مهم ترین نکات هنگام خرید سینک ظرفشویی

 

 نکاتی هنگام خرید سینک ظرفشویی, مهم ترین نکات برای خرید سینک ظرفشویی, راهنمای خرید سینک ظرفشویی

راهنمای خرید سینک ظرفشویی

فاکتورهایی که باید در هنگام خرید سینک ظرفشویی در نظر بگیرید

سینک ظرفشویی یکی از مهمترین وسایل در طرح‌ریزی دکوراسیون داخلی آشپزخانه محسوب می شود. سینک ظرفشویی کاربردهای بسیاری دارد. با گذشت روزگار تنوع و مدل سینک های ظرفشویی تحول کرده می باشد. هنگام خرید سینک ظرفشویی باید به نکاتی توجه کنید که در ادامه به آن ها اشاره کرده ایم.

راهنمای خرید سینک ظرفشویی:

از پرکاربردترین وسایل آشپزخانه سینک ظرفشویی می باشد. روزگار انتخاب سینک ظرفشویی علاوه بر شکل و آشکار آن، مقاومت و مقاومت آن را باید در نظر گرفت. نکته ای که باید روزگار خرید سینک در نظر بگیرید این می باشد که اندازه ی سینک ظرفشویی را باید با فضایی که برای قرار دادن سینک دارید، هماهنگی داشته باشد؛ یعنی سینک باید با ابعاد کابینت شما متناسب باشد. تمرکزفکر کنید، سینک شما توکار می باشد یا روکار. در ادامه با نکاتی برای خرید سینک آشپزخانه آشنا می شوید.

چگونه سینک آشپزخانه را انتخاب کنیم؟

سینک های آشپزخانه در انواع رنگ ها و جنس های مختلف موجود می باشد و شما می توانید متناسب با هر سبک زندگی و دکوراسیونی آن را انتخاب کنید. در این مقاله به شما کمک خواهیم کرد که بتوانید بهترین سینک آشپزخانه را با توجه به سبک دکوراسیون و مدل مناسب برای فضای آشپزخانه تان انتخاب کنید. پس تا انتها با ما همراه باشید.

نکته هایی برای خرید سینک ظرفشویی آشپزخانه:

فاکتورهای مهم در هنگام خرید سینک ظرفشویی آشپزخانه:

1- بهترین اندازه سینک ظرفشویی آشپزخانه را پیدا کنید؟

مهم ترین نکته برای انتخاب سینک ظرفشویی، بررسی اندازه سینک آشپزخانه می باشد پس پیش از هر انتخابی باید به اندازه میز آشپزخانه و هم استفاده اولیه برای سینک ظرفشویی توجه داشته باشید. اگر عدد افراد شما زیاد هست و زیاد آشپزی میکنید مثلا برای آب‌کشیدن قابلمه های بزرگتر به فضای خالی نیاز دارید، یک ظرفشویی بزرگتر با حوضچه های عمیق تر برای شما مفید خواهد بود. ولی این نکته را در نظر داشته باشید که یک سینک ظرفشویی بزرگ در یک فضای پیشخوان کوچک شما را برای نصب گرفتار مشکل می سازد.

بیشتر:  کنسرو برگ مو و انواع روش های نگهداری برگ مو

با اندازه سینک ظرفشویی فعلی نصب شده ی خود ابتدا کنید. باید قبل از اندازه گیری، سینک ظرفشویی را بردارید. اندازه سینک را برای عرض و طول، از لبه به لبه و اعماق حوضچه اندازه بگیرید. از موقعیت لوله کشی زیر سینک، به ویژه موقعیت تخلیه سینک آشپزخانه، یادداشت کنید.

برای اندازه گیری سینک مورد مهم دیگری که باید تمرکزفکر کنید این می باشد که باید عرض کابینت را قطعا درنظر بگیرید که برای اندازه گیری باید از لبه پشتی تا جلوی کابینت آشپزخانه اندازه گیری کنید. از جمله فضای برآمدگی لب سینک را در نظر بگیرید، زیرا سبک های مختلفی از سینک ظرفشویی، در اندازه های گوناگون وجود دارند و سینک های بزرگتر، فضای بیشتری را روی میز آشپزخانه اشغال می کنند.

به عنوان مانند، بیشتر سینک های ظرفشویی آشپزخانه دارای یک لبه ی  ½ اینچی هستند، مهم می باشد که بدانید چه مقدار فضا برای سینک ظرفشویی وجود دارد.

دیگر نکات مهمی که باید در مورد نحوه انتخاب اندازه مناسب سینک آشپزخانه بدانید:

 سینک ظرفشویی را برای دسترسی آسوده تر، نزدیک به لبه جلوی پیشخوان قرار دهید.

