پیکر تراشی غبغب

پیکرتراشی غبغب یکی از راه های ازبین بردن چربی ها و پوست های افتاده این نواحی است. در این مقاله قصد داریم تا بیشتر در مورد این عمل پرطرفدار بدانیم .

پیکر تراشی غبغب چیست؟

جراحان پلاستیک از روش ‌های مختلفی برای برداشتن غبغب استفاده می‌کنند. برخی از این روش ها عبارت اند از:

لیپوساکشن:

این روش چربی های زیر پوست را از بین می برد و چانه و گردن را تراشیده می کند. دکتر کابیز ایزد پناه در این خصوص می گوید: ما یک برش کوچک زیر پوست ایجاد می کنیم، یک لوله را وارد ناحیه می کنیم و چربی ساکشن می شود. لیپوساکشن معمولاً فقط به بی حسی موضعی نیاز دارد تا ناحیه مد نظر را بی حس کند.

لیفت صورت:

این جراحی به پزشکان اجازه می دهد تا چربی و پوست شل و افتادگی اطراف چانه و گردن را از بین ببرند و غیغب را از بین ببرند. دکتر ایزد پناه می‌گوید: این روش بیشتر با بیهوشی عمومی برای بیمار صورت می گیرد. اگر چه روش بی حسی موضعی برای برخی بیماران ممکن است اعمال شود.

لیفت گردن:

انواع مختلف روش های لیفت گردن با هدف برداشتن پوست اضافی (سرویکوپلاستی) یا سفت کردن عضلات گردن (پلاتیسماپلاستی) برای بهبود خطوط گردن و چانه انجام می شود. پزشکان اغلب لیفت صورت سنتی را با این روش ترکیب می‌کنند که ممکن است برای چندین ماه احساس سفتی در گردن ایجاد کند.

پس از هر یک از این روش ها، می توانید انتظار داشته باشید که حدود 10 تا 14 روز کبودی و تورم را تجربه کنید. بیهوشی عمومی مورد استفاده برای برخی از جراحی های غبغب خطرات جدی برای برخی از افراد مبتلا به بیماری های جدی دارد. سیگاری ها و افرادی که از داروهای ضد انعقاد مانند وارفارین استفاده می کنند نیز ممکن است در طول هر عمل جراحی با خطر خونریزی مواجه شوند.

پیکر تراشی غبغب به چه صورت است؟

پیکر تراشی غبغب با استفاده از لیپوساکشن، با قرار دادن یک لوله کوچک به نام کانولا در چانه در نواحی مختلف شروع می شود. با استفاده از مکش ملایم، مقادیر کم چربی از محل خارج می شود. نتیجه یک نمای صاف تر و یکنواخت تر با کاهش میزان چربی زیر چانه است.

ساب منتوپلاستی (مینی لیفت گردن) نیز با ایجاد برش های کوچک زیر چانه و همچنین استفاده از لیپوساکشن روی گردن، بهترین نتیجه را برای فرد رقم خواهد زد.

بیشتر:  چگونه یک روتین مراقبت از صورت مناسب داشته باشیم؟

در طول لیفت گردن، جراح برش هایی در پشت گوش و گاهی زیر چانه ایجاد می کند، پوست اضافی را برمی دارد و عضلات گردن را سفت می کند.

پیکر تراشی باسن  یک عمل زیبایی است که چربی را از ناحیه، باسن و حتی گاهی لگن و ران حذف می کند. هدف این جراحی از بین بردن فرورفتگی های کنار باسن و ایجاد یک خط صاف و منحنی از باسن تا ران است. اگر تمایل دارید بیشتر در مورد این عمل بدانید به سایت دکتر ایزد پناه مراجعه کنید.

روش های پیکر تراشی غبغب

در زیر چند مرحله اساسی برای پیکر تراشی غبغب آمده است:

  • جراح شما چانه و گردن را معاینه می‌کند و با خودکار نشانه ‌هایی ایجاد می‌ کند تا نواحی را که کانول ‌های مد نظر را در آن وارد می‌کنند، تعیین کند.
  • پوست با یک محلول ضد عفونی کننده که برای کاهش خطرات عفونت طراحی شده است، به طور کامل تمیز می شود.
  • سپس جراح داروهای بیهوشی را در صورت نیاز تجویز می کند یا بی حس کننده موضعی (داروهای بی حس کننده) را به پوست تزریق می کند.
  • سپس، چندین برش کوچک در پوست ایجاد می کنند که به اندازه کافی بزرگ باشد تا کانول لیپوساکشن را به خوبی انجام دهد.
  • سپس، آن ها یک کانول لیپوساکشن را وارد می کنند و از یک حرکت عقب و جلو یا بادکش برای حذف چربی اضافی استفاده می کنند. تیم جراحی، توجه زیادی به میزان چربی برداشته شده از هر ناحیه برای اطمینان از ظاهر صاف و یکنواخت صورت خواهند داشت.
  • در نهایت در صورت لزوم محل جراحی بانداژ می شود. این معمولا شامل یک بند مخصوص چانه برای حمایت از پوست در حین بهبود است.

