زنجبیل یک آبرسان طبیعی است که با بازگرداندن رطوبت به موها از خشکی آن ها جلوگیری میکند.

افزایش گردش خون : چینجرول، ترکیب فعال موجود در زنجبیل باعث انبساط عروق و بهبود گردش خون در پوست سر و طراف فولیکول های مو و در نتیجه تغذیه بهتر موها میشود و باعث رشد سریع موها خواهد شد.

تغذیه موها : وجود اسید لینولئیک، منیزیم، پتایسم، فسفر و یتامین های مختلف در  زنجبیل به تغذیه و حفظ سلامت و استحکام و تقویت موها کمک میکند.

عوارض زنجبیل

زنجبیل معمولا به عنوان ادویه در آشپزی استفاده میشود و بی ضرر است ولی اگر به این ادویه حساسیت دارید از استفاده پودر ، روغن یا عصاره آن روی پوست سر اجتناب کنید. در صورتی که میخواهید از رنجبیل برای موها استفاده کنید بهتر است مقداری از ان را از 24 ساعت قبل روی آرنج بمالید و ببینید پوستتان واکنشی به آن میدهد یا خیر.

واکنش آلرژیک به زنجبیل میتواند شامل کهیر ، خارش ، جوش قرمز ، سوزش و التهاب باشد.

روش استفاده از ماسک زنجبیل و رشد مو

زنجبیل یک گیاه دارویی بسیار قوی است و توصیه میشود از آب یا پوره زنجبیل به طول خالص روی پوست سر استفاده نکنید و حتما از مواد دیگر برای رقیق کردن آن استفاده کنید تا پوستتان دچار سوزش و حساسیت نشود.

از  ماسک زنجبیل میتوانید هفته ای دو بار برای تقویت رشد موها استفاده کنید. اگر اولین بار است که میخواهید از زنجبیل برای تقویت موهایتان استفاده کنید حتما قبل از استفاده از ماسک مو زنجبیل مقداری از آن را روی قسمت داخلی بازو بکشید و 20 دقیقه صبر کنید تا از حساسیت نداشتن پوستتان به زنجبیل مطمئن شوید.

بیشتر:  آرایش با لباس قرمز چگونه باید باشد؟

ماسک مو زنجبیل و روغن حامل برای تقویت مو

آب زنجبیل یا پوره زنجبیل را با مقدار مساوی روغن نارگیل یا آرگان ، زیتون یا جوجوبا مخلوط نموده روی پوست سر مالیده و ماساژ دهید و بعد از نیم ساعت موها را با شامپو بشویید.

ماسک زنجبیل و رشد مو, رویش مجدد موها با ماسک زنجبیل و سیر, تأثیر زنجبیل بر رشد مو

ماسک مو لیموترش و زنجبیل و رشد مو

ماسک مو زنجبیل و لیموترش برای درمان شوره سر

2 قاشق غذاخوری پوره زنجبیل را با 3 قاشق غذاخوری روغن کنجد و نصف قاشق چایخوری آب لیمو ترش مخلوط کنید و روی پوست سر بمالید و بعد از نیم ساعت آبکشی کنید.

لیموترش خاصیت تقویت کلاژن سازی دارد که همراه با خاصیت ضد میکروبی زنجبیل به بازگرداندن PH پوست به حالت نرمال و تقویت رشد موها کمک میکند.

رشد و تقویت موها با زنجبیل, عوارض زنجبیل, استفاده از ماسک زنجبیل و رشد مو

زنجبیل و رشد مو

ماسک خمیر زنجبیل برای سلامت موها

مقدار مساوی آب زنجبیل یا پوره زنجبیل را با آب مخلوط  نمایید و روی پوست سر بمالید و بعد از 45 دقیقه آبکشی کنید. رنجبیل خواص ضد میکروب و تغذیه کننده قوی دارد که رشد مجدد موها را تحریک کرده و به درمان ریزش مو کمک میکند.

ماسک مو زنجبیل و مورینگا برای موهای خشک

1 قاشق غذاخوری زنجبیل رنده شده و 1 مشت برگ مورینگا را به مدت 10 دقیقه در 2 لیوان آب بجوشانید و بعد از سرد شدن صاف کنید.

بعد از این که موها را با شامپو شستید موهایتان را با این محلول آبکشی کنید.

از این روش هفته ای یک بار برای تقویت رشد مو و آبرسانی به موها استفاده کنید.

برگ مورینگا حاوی کلسیم ، روی ، مس ، آهن ، پتاسیم ، منیزیم و منگنز است همچنین سرشار از ویتامین های آ ، ب ، ث ، دی ، کا و ای است. مقدار بالای آنتی اکسیدان مورینگا به حفظ سلامت و آبرسانی به موها کمک میکند.

بیشتر:  کرم مو چیست و چه کاربردی دارد؟

ماسک مو زنجبیل و خیار برای رشد سریع مو

1 قاشق غذاخوری پوره زنجبیل را با نصف لیوان پوره خیار و 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل و 1 قاشق غذاخوری روغن ریحان مخلوط نمایید و خمیر بدست آمده را روی کف سر بمالید و بعد از نیم ساعت با شامپو بشویید.

سولفور ، سیلیکا و ویتامین آ خیار به تقویت رشد موها کمک میکند و خاصیت ضد عفونی کننده ریحان باعث سلامت فولیکول های مو میشود.

ماسک مو زنجبیل برای درمان ریزش مو, پیشگیری از ریزش مو با زنجبیل, زنجبیل و رشد مو

ماسک مو زنجبیل و پیاز برای ریزش مو

ماسک مو زنجبیل و پیاز برای درمان ریزش مو

1 قاشق غذاخوری پوره زنجبیل را با 1 عدد پیاز پوره شده مخلوط کنید و آبشان را بگیرید با مقدار مساوی آب رقیق کنید . کف سر را به این محلول آغشته کرده و بعد از 20 دقیقه آبکشی کنید.

وجود سولفور زیاد در پیاز به تولید مجدد فولیکول های مو کمک میکند و زنجبیل باعث رشد فولیکول های غیر فعال مو میشود . این ماسک سرعت رشد مو و ضخامت موها را افزایش میدهد.

رویش مجدد موها با ماسک زنجبیل و سیر

1 قاشق چایخوری پوره زنجبیل را با 2 قاشق چایخوری عسل و 2 قاشق چایخوری شیر نارگیل و 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل و 1 حبه سیر له شده مخلوط نمایید و کف سر را به این ماسک آغشته کنید و بعد از نیم ساعت با شامپو بشویید.

سیر هم حاوی سولفور زیادی است که به تحریک رشد فولیکول های غیر فعال مو کمک میکند. سایر مواد موجود در ماسک باعث ترمیم آسیب دیدگی های مو، نرم شدن موها و تغذیه موها میشوند.  از این ماسک میتوانید هفت ای 2 بار برای رویش مجدد موها استفاده کنید.

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

نحوه آرایش پوست سفید

آرایش پوست سفید نکات مهم برای آرایش پوست سفید بیشتر خانم ها پوست سفید و …