نحوه تمیز کردن فضای داخلی خودرو

 تمیز کردن فضای داخلی اتومبیل, روش تمیز کردن داخل خودرو, راهنمای تمیز کردن داخل خودرو

راهنمای تمیز کردن فضای داخلی اتومبیل

روش تمیز کردن داخل اتومبیل

تمیز بودن فضای داخلی اتومبیل، رانندگی را لذت بخش می کند. شما می توانید به راحتی داخل اتومبیل تان را تمیز کنید. برای تمیز کردن اتومبیل، ابتدا بیرون آن و بعد داخل آن را تمیز کنید.

تمیز کردن فضای داخلی خودرو شما ممکن است آن بوی بد ماشین جدید را بازگرداند اما مطمئنا کیفیت هوا را بهبود می بخشد. شستن پنجره ها، خلاص شدن از شر سطل زباله و بهم ریختگی و تمیز کردن کفپوش و صندلی ها باعث راحت نفس کشیدن می شود و حتی می تواند مهارت های رانندگی شما را بهبود بخشد.

تمیز کردن حرفه ای می تواند بسیار پرهزینه باشد، اما فقط با استفاده از چند ابزار و وسایل تمیز کننده ای که در دست دارید، می توانید فضای داخلی اتومبیل خود را خیلی خوب تمیز کنید.

چند وقتی باید فضای داخلی ماشین خود را تمیز کنید

تمیز کردن ماشین شما به شرایط رانندگی، نحوه استفاده از وسیله نقلیه، تعداد مسافران و تعداد دفعات رانندگی شما بستگی دارد.

در بحث نگهداری اتومبیل همیشه ایمنی در اولویت است. شیشه های داخلی را حداقل ماهانه یا در مواقعی که آلودگی مانع از دیدن وسایل نقلیه رو به رو می شود، تمیز کنید. درصورتی که سطل زباله و زباله ها و وسایل اضافی در کف و داشبورد و… با کنترل خودرو تداخل ایجاد می کند، آن ها را بردارید و تمیز کنید. تمیزکاری دقیق فضای داخلی ماشین دو بار در سال کافی است. فضای داخلی را در بهترین شکل خود نگه دارید تا به ماشین کمک کند تا بیشتر دوام بیاورد و هنگام فروش یا تجارت آن ارزش خود را حفظ کند.

مراحل تمیز کردن فضای داخلی اتومبیل :

سطل زباله و زباله ها را جمع کنید

سطل زباله یا همه زباله ها را از کف، جا لیوان ها، جیب درها و جیب های صندلی و داشبورد و … جمع کنید و آنها را بازیافت یا دور بیندازید. صندلی های ماشین، اسباب بازی ها و سایر وسایل را از ماشین جدا کنید.

کفپوش های خودرو را برداشته و تمیز کنید

کفپوش ها اغلب از کثیف ترین وسایل داخل خودرو هستند. برای تمیز کردن راحت تر، همه آنها را از ماشین جدا کنید. قبل از شروع تمیز کردن، روی کفپوش ها جارو برقی بزنید. سپس آنها را به جای اینکه روی زمین کثیف قرار دهید، روی یک پارچه برزنتی یا نوع دیگری از پارچه قرار بدهید.

بیشتر:  انواع دوخت چرم و آموزش آن ها

برای کفپوش های لاستیکی، وینیل یا سیلیکونی از شلنگ برای شستشوی خاک اضافی استفاده کنید. یک محلول آب گرم و چند قطره مایع ظرفشویی را در یک سطل مخلوط کنید. یک برس اسکراب را به محلول آغشته کرده و کفپوش ها را تمیز کنید. قبل از قرار دادن دوباره آنها در ماشین، خوب بشویید و بگذارید تا در هوا خشک شوند و به تمیز کردن قسمت های دیگر داخلی ادامه دهید.

برخی از کفپوش ها ممکن است با مواد پاک کننده لک شوند بنابراین برچسب آن ها را بررسی کنید.

