خرید روشویی کابینتی لوکس

یکی از تجهیزات مورد نیاز در سرویس‌های بهداشتی، باکس روشویی است. کابینت‌های روشویی امروزه در طرح‌ها، سبک‌ها و متریال متفاوت تولید و عرضه می‌شوند. تنوع این موارد به قدری است که برای مشتری انتخاب را سخت‌تر کرده است. بنابراین بهتر است راهنمای خرید کابینت روشویی را در اختیار داشته باشد تا بتواند با توجه به مزایا، ویژگی‌ها و معایب هر کدام ، نوع مناسب را انتخاب نماید. در این مقاله به این موضوع می‌پردازیم.

چرا باید روشویی کابینتی بخریم؟

در گذشته روشویی‌ها از چینی بوده و به صورت ساده و پایه‌دار تولید می‌شدند. امروزه دکوراسیون سرویس بهداشتی نیز بر اساس فضایی که در اختیار دارید، سبک‌های مختلف  کلاسیک و مدرن، نیاز به محلی برای قرار دادن لوازم بهداشتی و … تغییر کرده است. انواع مختلفی از روشویی‌ها بر اساس جنس، قیمت، طرح و ابعاد وارد بازار شده‌اند. روشویی کابینت‌دار در این میان جای خود را در بین مردم باز کرده است.

مزایای کابینت روشویی

این روشویی‌ها دارای فضای مجزایی برای قرار دادن لوازم بهداشتی و آرایشی بوده و محیط سرویس بهداشتی را مرتب نشان می‌دهند. در کنار این مورد، قرار دادن لوازم بهداشتی مانند مسواک، شانه و … در فضای درب دار باعث می‌شود تا میکروب‌های محیط سرویس روی این لوازم ننشسته و بهداشت رعایت گردد. با زدن هر بار فلاش تانک، هزاران میکروب در فضا پخش می‌شوند و بر روی همه وسایلی که در این محیط قرار دادند، جذب شده و در نتیجه باعث آلودگی آن‌ها می‌شوند. ولی قرار دادن لوازم بهداشتی در داخل باکس مانع از این امر می‌شود. از طرفی زیبایی سرویس بهداشتی با این کابینت‌های روشویی بیشتر شده و می‌توان تمامی لوله‌ها، پیچ‌ها و یا سایر موارد را در داخل آن‌ها جاسازی کرد. البته خرید روشویی باید با دقت و رعایت نکاتی انجام شود تا بتوان از مزایای آن استفاده نمود.

انواع کابینت روشویی

روشویی‌های کابینت‌دار بر اساس موارد زیادی تقسیم‌بندی می‌شوند. متریال، نحوه نصب، نوع کاسه و پایه، قیمت و … از جمله این موارد هستند. در این قسمت قصد داریم به بررسی و تقسیم‌بندی موارد گفته شده بپردازیم:

بیشتر:  شیشه بالکن چیست + مدل های شیشه بالکن

انواع روشویی کابینتی از لحاظ نحوه نصب

روشویی‌های کابینت‌دار را می‌توان بر اساس نحوه نصب تقسیم‌بندی کرد. این لوازم را یا بر روی دیوار نصب می‌کنند و یا بر روی پایه قرار داده و بر روی زمین قرار می‌گیرد.

روشویی کابینتی دیواری

یکی از به روزترین مدل‌های نصب، قرار دادن روشویی بر روی دیوار است. در این روش فضای کمتری اشغال می‌شود و بنابراین برای محیط‌های کوچک بسیار مناسب است. از مزایای دیگر این مدل می‌توان به عدم اتصال به زمین و در نتیجه نظافت راحت‌تر زیر روشویی اشاره کرد. یکی دیگر از مزایای این مدل‌ها، امکان نصب آن‌ها در هر ارتفاعی می‌باشد که قابل استفاده برای کودکان، افراد دارای ناتوانی جسمی و … می‌باشد.

روشویی کابینتی  پایه‌دار

در گذشته این روشویی‌ها بیشترین کاربرد را داشتند. از مزایای این مدل‌ها می‌توان به قرار دادن کاسه روشویی با هر وزنی اشاره کرد. همچنین پایه استفاده شده در این مدل باعث می‌شود تا بتوان همه لوله‌ها را در پشت آن مخفی کرده و فضای بیشتری را در اختیار گرفت و نظم بیشتری نیز به محیط داد. این روشویی‌ها فضای بیشتری را اشغال می‌کنند و در نتیجه برای فضاهای بزرگ کاربرد دارند.

انواع روشویی جدید از نظر جنس

اینکه جنس روشویی از چه موادی باشد نیز در انتخاب و خرید آن مهم است. معمولاً روشویی‌ها از جنس چوب، فلز، pvc و در مواردی از سنگ ساخته می‌شوند. روشویی کابینتی pvc بیشترین محبوبیت را در این میان دارد. زیرا تنوع طرح و رنگ در آن زیاد است. ضد خش و حرارت بوده و همچنین در محیط مرطوب آسیب نمی‌بیند.  این روشویی کابینتی روکش شده از نظر قیمت نیز این مدل‌ها مقرون به صرفه‌تر هستند. در برخی موارد نیز اگر آسیبی به روشویی وارد شد و یا رنگ خود را به مرور زمان از دست داد می‌توان آن را رنگ‌آمیزی کرد. روشویی کابینتی رنگ شده باید با دقت بیشتری نگهداری شود و برای رنگ کردن آن نیز مهارت لازم را باید داشته باشید.

