روش های خشک کردن زرشک در خانه

 

نحوه خشک کردن زرشک تازه, طرز خشک کردن زرشک تازه

روش های خشک کردن زرشک تازه در خانه

روش های خشک کردن زرشک تازه: 

ابتدا شاخه های زرشک را در مکانی تاریک که هوا در آن جریان داشته باشد آویخته کنید بعد از چند روز زرشک ها خشک می شوند آن ها را از شاخه هایشان سوا کنید و بسته بندی کنید اجازه بدهید دانه های زرشک کاملا خشک شوند، که در  مدت نگهداری خراب نشوند.

در این روش زرشک ها خشک رنگ می شوند.

 می توانید زرشک ها را در خورشید خشک کنید هم به صورت شاخه ای هم به صورت دانه شده البته این سبب سیاه شدن و بد رنگ شدن زرشک ها می شود.

بیشتر:  روش خشک کردن گردو و بادام + نکات مهم در هنگام پوست کندن گردو و بادام

 در این روش زرشک ها قرمز آتشی نمی شوند، ابتدا زرشک ها را دانه کنید و بشویید. زرشک ها را در آبکش بریزید و اجازه بدهید آب آن ها برود زمانی که آب آن ها رفت روی پارچه ای پاک و خشک پهن کنید و در سایه داخل محیط خانه قرار بدهید تا خشک شوند. برای خشک شدن سریع زرشک ها می توانید از پنکه استفاده کنید.

در مدت زمانه خشک شدن، زرشک ها را زیر و رو کنید تا کامل خشک شوند اگر بعضی از زرشک ها چسبیده اند تا می توانید جدایشان کنید ولی اگر نشد مشکلی ندارد. زمانی که کاملا خشک شد آن ها را بشویید تا هم سوا شوند و هم اگر گرد و غباری روی آن ها هست از بین بروند.

روش های خشک کردن زرشک در خانه,روش های خشک کردن زرشک تازه

روش های نگهداری از زرشک

بیشتر:  ترفندهای نگهداری میوه و سبزیجات

سپس زرشک ها را داخل سبد بریزید و اجازه بدهید آب آن ها برود، نگران نباشید در این مرحله به مدت یک روز زرشک ها خشک می شوند.

نگهداری زرشک :

زمانی که خشک شدند زرشک ها را داخل کاسه درداری بریزید و داخل یخچال و یا فریزر قرار بدهید تا سیاه نشوند.

بیشتر:  ایده هایی زیبا برای تزیین هدایا

اگر زرشک تازه را خواستید نگهداری کنید ابتدا زرشک ها را دانه کنید و سپس بشویید وقتی آب آن بیرون رفت داخل کاسه دردار داخل فریزر قرار بدهید.

 

 

مطلب پیشنهادی

دلایل بوی بد کولر آبی چیست و چگونه میتوان آن را برطرف کرد؟

  بوی بد کولر آبی چگونه از بوی بد کولر آبی خلاص شویم؟ به وجود …