ساب منتوپلاستی و جراحی لیفت گردن شامل ایجاد برش در پوست است. برخی از مراحل کلی جراحی لیفت گردن شامل موارد زیر است:

  • پزشک چانه و گردن را با خطوط و فلش هایی مشخص می کند که نواحی عمل را تعیین کند.
  • سپس آن ها داروهای IV را تجویز می کنند یا شما را برای این عمل تحت بیهوشی عمومی قرار می دهند.
  • این ناحیه با محلول ضد عفونی کننده پاک می شود. بسته به روش بیهوشی، پزشک ممکن است یک بی حس کننده موضعی را به پوست تزریق کند یا نکند.
  • در مرحله بعد، پزشک برش هایی را معمولاً در خط مو و اطراف و پشت گوش ایجاد می کند. سپس ممکن است چربی و پوست اضافی گردن را از بین ببرند. آن ها همچنین ممکن است پلاتیسما یا عضله گردن را سفت کنند تا پوست شاداب تر به نظر برسد.
  • در نهایت، برش های پوست را با چسب یا بخیه می بندند. جای این بخیه ها معمولاً بهبود می یابند و به دلیل خط رویش موی فرد قابل مشاهده نیستند.
  • با ساب منتوپلاستی، برش های کمتری وجود دارد و پزشک پوست اضافی را مانند لیفت گردن بر نمی دارد. در عوض، پزشک ماهیچه های گردن را سفت می کند تا ظاهری زیباتر به شما بدهد.
بیشتر:  بلیط هواپیما یا بلیت هواپیما (بیلیت) کدام صحیح است؟!

آیا خطرات یا عوارض جانبی برای پیکر تراشی غبغب وجود دارد؟

هر عمل جراحی هر چند که موفقیت آمیز باشد ممکن است خطرات و عوارضی داشته باشد. یک پزشک باید عوارض ناشی از جراحی را قبل از انجام این عمل با شما در میان بگذارد تا مطمئن شود که قبل از اقدام، تمام اطلاعات مورد نیاز را در اختیار دارید:

خطرات جراحی پیکر تراشی غبغب:

  • عدم تقارن ویژگی های صورت
  • خون ریزی
  • عوارض ناشی از بیهوشی، مانند مشکلات تنفسی
  • کاهش حساسیت پوست
  • درد و ناراحتی
  • عفونت
  • آسیب عصبی
  • جای زخم
  • ورم

همچنین ممکن است پس از جراحی به نتایج مورد نظر خود نرسید. به همین دلیل مهم است که با پزشک خود در مورد اهداف ظاهری خود پس از جراحی صحبت کنید. فراموش نکنید که انواع جراحی‌های پلاستیک، ترمیمی و زیبایی باید با ظرافت و دقت انجام شود تا نتیجه حاصل از آن طبیعی و مطلوب باشد. اگر قصد انجام هر کدام از جراحی های فوق را دارید، کار را به کاردان بسپارید. دکتر کامبیز ایزدپناه فوق تخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و زیبایی یکی از بهترین‌ها در ایران می‌باشند.

بعد از جراحی پیکر تراشی غبغب چه انتظاری باید داشت؟

پس از عمل می توانید انتظار کمی تورم و ناراحتی داشته باشید. پوست گردن و چانه ممکن است به دلیل تورم و کبودی بسیار سفت شود. اگر برای کاهش تجمع خون و مایعات در گردن خود درن هایی دارید، پزشک معمولاً بعد از یک یا دو روز آن ها را خارج می کند.

بیشتر:  نهنگ ولگرد نیمی از کره زمین را شنا کرد!

پزشک ممکن است استفاده از پماد آنتی بیوتیک را در هر ناحیه برش توصیه کند. آن ها معمولاً توصیه می‌کنند که برای چند روز از قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا استفاده از مقادیر زیاد آب روی صورت و چانه خودداری کنید.

زمان بهبودی بستگی به این دارد که پزشک از چه روش جراحی برای شما استفاده کرده است. برای لیپوساکشن چانه، این نقاهت معمولا چند روز تا یک هفته است و سپس شما مجددا به سر کار خود بر می گردید. برای لیفت گردن، ممکن است تا حدود دو هفته دیگر به سر کار برنگردید.

مزایای جراحی پیکر تراشی غبغب چیست؟

بسیاری از افرادی که این جراحی زیبایی را انجام می دهند مزایای زیر را گزارش می دهند؟

  • چانه و گردن مشخص تر و خوش فرم
  • ظاهری جوان تر و لاغرتر
  • پوست صاف تر.

جمع بندی

ناراضی بودن از غبغب و ظاهر افتاده آن یکی از موضوعاتی میلیون ها نفر از آن رنج می‌برند. ماهیچه ‌های اطراف قسمت پایین صورت در طول سال‌ ها باعث می ‌شود که پوست این ناحیه از بدن خاصیت ارتجاعی خود را از دست بدهد و در نتیجه باعث افتادگی شود.  در مواقع دیگر، چربی مزاحم ممکن است در آن ناحیه ذخیره شود و از آن جایی که بدن شما به احتمال زیاد از ذخیره چربی در نواحی دیگر بدن شما استفاده می کند، غبغب برای شما باقی می ماند. با این حال، فقط به این دلیل که غبغب دارید به این معنی نیست که مجبور هستید برای همیشه با آن زندگی کنید. امروزه عمل پیکر تراشی غبغب بسیار رایج است و شما را به نتیجه دلخواهتان می‌ رساند.

عمل های ترمیمی و زیبایی سخت و پیچیده هستند. اما با وحود دکتر کامبیز ایزدپناه، فوق تخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و زیبایی به نشانی اینترنتی drkambiz-izadpanah.com  نگران نتیجه عمل خود نباشید. ایشان با تجربه کاری و تخصصی که در این زمینه دارند، تجربه بهترین عمل را در ذهن شما نقش خواهند بست. همچنین در پیج اینستاگرام دکتر کامبیز ایزدپناه میتوانید نمونه عمل های ایشان را ببینید.

مطلب پیشنهادی

رژیم کانادایی چیست؟ لاغری در 15 روز!

انتخاب رژیم غذایی مناسب برای زندگی سالم با توجه به گزینه‌های متعدد موجود می‌تواند برای …