کاربرد چسب مو + روش استفاده از چسب مو

تفاوت چسب مو و واکس مو, روش استفاده از چسب مو, کاربرد چسب مو برای موهای مجعد

چسب مو چیست

همه چیز درباره چسب مو

با چسب مو میتوانید موهایتان را برای طولانی مدت به فرم دلخواه نگه دارید و انواع مدل موهای فانتزی را روی موهایتان اجرا کنید.

چسب مو یکی از مواد فرم دهنده مو است که میتوانید با استفاده از آن موهایتان را به شکل و فرم دلخواه در آورید. چسب مو برای کسانی که دوست دارند تنوعی در حالت موهای خود بوجود بیاورند، بسیار مناسب است.

با استفاده از چسب مو ، میتوانید موهایتان را به هر شکل و حالتی حتی فرم های فانتزی در اورید.

البته نمیتوان از این محصول به صورت روزانه استفاده کرد چون ممکن است باعث ایجاد آسیب به ساقه مو شود. استفاده از مواد ترمیم کننده مو بعد از استفاده از چسب مو برای مدت زیاد، برای احیای مو الزامی است.

در اغلب چسب موها برای این که آسیب کمتری به ساقه مو برساند، از روغن زیتون و روغن جوجوبا یا روغن بادام برای تغذیه مو استفاده شده است.

کاربرد چسب مو برای براشینگ, اسپری چسب مو, چسب مو

کاربرد چسب مو برای براشینگ

کاربرد چسب مو چیست؟

با توجه به کاربردی که در نظر دارید میتوانید چسب موی دلخواهتان را تهیه کنید.

چسب مو حالتی بسیار چسبناک دارد و میتواند موهای شما را برای مدت طولانی در یک حالت ثابت  قرار دهد بدون این که حالت چسبندگی و ناخوشایندی ایجاد کند. میتوانید بعد از آرایش موها به خصوص شینیون از چسب مو برای ثابت نگه داشتن موها برای زمان مراسم استفاده کنید.

بیشتر:  آرایش مناسب برای انواع پوست ها

از چسب مو هنگام براشینگ مو هم میتوانید استفاده کنید. چسب مو مخصوص براشینگ به راحتی قابلیت شستشو دارند و حالت ارتجاعی مو را حفظ میکنند هنگام براشینگ از آسیب دیدن مو با الکتریسیته ساکن جلوگیری کرده و الکتریسیته ساکن موها را خنثی میکنند و فرم بهتری به موها میدهند و ظاهر موها را حجیم تر نشان میدهند. همزمان به تغذیه موهای شما کمک میکنند.

یکی دیگر از کاربردهای چسب مو برای تفکیک بخش مش و هایلایت موها از سایر قسمت هاست شما با استفاده از چسب مو میتونید قسمتی از موها را که هایلایت شده به خوبی جدا کرده و ظاهر زیباتری به موهایتان بدهید.

نحوه زدن چسب مو به موی سر, چسب مو برای چه موهاست, روش استفاده از چسب مو

کاربرد چسب مو برای مرتب کردن موهای مجعد

اگر موهایی وز و مجعد دارید میتوانید با استفاده از چسب مو ، فر موهایتان را کاملا مرتب و زیبا فرم دهید.

اگر موهایتان خشک و دارای موخره است بهتر است از چسب مو مخصوص موهای خشک و صدمه دیده استفاده کنید ، این محصولات دارای عناصری از جمله عصاره پرتقال و روغن شترمرغ هستند که موها را تغذیه و آبرسانی میکنند و تا 24 ساعت خاصیت حالت دهندگی خود را حفظ میکنند.

از آنجایی که چسب مو ضد آب است نمیتوانید  با  شستشو با آب خالی آن ها را جدا کنید و حتما باید از شوینده های مخصوص چسب مو استفاده کنید.

بیشتر:  آرگان تراپی چیست؟ فواید و نحوه انجام آن

بهتر است قبل از خواب موهایتان را شسته و با روغن های ویتامینه چرب کنید تا ترمیم شود.

ترکیبات شیمیایی موجود در چسب مو باعث میشود که موها خشک و آسیب پذیر شوند و یا در صورت تماس با ریشه مو، موجب ریزش مو میشود. بنابراین بهتر است از چسب حالت دهنده مو در مواقع ضروری استفاده  کنید.

تفاوت چسب مو و واکس مو, روش استفاده از چسب مو, کاربرد چسب مو برای موهای مجعد

روش استفاده از چسب مو

روش استفاده از چسب مو

با توجه به کاری که میخواهید انجام دهید روش استفاده از چسب مو میتواند متفاوت باشد. چسب مو را حتما باید روی موی تمیز استفاده کنید که ماندگاری بیشتری داشته باشد.

چسب مو در دو رنگ تیره و روشن وجود دارد که با توجه به رنگ موهای خود میتوانید یک نوع را انتخاب کنید تا روی موها مشخص نباشد.

به هیچ عنوان چسب مو نباید با ریشه موها برخورد داشته باشد و فقط برای حالت دهی ساقه مو از آن استفاده کنید.

تفاوت چسب مو و ژل مو

ژل مو معمولا توسط آقایان استفاده میشود. ظاهر مو را سفت و محکم و مرطوب و درخشان نشان میدهد و برای زمانی مفید است که میخواهید فرم موهایتان را برای مدت کوتاه در یک حالت نگه دارید که البته حتما باید قبل از خواب شسته شود وگرنه میتواند منجر شکستن و ریزش موها میشود.

قدرت چسب مو از ژل مو خیلی بیشتر است بنابراین برای آرایش و حالت دهی موهای بلند مناسب تر است و ماندگاری خیلی طولانی تری نسبت به ژل مو دارد.

بیشتر:  ریموور مو چیست و نحوه پاک کردن رنگ مو با ریموور

تفاوت چسب مو و واکس مو

واکس مو معمولا حالتی چرب دارد و برای نگهداری حالت و درخشان کردن مو استفاده میشود و خاصیت چسبندگی ندارد و ولی چسب مو با خاصیت چسبندگی و ایجاد خشکی روی موها ، حالت آن ها را ثابت و بدون تغییر نگه میدارد.

 کاربرد چسب مو برای براشینگ, اسپری چسب مو, چسب مو

عوارض چسب مو

عوارض چسب مو

چسب مو را اگر به صورت اصولی و در موارد ضروری استفاده کنید هیچ گونه عوارضی ندارد .

هنگام استفاده از چسب مو مراقب باشید که با پوست سر تماس نداشته باشد. چسب مو میتواند منافذ تنفسی پوست را مسدود کرده و به فولیکول مو آسیب رسانده و ریشه موها را بخشکاند.

تمیز کردن چسب مو معمولا کار سختی است.

تماس طولانی مدت چسب مو با پوست سر میتواند در برخی موارد منجر به لکه های طاسی و سردرد شود.

از چسب مو نباید به صورت روزانه استفاده کنید ، مواد شیمیایی موجود در چسب مو باعث آسیب دیدن موها میشود.

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

رفع لاغری صورت با ماسک های خانگی

ماسک چاق کننده صورت ماسک های خانگی فوق العاده برای چاقی صورت انواع ماسک چاق …