مراحل تمیز کردن داخل ماشین, تمیز کردن فضای داخلی خودرو, نحوه ی تمیز کردن فضای داخلی ماشین

کفپوش اتومبیل را حتما تمیز کنید

پنجره ها و آینه داخلی را تمیز کنید

از یک پارچه میکروفیبر و شیشه شوی بدون آمونیاک (آمونیاک می تواند به پلاستیک های داخلی آسیب برساند) در یک بطری اسپری برای از بین بردن تیرگی پنجره های داخلی استفاده کنید. با مخلوط کردن محلول یک به یک سرکه سفید و آب مقطر، تمیز کننده شیشه خود را بسازید. پنجره ها را کمی پایین بیاورید و از بالای پنجره شروع کنید و به سمت پایین بیایید تا تمام قطره ها و … از آن ها تمیز شوند.

تمیز کردن شیشه های رنگی

اگر پنجره های رنگی دارید، دستورالعمل های محصول تمیز کننده را بخوانید تا مطمئن شوید برای پنجره های شما ایمن است.

کنسول مرکزی را تمیز کنید

کنسول مرکزی معمولاً شامل جا لیوان هایی است که می توانند کثیف شوند. اگر جای لیوان قابل جدا شدن است، اجازه دهید در مقداری آب گرم و کمی مایع ظرفشویی خیس بخورد. آن را با اسفنج تمیز کنید. با آب تمیز و پارچه ای نرم آن را خوب تمیز کنید و اجازه بدهید خوب خشک شوند و بعد از تمیز کردن ماشین آن ها را مونتاژ کنید.

برای تمیز کردن دنده و سایر کنترل ها، از یک پارچه میکروفیبر تمیز استفاده کنید که فقط کمی مرطوب باشد. برای رسیدن به گوشه های تنگ، از یک مسواک قدیمی، پنبه مرطوب و یا یک حوله کاغذی مرطوب را به نوک چاقو یا پیچ گوشتی پیچیدید، استفاده کنید.

نحوه ی تمیز کردن فضای داخلی اتومبیل, تمیز کردن فضای داخلی اتومبیل, روش تمیز کردن داخل خودرو

درزها و شکاف ها و دنده ی اتومبیل خود را تمیز کنید

بیشتر:  روش های شستن لباس عروس

رسیدن به شکاف های کوچک

با استفاده از یک خلال دندان یا یک موچین بقایای کوچکترین گوشه ها و منافذ داخلی اتومبیل خود را به آرامی پاک کنید. همچنین می توانید از ابزار شکاف جاروبرقی خود، بر روی کنسول (و داشبورد) استفاده کنید تا ذرات گرد و غبار را از بین ببرید.

داشبورد گرد و غبار را بردارید

با استفاده از گردگیر و گوش پاک کن، تا حد ممکن گرد و غبار از داشبورد و فضای کوچک اطراف دریچه ها و دستگیره ها را پاک کنید. پس از گردگیری ، از یک پارچه میکروفیبر کمی مرطوب استفاده کنید تا هرگونه آلودگی و اثر انگشت را از بین ببرید.

از بین بردن داشبورد پنهان

با پیچیدن یک پارچه میکروفیبر کمی مرطوب به دور خط کش، به قسمت باریک داشبورد در جایی که به شیشه جلو متصل می شود، تمیز کنید.

فرمان را ضد عفونی کنید

با دستمال مرطوب ضدعفونی کننده میکروب ها و باکتری ها را از روی فرمان و دکمه های تعویض دنده از بین ببرید. با یک پارچه میکروفیبر تمیز، خشک کنید.

صندلی های اتومبیل چرمی تمیز

اگر اتومبیل شما صندلی های چرمی دارد، از ابزار شکاف جاروبرقی استفاده کنید تا گرد و غبار و آلودگی دوخت و ناحیه اتصال پشتی و صندلی های پایین را با دقت پاک کنید. هر صندلی را با یک تمیز کننده چرمی تجاری یا محلول آب و صابون زین پاک کنید.

