بهترین کلینیک ترک الکل در تهران

بهترین کلینیک ترک الکل در تهران را می‌توان کلینیک تخصصی ترک اعتیاد و روانپزشکی طلوعی دیگر دانست. این مرکز مجهز و تخصصی بهترین و مجهزترین کلینیک ترک الکل و درمان اختلالات اعصاب و روان ناشی از مصرف الکل در کشور است.

این کلینیک به عنوان بهترین، مدرن‌ترین و مجهزترین مرکز ترک الکل  در ایران، دارای مجوز بستری شبانه روزی از وزارت بهداشت و درمان، با امکانات کامل بیمارستانی و هتلینگ است.

مرکز تخصصی ترک الکل  طلوعی دیگر دارای ۲ بخش بستری مجزا برای آقایان و بانوان بوده و پذیرش بیماران در این کلینیک در اتاق‌های ۲ تخته و ۳ تخته، خصوصی و خصوصی ویژه (VIP) با کلیه امکانات و تجهیزات بیمارستانی همچون ونتیلاتور، دستگاه نوار قلب و دستگاه نوار مغز و کلیه امکانات رفاهی و ورزشی و هتلینگ می‌باشد.

خدمات درمان الکل در کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دیگر، به صورت شبانه روزی و توسط کادر مجرب و متخصص پزشکی در زمان بستری و خدمات روان درمانی بعد از مرخص شدن بیمار، تحت نظر روانپزشک متخصص درمان اعتیاد و تیم روان‌شناسی مجرب ارائه می‌گردد.

بیماران کلینیک ترک الکل طلوعی دیگر، بعد از پایان برنامه درمان و ترک الکل، سم‌زدایی و ترخیص نیز، امکان برخورداری از جلسات مشاوره فردی، شرکت در کلاس‌های گروه درمانی و خانواده درمانی به صورت هفتگی را دارند.

برای آشنایی بیشتر با خدمات ترک الکل در کلینیک طلوعی دیگر به صفحه ترک الکل با نوین‌ترین روش‌های سم‌زدایی و ترک در کلینیک طلوعی دیگر مراجعه کنید.

 

نوشیدنی الکلی چیست؟

نوشیدنی الکلی یا مشروبات الکلی به نوشیدنی‌هایی گفته می‌شوند که دارای مقدار زیادی اتانول یا همان الکل هستند. الکل یک ماده روان‌گردان است که هشیاری فرد را تغییر داده و ادراکات و رفتار فرد را دگرگون می‌کند.

اتانول در فرم خالص مایعی روشن، بدون رنگ، قابل تبخیر و دارای بویی تند و تیز بوده، اما مشروبات الکلی دارای درصدهای متفاوت الکل، رنگ‌های مختلف (طبیعی یا افزودنی) و بوهای متفاوت هستند.

بیشتر:  احداث باغ بادام از بزرگترین تولید کننده نهال بادام در ایران با یک قرن تجربه

الکل به دو صورت بدن را تحت تأثیر قرار می‌دهد. مصرف الکل در دوزهای پایین احساس آرامش، کاهش اضطراب و نشاط در فرد ایجاد کرده و باعث سرخوشی و خوش مشربی او می‌شود.

اما در مرحله بعد با مصرف در دوزهای بالا اثرات ناخوشایندی مانند تخریب بینایی، بهت و ناهوشیاری، مسمومیت الکلی و حتی گاهی مرگ ظاهر می‌شوند. استفادهٔ طولانی مدت و سوءمصرف الکل می‌تواند منجر به وابستگی جسمی و الکلیسم شود.

در یک تخمیر طبیعی، حدود ۱۴ تا ۱۵ درصد الکل به دست می‌آید. اما در صورتی که بخواهند نوشیدنی‌هایی با غلظت بیشتری تهیه کنند، از عمل تقطیر استفاده می‌کنند. به طور کلی نوشیدنی‌های الکلی به سه گروه اصلیِ آبجوها، شراب‌ها و نوشیدنی‌های تقطیری تقسیم می‌شوند.

الکلیسم، اعتیاد شایعی است که هم به خاطر اختلالات روان‌شناختی شخص به سمت آن گرایش پیدا می‌کند، هم خودش باعث ایجاد مشکلات روان‌شناختی می‌شود.

همان‌طور که گفتیم مصرف طولانی مدت الکل عوارض قلبی، فشار خون بالا و مشکلات کبدی ایجاد می‌کند. همچنین مصرف الکل در زنان باردار “سندرم الکل جنینی” ایجاد می‌کند که شایع‌ترین علت عقب ماندگی ذهنی قابل پیشگیری در کشورهای صنعتی است.

الکلیسم سومین علت شایع مرگ و میر و درد و رنج (مورتالیتی و موربیدیتی) در جهان است. در فرانسه که ۱۰ درصد نیروی کار این کشور در صنایع مربوط با تولید و توزیع الکل کار می‌کنند، ۱۰ درصد کل مرگ و میرها هم مربوط به عوارض مصرف الکل است.

برای آشنایی بیشتر با نوشیدنی الکلی، تعریف نوشیدنی الکلی استاندارد، میزان الکل مجاز در روز و آمار مصرف الکل در ایران و جهان، مطلب نوشیدنی الکلی چیست؟ را مطالعه کنید.

