طرز تهیه نان پیده ترکی

طرز تهیه نان پیده ترکی

fo4463 طرز تهیه نان پیده ترکی

 

طرز تهیه نان پیده ترکی

 

مواد لازم برای نان پیده ترکی :

 آرد سه لیوان 
شیر ولرم  یک لیوان 
 شکر دو قاشق مرباخوری من بیشتر زدم 
 روغن زیتون  یک قاشق غذاخوری
کره ۷۰ گرم
تخم مرغ ۱ عدد
نمک یک چهارم قاشق چایخوری
خمیر مایه یک قاشق غذاخوری

 

مواد رومال :

زرده تخم مرغ  ۱ عدد 
شیر  دو قاشق غذاخوری 
 کنجد و تخم خرفه  به مقدار لازم
 شکر  کمی

 

طرز تهیه نان پیده ترکی :

آرد را سه بار الک کرده و تمام مواد خشک را با هم مخلوط کرده (حتی خمیر مایه)  سپس کره را آب کرده و خنک می کنیم به همراه تخم مرغ و شیر ولرم و روغن زیتون در مرکز آرد که گود کرده ایم می ریزیم و به سرعت با نوک انگشت مخلوط می کنیم چسبندگی این خمیر عادی است پس سعی کنید به آن آرد اضافه نکنید و در صورت لزوم فقط کمی دستتان را در آرد بزنید با ورز دادن چسبندگی خمیر کاملا از بین می رود وقتی خوب ورز دادید حدودا ده دقیقه روی خمیر دستمال کشیده و جای گرم مانند فر خاموش قرار دهید.

بیشتر:  طرز تهیه سوپ کلم بروکلی و پنیر

 

برای یک ساعت، بعد از یک ساعت پف خمیر را گرفته و دوباره می گذاریم ربع ساعت دیگر  استراحت کند بعد از آن روی سطح صاف کمی آرد پاشیده از خمیر برداشته  آن را با وردنه گرد پهن می کنیم دور تا دور خمیر را بوسیله یک کاسه خط می اندازیم و با چاقو تعدادی خط وسط آن زده زرده و شیر را با هم مخلوط کرده با برس به آرامی روی نان بکشید.

بیشتر:  غذای تایلندی با مرغ و میگو

 

سپس کنجد و تخم خرفه پاشیده کمی شکر در صورت تمایل و دوباره در سینی ده دقیقه استراحت بدهید بعد از استراحت دوباره خط های روی نان را با چاقو عمیق کنید تا در اثر پخت از بین نرود سپس در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ به مدت ۳۰ دقیقه قرار می دهیم یک ظرف آب هم برای خشک نشدن نان ها در فر قرار دهید. بعد از پخت کمی کره روی نان کشیده تا براق شوند از این مقدار خمیر یک نان بزرگ و سه نان کوچک اندازه نعلبکی درست کردم. نان فوق العاده خوشمزه و خوش بافتی است.

بیشتر:  طرز تهیه تاس کباب بادمجان و به

نوشته طرز تهیه نان پیده ترکی اولین بار در روبکا. پدیدار شد.

لینک منبع

مطلب پیشنهادی

طرز تهیه انواع غذا با گوجه

طرز تهیه انواع غذا با گوجه فرنگی طرز تهیه 8 نوع غذا با گوجه، از …