ستاره هتل ها نشانه چیست؟

یکی از ملاک های انتخاب هتل توسط گردشگران چند ستاره بودن آن هاست.جالب است بدانید که معیار ستاره بندی هتل ها در کشورهای مختلف متفاوت بوده، و به طور مثال نمی توان کیفیت  یک هتل ۳ ستاره در آمریکا را با یک هتل ۳ ستاره در ترکیه با وجود یکی بودن ستاره هایشان یکسان دانست.

معمولا تفاوت اصلی ستاره هتل ها با یکدیگر را می توان به دلیل تفاوت خدمات و امکانات آن ها با یکدیگر دانست. در واقع می توان بر اساس تعداد ستاره هتل ها، از آن ها انتظار سطح امکانات رفاهی و تفریحی یک هتل را فهمید.یک هتل ۵ ستاره دارای لوکس ترین و بهترین امکانات بوده، و پرسنل این گونه از هتل ها دارای تجربه بالا و برخوردی متین با مشتری ها هستند.یکی از این هتل های ۵ ستاره در ایران در جزیره زیبای کیش، هتل داریوش کیش است. این هتل دارای امکاناتی نظیر: اینترنت، زمین تنیس، استخر روباز و …. است که گردشگران می توانند خاطره خوشی را با اقامت در این هتل برای خود رقم زنند.

ستاره های هتل ها برای چیست؟

ستاره های هتل ها را بر اساس کیفیت شان، ستاره گذاری می کنند. از میان اقامت های مختلف شامل: متل، پانسیون، هتل و… فقط هتل ها هستند که ستاره گذاری می شوند.در واقع ما می‌توانیم بر اساس تعداد ستاره هتل ها به خدمات و امکانات آن ها پی ببریم.به هتل هایی یک ستاره می گوییم که دارای ویژگی های زیر باشند.

بیشتر:  خواندن قصه و داستان برای کودکان چه فوایدی دارد؟

از نظر امکانات و خدمات، هتل تک ستاره ویژگی های عمومی داشته و اصلا دارای ویژگی های لوکس نمی باشند. در هتل تک ستاره، پرسنل کمی وجود دارد و سرویس های بهداشتی و حمام اشتراکی دارند؛ اینگونه هتل ها دارای اتاق های کوچکی هستند و ویژگی خوب اینگونه هتل ها، نظافت روزانه، تلفن عمومی و بخش دورنگار و سامانه پرداخت الکترونیکی آن ها می باشد.

هتل های دو ستاره

اینگونه هتل ها بر خلاف هتل های یک ستاره، دارای سرویس بهداشتی و حمام های اختصاصی هستند و همچنین دارای رستوران کوچک با قابلیت سرو صبحانه و تعداد خیلی محدودی منو برای سایر وعده های غذایی می باشند.اینگونه هتل ها دارای امکانات خاصی مثل لاندری و روم سرویس هستند. و سایر ویژگی های هتل های تک ستاره را نیز دارند.

هتل سه ستاره

اینگونه هتل ها تمام امکانات هتل های تک ستاره و دو ستاره را دارند و علاوه بر آن ها دارای تلفن در هر اتاق، وجود اینترنت، تلویزیون رنگی، سشوار، بالش و پتو اضافه و فرش در هر اتاق هستند. اتاق های هتل های سه ستاره دارای تهویه مناسب، دکوراسیون زیبا، ترموستات کنترل درجه دما، سیستم گرمایشی مناسب و … می باشند.

بیشتر:  نکات مهم در طراحی محوطه باغ و ویلا

هتل های چهار ستاره

این هتل ها علاوه بر اینکه تمام امکانات هتل های سه ستاره را دارند. دارای امکانات ویژه از جمله: پارک اتومبیل توسط خدمتکاران، جعبه کمک های اولیه، خشکشویی برای هر اتاق، روشنایی هوشمند، رزرواسیون سریع، کارکنان دو زبانه، استخر شنا، سونا، زمین بازی، سالن ورزشی، کافی شاپ، هال ورودی بزرگ با اجناس لوکس، گل های طبیعی، گاوصندوق و …. هستند.

هتل پنج ستاره

این نوع از هتل ها دارای لوکس ترین امکانات می باشند که می توان به مواردی از جمله: سرویس دهی کامل، بالاترین خدمات مهمان داری، تلفن در اتاق، رایانه، استقبال از مسافر با گل، سالن های بزرگ برای مراسم ها و تشریفات، فروشگاه های متعدد، چند رستوران و کافی شاپ، سیستم صوتی و ویدئو مناسب و تمام امکانات هتل های پنج  ستاره می باشند.

ستاره هتل ها براساس چه استانداردی به آن ها داده می شود؟

برای ستاره گذاری هتل ها از ۳ اساس استفاده می شود. که به شرح زیر است.

  • بر اساس محل قرار گیری در شهرها، شیوه ساخت و مساحت آن ها
  • بر اساس خدمات دهی که به مشتریان می دهند.
بیشتر:  اقدام شجاعانه مرد جوان برای نجات یک پرنده از میان کوسه‌ها

۳-بر اساس ویژگی های مربوط به پرسنل مثل آموزش، مدیریت و تعداد آن ها

یکی از روش های دیگری که بر اساس آن هتل ها را ستاره گذاری می کنند، بر اساس امتیاز دهی سازمان گردشگری است.

یک واقعیتی که درباره ستاره گذاری هتل ها وجود دارد این است که اصلا هیچ استاندارد جهانی درباره رتبه بندی هتل ها وجود ندارد. بالاترین سطح واقعی که یک هتل را ستاره گذاری می کنند همان هتل پنج ستاره است.

هتل های شش و هفت ستاره اصلا واقعیت ندارند و در واقع همان هتل های پنج ستاره ای هستند که دارای بالاترین امکانات هستند

مطلب پیشنهادی

معرفی و بیوگرافی حسین موسوی ده موردی

معرفی و بیوگرافی حسین موسوی ده موردی حسین موسوی ده موردی، یک متخصص امنیت شبکه‌های …