به هنگام خرید از فروشگاه‌ های اینترنتی باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

فراگیر شدن کرونا در سال‌های اخیر سبب شده تا نقش فروشگاه‌های اینترنتی پر رنگ‌تر از قبل باشد. در هنگام خرید از فروشگاه‌های اینترنتی خطرات زیادی هستند که شما را تهدید می‌کنند از این رو باید به هنگام خرید آنلاین به نکات زیادی دقت کنید. چنانچه کالایی که قصد خرید آن را دارید گوشی موبایل باشد، این انتخاب سخت‌تر می‌شود و فاکتورهای بسیار دیگری نیز مطرح می‌شود. در این مطلب ما نکاتی را برای خرید گوشی از فروشگاه‌های اینترنتی گردآوری کردیم تا با در نظر گرفتن آن خرید مطمئن و امنی داشته باشید.

راهنمای خرید موبایل به صورت اینترنتی

1. مشخصات فنی گوشی را به طور کامل بررسی کنید

به طور کلی در اکثر فروشگاه‌های اینترنتی موبایل، تمامی گوشی‌های هوشمند از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفته‌اند؛ بنابراین پیش از آن‌که اقدام به خرید گوشی کنید، ابتدا باید مشخصات فنی و تمامی امکانات آن را بررسی کنید. همچنین در صورت لزوم گوشی هوشمند مد نظر خود را با دیگر تلفن‌های هوشمند فروشگاه اینترنتی مقایسه نمایید تا بهترین انتخاب را داشته باشید. در ادامه به بررسی برخی از مشخصات فنی و امکانات گوشی‌های هوشمند خواهیم پرداخت که باید به آن‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشید:

برند گوشی هوشمند

همان‌طور که می‌دانید در حال حاضر کمپانی‌های اپل و سامسونگ، دو برند مطرح جهان در بین دیگر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند به حساب می‌آیند. اما این بدان معنی نیست که سایر برندها نظیر شیائومی، ال‌جی، هواوی و…  گوشی‌های خوب و باکیفیتی طراحی نمی‌کنند. بنابراین اگر به دنبال بهترین گوشی هوشمند هستید خرید از کمپانی‌های اپل و سامسونگ تنها گزینه‌ی پیش روی شما نیستند و برندهای دیگر هم به‌خوبی امتحانشان را پس داده‌اند.

بیشتر:  (تصاویر) پشت بام دنیا

ابعاد گوشی هوشمند

ابعاد یک گوشی هوشمند ارتباط مستقیمی با احساس راحتی کاربر دارد. البته ناگفته نماند که برخی از کاربران اقدام به خرید گوشی‌های هوشمند با ابعاد بزرگ می‌کنند، زیرا به این ترتیب می‌توانند از تماشای فیلم‌ها، عکس و… در صفحه نمایش بزرگ‌تر نهایت لذت را ببرند.

نوع شبکه‌های ارتباطی

منظور از نوع شبکه‌های ارتباطی پشتیبانی از 5G/4.5G/3G/2G است . امروزه جدیدترین و بهترین گوشی‌های هوشمندی از شبکه ارتباطی 4.5G پشتیبانی می‌کنند که البته انتظار می‌رود به زودی شبکه ارتباطی 5G نیز به‌طور گسترده در ایران قابل استفاده شود.

جنس بدنه گوشی

به طور کلی گوشی‌های هوشمند در دو جنس شیشه و فلز و یا شیشه و پلاستیک به بازار عرضه می‌شوند. بدیهی است گوشی‌های هوشمندی که از جنس فلز و شیشه باشند از مقاومت بالاتری نسبت به گوشی‌هایی از جنس شیشه و پلاستیک برخوردار هستند.

کیفیت دوربین

کیفیت دوربین اولین موردی است که اکثر کاربران به هنگام خرید گوشی هوشمند مد نظر قرار می‌دهند. همه تمایل دارند گوشی هوشمندشان دارای دوربینی با کیفیت فوق‌العاده باشد تا با استفاده از آن بتوانند عکس‌ها و فیلم‌های بسیار زیبا و جذابی را ثبت کنند. بنابراین حتما هنگام خرید گوشی هوشمند جزئیات مربوط به کیفیت دوربین نظیر الگوریتم‌های پردازش تصویر، مقدار عدد دریچه دیافراگم لنز و قابلیت ضبط ویدیو با فریم بالا را مورد بررسی قرار دهید.