 اعماق سینک و موقعیت تخلیه می تواند بر میزان فضای موجود در زیر ظرفشویی، برای مواردی مشابه سطل آشغال یا هر استفاده دیگری اثر بگذارد.

 اعتماد حاصل کنید که فضای سینک ظرفشویی با توجه به جایگاه و شرایط شما مناسب باشد.

بیشتر:  ایده هایی برای ساخت عروسک روسی

– سینک ظرفشویی جدید باید در کابینت های موجود قرار گیرد و با لوله کشی مطابقت داشته باشد. اگر مکان دیگری را می خواهید برای قرار دادن سینک ظرفشویی جدید انتخاب کنید، لوله کشی باید متناسب با آن تنظیم شود و این ممکن می باشد که به کمک لوله کش نیاز داشته باشد.

2- انواع نصب سینک ظرفشویی آشپزخانه

نکته مهم دیگر که هنگام جستجو و خرید سینک ظرفشویی جدید باید در نظر بگیرید نوع یا سبک آن می باشد، که بتوانید به آسودگی آن را نصب کنید. زمینه انتخاب را محدود می کند و روند کار را کمتر می کند.

راهنمای خرید سینک ظرفشویی آشپزخانه, آشنایی با انواع سینک ظرفشویی, انواع سینک آشپزخانه

کاربردهای انواع سینک ظرفشویی

3- انواع سینک ظرفشویی :

سینک های ظرفشویی با توجه به موادی که ساخته شده و همچنین طرح‌ریزی به انواع مختلفی تقسیم می شود که حاوی:

 استیل خلاف زنگ

 چدنی

 گرانیتی یا کامپوزیتی

 سنگ صابونی

 سنگ طبیعی مرمر

 سرامیکی

 شیشه ای

 مسی

 توکار

 روکار

 مدل پیشخوان

 تک لگنه

 دو لگنه

 چند لگنه

 ورق دار یا ورق زهکش

 گوشه ای

 دیواری

4- عدد لگن های سینک ظرفشویی:

سینک ظرفشویی تک لگنه :

اگر عدد افراد خانواده کم هستند یا مهمتر در صورتی که فضایی از آشپزخانه که می توانید به سینک ظرفشویی اختصاص دهید، کوچک می باشد، می توانید سینک تک لگن خریداری کنید.

سینک ظرفشویی دو لگنه :

سینک ظرفشویی دو لگنه در سایزهای مختلفی موجود می باشد ممکن می باشد سینک های دو لگنه هر دو بزرگ باشد یا ممکن می باشد یکی از لگن ها کوچک تر باشد. مزیت استفاده از این سینک  این می باشد که اندازه کافی برای شست و شوی ظروف بزرگ دارید و هم سینک کوچکتر برای آب‌کشیدن و مهیاسازی مواد غذایی در اختیارتان می باشد. سینک های دو لگن ازجمله دیگر سینک های موجود در بازار می باشد که در مقایسه با سینگ های تک لگن فروش بالایی دارند.

بیشتر:  مدل تابلو یادبود برای مراسم عقد و عروسی

سینک ظرفشویی سه لگنه :

برخی از سینک‌های آشپزخانه بزرگ با سه لگن تولید می‌شود. درواقع معمولا این مدل سینک ها دو لگن بزرگ و یک لگن کوچک دارد.

راهنمای خرید سینک ظرفشویی, تکنیک های خرید خرید سینک ظرفشویی, روش خرید سینک ظرفشویی

بهترین جنس سینک ظرفشویی

5- شکل سینک ظرفشویی:

لگن سینک ظرفشویی به شکل های مختلفی وجود دارد که حاوی:

لگن مستطیلی

 لگن مربعی

 لگن دایره ای

 لگن با لبه های صاف یا منحنی

6- سمت قرارگیری لگن سینک :

در هنگام خرید سینک ظرفشویی به سمت چپ یا راست بودن لگن تمرکزفکر کنید. با توجه به موقعیت قرارگیری گاز در صورتی که گاز کنار سینک قرار گرفته بهتر می باشد که سمت لگن به نحوی انتخاب شود که سینی سینک سمت گاز قرار گیرد.

7- کلفتی ورق سینک ظرفشویی :

کلفتی ورق بهترین مارک سینک ظرفشویی موجود 0.6، 0.8، 1 و 1.2 میلیمتر می باشد. هرچه ورق سینک کلفت تر باشد، کیفیت آن بالاتر می باشد.

* تمرکزفکر کنید بعضی از سینک های ظرفشویی دارای بخت ها و ابزارهایی هستند که باید ببینید برای شما مفید و کاربردی هستند یا خیر و بعد آن را انتخاب کنید.

 

 

مطلب پیشنهادی

راهنمای تمیز کردن چرم

  راهنمای تمیز کردن چرم نکات مهم برای تمیز کردن چرم لوازم چرمی گرانقیمت هستند …