طرز تهیه خلال پوست پرتقال

 

 خلال پوست پرتقال خشک, طرز تهیه خلال پوست پرتقال خشک

طرز تهیه خلال پوست پرتقال خشک

آموزش تهیه خلال پوست پرتقال

خلال پوست پرتقال را به دو صورت خشک و تازه استفاده می کنند. از این خلال ها در تهیه ی مربا، بعضی پلوها، بعضی خورشت ها استفاده می شوند. از پودر آن ها برای تهیه ی کیک استفاده می شود.

خلال پوست پرتقال خشک:

برای درست کردن خلال پوست پرتقال، پرتقال را بشویید و لایه رویی پرتقال را که نارنجی رنگ میباشد و منبع اصلی عصاره پرتقال میباشد.

با چاقوی تیز ببرید و بعد به کمک قیچی خلال کنید و کنار بخاری یا شوفاژ قرار بدهید تا خشک شود. هرگز بخت سفیدی پوست پرتقال را در خلال ها داخل نکنید، زیرا تلخ می شود. البته چون عصاره، عقب‌نشینی میباشد و با خشک شدن قسمتی از این عطر از بین می رود، بهتر میباشد برای کیک ها، نان ها و شیرینی ها، رنده پوست پرتقال یا لیموترش را تازه تازه مصرف کنید تا عطر آن بیشتر باشد (البته به جز مواردی که در دستور ذکر شده باشد که از پودر خشک آن استفاده کنید) که در این صورت هم قطعا باید تنها بخت روی پوست را رنده کنید و اصلا نباید از بخت سفیدی پوست داخل شیرینی رنده شود.

بیشتر:  طرز تهیه ژله هندوانه

خلال خشک را می توانید به مدت طولانی نگهداری کنید و مواقعی که پرتقال تازه در معرض ندارید، از پودر آن برای کیک ها و … استفاده کنید.

برای استفاده خلال روی برنج، داخل بعضی از خورشت ها قطعا باید تلخی خلال را بگیرید. برای این کار، دو تا سه بار و هر بار به مدت 5 لحظه خلال را بجوشانید و بعد بلافاصله در آب سرد بریزید و آبکش کنید و در نهایت مورد استفاده قرار بدهید.

طرز تهیه خلال پوست پرتقال:

خلال پوست پرتقال,طرز تهیه خلال پوست پرتقال

درست کردن خلال پوست پرتقال

بیشتر:  طرز تهیه كيک ليمو ترش

مواد لازم برای تهیه خلال پوست پرتقال :

پوست پرتقال 4 رقم
 شکر 2 قاشق غذاخوری
 آب 1 پیمانه

طرز تهیه خلال پوست پرتقال :

ابتدا پوست نارنجی پرتقال ها را برش بزنید. تمرکزفکر کنید سفیدی پوست روی آنها نباشد. اگر سفیدی روی آن بود آن را سوا کنید. سپس آن ها را به صورت خلال های باریک خرد کنید. سپس آن ها را داخل قابلمه ای قرار بدهید و روی آن ها را با آب بپوشانید، و اجازه بدهید به مدت 1 لحظه بجوشند. و بعد آب آن را خالی کنید و روی آن آب بریزید؛ این کار را 3 مرتبه انجام بدهید. سپس آن ها را به مدت 2 ساعت داخل کاسه ی آب و یخ قرار بدهید.

خلال را مزه دار کنید اگر تلخی نداشت آماده میباشد، اگر تلخ بود باز آن را داخل آب سرد قرار بدهید. 1 پیمانه خلال پرتقال را با 1 پیمانه آب و 2 قاشق غذاخوری شکر درون قابلمه بریزید و شعله را زیاد کنید تا بجوش بیاید.

بیشتر:  طرز تهیه بستنی وانیل و توت فرنگی

زمانی که آب بجوش آمد شعله را کم کنید و شکیبایی کنید تا خلال ها آرام بپزند و آب آن تبخیر شود و کمی غلیظ شود. از این خلال ها برای تهیه ی شیرین پلو یا برای ترکیب با مربای هویج می توانید استفاده کنید. اگر خلال های شما افزایش آمد آن را فریز کنید به خاطر شکر کمی که استفاده کردیم نمی شود آن را داخل یخچال نگهداری کرد بنابراین در فریزر کیفیت آن ها بهتر می ماند.

 

 

مطلب پیشنهادی

طرز تهیه انواع غذا با گوجه

طرز تهیه انواع غذا با گوجه فرنگی طرز تهیه 8 نوع غذا با گوجه، از …