با جدید ترین روش های درمان ناباروری در سال1401آشنا شوید!

بسیاری از افراد علاقه مند هستند که در مقطعی از زندگی خود مادر یا پدر شوند، اما ممکن است به دلایل مختلف نتوانند این احساس را تجربه کنند. یکی از این دلایل ممکن است ناباروری یکی از زوجین باشد. امروزه بسیاری از زوج ها با مراجعه به بهترین دکتر ناباروری در تهران  به دنبال راهی برای درمان ناباروری هستند تا صاحب فرزند شوند و طعم مادر یا پدر شدن را بچشند. باید گفت امروزه روش های مختلفی برای درمان ناباروری وجود دارد و این درمان دیگر آرزویی غیرممکن نیست. در ادامه این مقاله به روش های مختلف درمان ناباروری با درصد موفقیت بالا می پردازیم.

ویژگی های بهترین دکتر ناباروری در تهران

علم و دانش در کنار تجربه حرفه ای بالا از مهمترین ویژگی های متخصص ناباروری در تهران است. اما معیارهای دیگری وجود دارد که به انتخاب پزشک بهتر کمک می کند. در ادامه مهمترین آنها را شرح می دهیم.

  • ارزیابی اولیه و ارتباط بیمار: ایجاد ارتباط بین پزشک و بیمار و ایجاد حس ارزشمندی در آنها باعث اعتماد بیمار می شود. این خصوصیات پزشکان برجسته به این دلیل است که بیمار محور هستند و به مشکلات و شرایط بیمار توجه زیادی دارند.
  • آشنایی با تکنیک های نوین پزشکی: دنیای علم و اطلاعات بسیار سریع است. به طوری که هر 12 ماه تمام اطلاعات دنیا دو برابر می شود. پرداختن به این حجم از اطلاعات که برخی از آنها احتمالاً مربوط به درمان ناباروری مردانه و زنانه است، کار دشواری است که تنها متخصصان از عهده آن بر می آیند. این متخصصان با استفاده از علم روز و تکنیک های نوین پزشکی سعی در درمان بیماران خود در سریع ترین و بهترین شکل ممکن دارند.
  • تجربه و صلاحیت پزشک: داشتن تجربه عالی و مهارت های حرفه ای قطعا شما را زودتر به مقصد می رساند. به احتمال زیاد متخصصان ناباروری که سوابق کاری خوبی دارند و مشتریانشان کاملا راضی هستند خدمات بهتری ارائه خواهند داد.
بیشتر:  (تصاویر) آیین ملی و مذهبی گل غلتان

روش های درمان ناباروری

روش های مختلفی برای درمان ناباروری وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم:

درمان دارویی برای افزایش تخمک گذاری: بسته به شرایط زوجین، داروهایی برای تحریک تخمدان ها و تولید تخمک بیشتر تجویز می شود. این داروها به صورت خوراکی یا تزریقی مصرف می شوند. یکی از داروهای رایج برای این مشکل، داروی خوراکی کلومیفن است که یک ضد استروژن است. این دارو برای تحریک تخمدان ها و فرآیند تخمک گذاری استفاده می شود و به طور مستقیم بر هیپوتالاموس مغز تاثیر می گذارد. گنادوتروپین رایج ترین داروی تزریقی برای افزایش تخمک گذاری است.

درمان ناباروری IVF: به این روش درمان قطعی ناباروری می گویند. در این روش لقاح در خارج از بدن زن صورت می گیرد. در این روش نمونه ای از اسپرم مرد و تخمک زن گرفته شده و لقاح در محیط آزمایشگاهی انجام می شود. این روش زمانی توصیه می شود که لوله های فالوپ آسیب دیده باشند. در این روش تخمک ها مستقیماً از تخمدان گرفته می شود. پس از اتمام عمل لقاح و بارور شدن تخمک ها، بنا به تشخیص پزشک، یک یا چند تخمک بارور شده به رحم زن منتقل شده و در دیواره رحم قرار می گیرد و پس از مدتی آزمایش بارداری انجام می شود.