میزان رم و حافظه‌های داخلی

از دیگر موارد مهمی که به هنگام خرید اینترنتی گوشی هوشمند باید به آن توجه شود، میزان رم و حافظه داخلی است. زیرا هر چقدر میزان حافظه داخلی گوشی هوشمند بالاتر باشد، فضای بیشتری برای ذخیره سازی اطلاعات در اختیار خواهید داشت. به علاوه میزان رم نیز ارتباط مستقیمی با قدرت و عملکرد گوشی دارد. از این رو حتما به این دو مورد توجه ویژه داشته باشید.

بیشتر:  تبدیل قطار جامانده از قرن نوزده به هتلی زیبا

قدرت پردازش

اگر گیمر هستید باید توجه ویژه‌ای به قدرت پردازش گوشی هوشمند داشته باشید تا مطمئن شوید که گوشی انتخابی شما برای بازی کردن از سطح بالایی برخوردار است.

کیفیت صفحه نمایش

کیفیت صفحه نمایش یکی دیگر از موارد مهم به هنگام خرید اینترنتی گوشی هوشمند است که باید مورد بررسی قرار گیرد. در حال حاضر کمپانی سامسونگ بهترین و باکیفیت‌ترین صفحه نمایش‌ها نظیر نمایشگرهایIPS، OLED  و Super-AMOLED  را طراحی و تولید می‌کند.

2. به گارانتی و امکان رجیستر شدن گوشی دقت کنید

وب‌سایت‌های معتبر در زمینه خرید گوشی، قوانین شفافی در مورد گارانتی گوشی دارند. همچنین در مورد رجیستر شدن گوشی باید مراقب باشید و از امکان این مورد هم اطمینان حاصل کنید.

3. به شیوه ارسال و نحوه پرداخت دقت کنید

وب‌سایت‌های معتبر، شیوه ارسال گوشی و تعداد روزهایی که ممکن است این فرایند طول بکشد را به‌خوبی توضیح می‌دهند. بنابراین اگر وب‌سایتی این فرایند را به صورت شفاف توضیح نداده بود، در قابل اعتماد بودن آن شک کنید.

4. از داشتن پشتیبانی اطمینان حاصل کنید

برای خریدی امن، مطمئن شوید که سایت موردنظرتان پشتیبانی آنلاین و تلفنی دارد. قبل از ثبت سفارش، با شماره‌هایی که برای پشتیبانی گذاشته‌اند تماس بگیرید و از صحت آن‌ها اطمینان حاصل کنید.

بیشتر:  محاسبه سن دقیق و تاریخ تولد

5. شرایط برگشت کالا در صورت عدم رضایت را چک کنید

بسیاری از وب‌سایت‌های معتبر در زمینه خرید گوشی، به مشتریان این امکان را می‌دهند تا در صورت نارضایتی از محصول ارائه شده، آن را برگردانند. بنابراین اگر به فکر خرید گوشی آنلاین هستید، حتما به این امکان دقت کنید.

از دیگر روش‌ها برای داشتن خرید امن اول این‌ است که مطمئن شوید سایتی که وارد آن شده‌اید دارای https باشد، زیرا حرف S در پایان https  برگرفته از کلمه امنیت (Security) است. وب سایت‌هایی که از این پروتکل برخوردار باشند یعنی دارای گواهینامه SSL هستند. گواهینامه SSL اطلاعات بین وب سایت و کاربر را به صورت کد شده در مقابل افراد سودجو حفظ می‌کند و این افراد به راحتی نمی‌توانند به اطلاعاتی نظیر رمز دوم کارت بانکی، CCV2، اطلاعات شخصی و… دست یابند. راه دوم نیز این است که مطمئن شوید فروشگاه‌ اینترنتی مد نظر شما از نماد اعتماد الکترونیکی (اینماد) برخوردار باشد.

سخن پایانی

در این مطلب تمامی نکاتی که به هنگام خرید اینترنتی باید به آن دقت کنید را گردآوری کرده‌ایم تا با در نظر گرفتن آن خرید کم ریسک و امنی داشته باشید.

برای مشاهده مبنع مقاله اینجا کلیک کنید:

https://www.javann.ir/004Q7T

مطلب پیشنهادی

رژیم کانادایی چیست؟ لاغری در 15 روز!

انتخاب رژیم غذایی مناسب برای زندگی سالم با توجه به گزینه‌های متعدد موجود می‌تواند برای …