پس از تمیز کردن صندلی، استفاده از نرم کننده چرمی را برای بازگرداندن لطافت و درخشندگی در نظر بگیرید.

نحوه ی تمیز کردن داخل ماشین, مراحل تمیز کردن داخل ماشین, تمیز کردن فضای داخلی خودرو

برای تمیز کردن صندلی های خودرو روی آن ها جاروبرقی بکشید

صندلی های ماشین پارچه ای تمیز

برای صندلی های پارچه ای ماشین، هر صندلی را به خوبی جاروبرقی کنید. مناطق دارای لکه های زیاد را با کمی تمیزکننده ی مبلمان تمیز کنید و یا دستورالعمل های مربوط به نوع خاصی از لکه ها را دنبال کنید. برای لکه های رنگی مانند ژله ها، یک خمیر سفید کننده پایه اکسیژن و کمی آب درست کنید. خمیر را روی محل لکه شده بمالید و بگذارید حداقل یک ساعت بماند و بعد آن را جارو برقی بزنید.

پس از، از بین بردن لکه های سنگین، دستورالعمل های تمیزکننده ی مبلمان را برای کل صندلی ها انجام بدهید. با استفاده از یک اسکراب پارچه برای تمیز کردن پارچه استفاده کنید و سپس از یک پارچه میکروفیبر آغشته به آب ساده برای پاک کردن و تمیز کردن مواد پاک کننده استفاده کنید.

بیشتر:  الگوی دوخت چند مدل کلاه زمستانی

در صورت لزوم مراحل را تکرار کنید و اجازه دهید تا صندلی ها در هوا خشک شوند.

کمربندهای ایمنی را تمیز کنید

فراموش نکنید که کمربند ایمنی خود را تمیز کنید. برای تمیز کردن بندهای پارچه ای از پاک کننده مبلمان استفاده کنید تا لکه ها را پاک کنید. اتصال دهنده های فلزی و بست های قالب خورده را با یک پارچه میکروفیبر مرطوب پاک کنید.

فرش داخلی را با جارو برقی تمیز کنید

فرش یا کف ماشین را به عنوان یکی از آخرین مراحل برای مکش تمام آلودگی ها و بقایای خارج شده از دریچه ها و شکاف های آن، جاروبرقی بزنید. اگر لکه هایی روی فرش وجود دارد، از یک قالیشویی تجاری استفاده کنید و دستورالعمل ها را دنبال کنید. فرش موجود در صندوق عقب را فراموش نکنید.

صفحات داخلی درب را تمیز کنید

صفحه های داخلی درب ممکن است ترکیبی از فرش و وینیل یا چرم باشد. با استفاده از یک پارچه میکرو الیاف مرطوب، قسمت های تمیز را پاک کرده و جیب های داخل درب را پاک کنید. تمیز کردن درب عقب یا هاچ بک را فراموش نکنید. در هنگام تمیز کردن درها را باز نگه دارید تا گرد و خاک از اتومبیل خارج شود و به داخل اتومبیل ننشینند.

با بوهای سخت مقابله کنید

سرانجام، اگر ماشین شما هنوز بوی کهنه می دهد، روی صندلی ها و فرش کف ماشین را جوش شیرین خشک بپاشید. بگذارید یک شب بماند و سپس آن را با جاروبرقی، جارو کنید.

همچنین می توانید با قرار دادن مقداری جوش شیرین یا ذغال فعال در یک ظرف پلاستیکی در بسته، بوها را کنترل کنید. چند شکاف را در درب برش دهید و آن را زیر یکی از صندلی ها قرار دهید. هر دو ماه یکبار مواد داخل آن را تعویض کنید.

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

دلایل بوی بد کولر آبی چیست و چگونه میتوان آن را برطرف کرد؟

  بوی بد کولر آبی چگونه از بوی بد کولر آبی خلاص شویم؟ به وجود …