بیشتر:  (تصاویر) از دیدار گاندی با چارلی چاپلین تا خودسوزی یک بودایی

درمان ناباروری با IUI: در این روش که به فرآیند شستشوی اسپرم نیز معروف است، از اسپرم مرد نمونه برداری می شود و بهترین اسپرم جدا و آماده می شود. پس از آن، اسپرم آماده شده به رحم زن منتقل شده و در لوله های فالوپ قرار می گیرد. این روش از طریق یک لوله نازک و انعطاف پذیر و بدون درد انجام می شود. در این روش اسپرم باید سالم باشد و به خوبی تحریک شود تا تخمک بارور شود.

برای آشنایی با بهترین دکتر ناباروری در کرج می توانید به سایت اوشاخ مراجعه فرمایید و با بهترین پزشکان در این زمینه آشنا شوید تا بتوانید بهترین پزشک متخصص خود را انتخاب کنید.

درمان ناباروری با میکرواینجکشن یا ICSI: این روش زمانی استفاده می شود که اسپرم سالم مرد ضعیف باشد. روش ICSI تقریبا مشابه روش IVF است، با این تفاوت که اسپرم سالم باید با دقت بیشتری به تخمک تزریق شود که شانس لقاح تخمک را افزایش می دهد. در این روش تخمک ها مانند روش IVF پس از لقاح به رحم مادر منتقل می شوند. امروزه حتی در روش IVF نیز از این روش برای لقاح استفاده می شود تا شانس بارداری افزایش یابد.

روش های GIFT و ZIFT: در این روش تخمک از تخمدان گرفته شده و در محیط آزمایشگاهی با اسپرم ترکیب شده و به رحم منتقل می شود. در روش ZIFT، تخمک های بارور شده به مدت 24 ساعت پس از لقاح وارد رحم می شوند، اما در روش GIFT، اسپرم و تخمک با هم ترکیب شده و مستقیماً در لوله فالوپ قرار می گیرند. شانس باروری در این روش مانند IVF است. در مواردی که روش IVF برای بیمار جواب نمی دهد، پزشک به دلیل نزدیک بودن به حالت طبیعی از این روش ها استفاده می کند اما این دو روش در درمان ناباروری چندان رایج نیستند.

بیشتر:  بهترین شرکت دیجیتال مارکتینگ برای کسب‌و‌کار شما

اهدای تخمک: در خانم‌های بالای ۴۰ سال که از نارسایی تخمدان رنج می‌برند و تخمدان‌هایشان به درستی کار نمی‌کند یا تخمک‌هایشان کیفیت خوبی ندارد اما رحمشان طبیعی است، از طریق اهدای تخمک باردار می‌شوند. برای این منظور تخمک های اهداکننده با مصرف داروهای باروری و محرک های تخمک، با اسپرم همسر گیرنده ترکیب شده و پس از لقاح در آزمایشگاه به رحم مادر منتقل می شود.

کلام آخر

برای مراجعه به دکتر ناباروری، بهتر است با بهترین دکتر ناباروری در تهران که در سایت اوشاخ یا oshakh.com به شما معرفی کرده ایم مشورت کنید. در صورتی که خود و اطرافیان شما به بهترین دکتر ناباروری در تهران مراجعه کردید و  درمانی برای شما صورت گرفته است تجربه خود را در کامنت ها با ما در میان بگذارید و بگویید که کدام یک از روش های درمانی برای شما بهتر بوده است ؟

به نظر شما دوستان چه بیمارانی منجر به نازایی می شوند؟

مطلب پیشنهادی

رژیم کانادایی چیست؟ لاغری در 15 روز!

انتخاب رژیم غذایی مناسب برای زندگی سالم با توجه به گزینه‌های متعدد موجود می‌تواند برای …