 

تاریخچه الکل در ایران و جهان

انسان‌ها هزاران سال است که الکل می‌نوشند، الکل هم یک ماده شیمیایی است و هم یک داروی روان‌گردان. تاریخچه الکل و اولین برخورد انسان با الکل باید از طریق میوه‌های گندیده اتفاق افتاده باشد.

بیشتر:  کنسول بازی استوک

چینی‌ها حداقل از ۹ هزار سال پیش و ایرانی‌ها حداقل از ۵۵۰۰ سال پیش نوشابه‌های الکلی تولید می‌کرده‌اند. تاکنون به تاریخچه الکل و کشف الکل نوشیدنی کمتر پرداخته شده، چرا که احتمالاً در این رابطه هنوز اطلاعات کامل وجود ندارد.

بدون شک انسان کوچ نشین و شکارچی با ماده‌ای که از تخمیر طبیعی و خود به خود قندها در طبیعت به دست می‌آمد (یعنی الکلی که حاصل از عسل مانده و کهنه یا میوه‌های فاسد شده و …) و مصرف آن سبب دگرگونی خلق او می‌شده، آشنا بوده است.

اما سؤال اینجاست که مصرف الکل از کجا شروع شد؟ می‌توان با اطمینان گفت اولین مصرف کنندگان الکل طبیعی، انسان‌های دوران ماقبل تاریخ بوده‌اند. اما آنچه در تاریخچه الکل مد نظر ماست تاریخ شروع تخمیر عمدی میوه‌ها و مواد نشاسته‌ای و … با هدف تهیه نوشیدنی‌های حاوی الکل توسط انسان است.

بعضی از محققان ساخت و کشف شراب را به ایرانیان باستان نسبت می‌دهند و می‌گویند که از آنجا به سایر نقاط جهان انتقال یافت. لازم به ذکر است اولین کارخانه یا تولید شراب در نزدیکی شهر شیراز در دوران هخامنشیان به وجود آمد و هنوز بهترین شراب‌ها، آن شراب‌هایی است که به سبک کارخانه شیراز تولید می‌گردد.

در مطالعات باستانی مشخص شده که شراب سابقه‌ای بیشتر از ۷۰۰۰ سال دارد و تنها تمدن ۷۰۰۰ساله جهان هم تمدن ایران بوده. تا سال‌ها شراب نوشیدنی محبوب ملت‌ها بود و برای پذیرایی از مهمانان و مراسم‌های قربانی کردن و رسوم مذهبی و جشن‌ها و تفریحات از آن استفاده می‌شد.

امروزه ما الکل را به شکل‌های مختلف مصرف می‌کنیم، انواع نوشیدنی‌های الکلی شامل نوشیدنی‌های الکلی تخمیری و نوشیدنی‌های الکلی تقطیری هستند. برای آشنایی بیشتر با تاریخچه الکل در ایران و جهان مطلب تاریخچه الکل در ایران و جهان را مطالعه کنید.

بیشتر:  نجات پرنده در حال مرگ با انجام CPR

 

علائم ترک الکل چیست؟

اعتیاد به الکل می‌تواند زندگی فرد و اطرافیانش را نابود کند. با این حال، بسیاری از افراد برای اینکه علائم ترک الکل را تحمل نکنند، همچنان به سوءمصرف آن ادامه می‌دهند.

سندروم ترک الکل یا در واقع همان علائم ترک الکل نامی است برای علائمی که بعد از قطع ناگهانی یا کاهش قابل توجه مصرف، در فردی که مصرف الکل زیادی داشته بروز می‌کند.

با سندروم ترک الکل ممکن است ترکیبی از علائم جسمی و احساسی، از اضطراب خفیف و خستگی تا حالت تهوع را تجربه کنید. بعضی از علائم شدید آن توهم و تشنج است. در موارد خیلی شدید، این سندروم می‌تواند تهدید کننده‌ی زندگی باشد.

الکل باعث تغییر در رفتار فرد می‌شود و پس از جذب وارد خون می‌شود و به تمام نسوج بدن می‌رود. مصرف الکل و ایجاد سرخوشی آن، باعث می‌شود شخص لذت آنی را بر لذت سلامتی در دراز مدت ترجیح داده، خود را ناخواسته گرفتار دام اعتیاد کند.

به غیر از عوارضی که برای مصرف الکل وجود دارد، فرد مصرف کننده بعد از قطع مصرف الکل با علائمی مانند: احساس میل شدید به مصرف الکل، درد در بدن، پرخاشگری و … نیز مواجه می‌شود.

در دوره ترک الکل ممکن است افراد با عوارض ترک الکل روبرو شوند از جمله خستگی، حالت خماری، عدم کنترل بر رفتار، تشنج، توهم، هذیان گویی، افسردگی، افکار خودکشی. برای آشنایی بیشتر با علائم ترک الکل مطلب علائم ترک الکل چیست؟ را مطالعه کنید.

مطلب پیشنهادی

رژیم کانادایی چیست؟ لاغری در 15 روز!

انتخاب رژیم غذایی مناسب برای زندگی سالم با توجه به گزینه‌های متعدد موجود می‌تواند برای …