بیشتر:  پرگولا چیست؟ + تصاویر پرگولا

انواع روشویی کابینتی از نظر سبک دکوراسیون

امروزه روشویی‌های کابینتی را می‌توان بر اساس دو سبک کلاسیک و مدرن تقسیم‌بندی نمود. در سبک کلاسیک کابینت روشویی سلطنتی قرار دارند که هم متریال آن‌ها تفاوت دارد و هم طراحی و سبک آن‌ها متفاوت است. برای استفاده و نصب این موارد بهتر است فضای بیشتری در سرویس بهداشتی در اختیار داشته باشید و برای فضاهای کوچک گزینه مناسبی نیستند. روشویی‌های مدرن را می‌توان در همه فضاها استفاده کرد. طراحی ، رنگ و متریال این مدل‌ها بسیار بیشتر است و سادگی و زیبایی در آن‌ها حرف اول را می‌زند.

معیارهای مهم برای خرید روشویی چیست؟

برای خرید روشویی کابینتی باید نکاتی را مد نظر قرار داد که این موارد عبارت‌اند از:

  • فضایی که در اختیار دارید

برای فضاهای کوچک بهتر است از روشویی‌های سبک مدرن استفاده شود. روشویی‌های دیواری برای این منظور مناسب‌تر هستند. ولی فضاهای بزرگ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد. روشویی‌های سبک کلاسیک از جنس سنگ و یا ابعاد بزرگ برای این فضاها کاربرد دارند.

  • سبک دکوراسیون سرویس بهداشتی

اینکه سبک کلی منزل مدرن است یا کلاسیک، بهتر است سرویس بهداشتی نیز با آن تطابق داشته باشد. در سبک‌های مدرن محدودیت بسیار کمتر است، ولی سبک‌های کلاسیک باید با وسواس بیشتری انتخاب شود.

3.انواع جنس کابینت روشویی

معمولاً در سبک‌های کلاسیک چوب و سن بیشترین کاربرد را دارد. در صورتی که جنس pvc ، ام‌دی‌اف یا شیشه‌ای در سبک‌های مدرن بیشترین کاربرد را دارد. بهتر است روشویی‌های را انتخاب کنید که توانایی مقاومت در محیط مرطوب، دوام بالا و نیز استحکام لازم را در برابر وزن داشته باشند.

بهترین جنس کابینت روشویی و آینه باکس

معمولاً روشویی کابینتی pvc به عنوان یکی از بهترین مدل‌ها در این زمینه مطرح می‌شود. زیرا مزایای آن نسبت به بقیه موارد بیشتر است. این جنس تنوع زیادی در طرح و رنگ دارد، در صورتی که جنس چوب و یا ام‌دی‌اف این خصوصیت را به صورت محدودتری دارند. پی‌وی‌سی عایق رطوبت، حرارت و نیز ضد آب بوده و در نتیجه در اثر بروز آتش‌سوزی و یا آب و هوای مرطوب دچار آسیب یا به اصطلاح باد کردگی نمی‌شود. دوام و مقاومت آن بالا است و مانند روشویی‌های شیشه‌ای در اثر فشار یا ضربه آسیب نمی‌بیند. وزن آن نیز پایین بوده و امکان جابجاییان به راحتی وجود دارد. در صورتی که برای مدل‌های سنگی این مورد با سختی انجام می‌شود.  قیمت روشویی کابینت‌دار ایرانی نسبت به برندهای خارجی با این متریال پایین‌تر بوده و اگر قصد خرید دارید، یکی از بهترین گزینه‌ها به شمار می‌روند.

بیشتر:  مدل کابینت mdf جدید

قیمت روشویی کابینتی

یکی از موارد مهم، بودجه‌ای است که برای این منظور در نظر گرفته‌اید. معمولاً کابینت روشویی و آینه باکس دارای قیمت‌های متفاوتی است. برندهای ایرانی از نظر قیمت منصفانه‌تر هستند و کیفیت آن‌ها در بیشتر موارد با نوع خارجی خود برابری می‌کند. ابعاد ، جنس ، ویژگی‌های محصول، خدمات پس از فروش و گارانتی و … در تعیین قیمت مؤثر هستند.

خرید روشویی کابینتی

خرید کابین روشویی برای بسیاری از افراد ممکن است با چالش بیشتری همراه باشد. بهتر است در این زمینه با بهترین تولید کننده روشویی مشورت نموده و از مشاوره‌های لازم در این خصوص برخوردار گردید. این امکان در مجموعه الگانته کابین وجود دارد و دیگر نیازی به نگرانی در خرید این محصول نخواهید داشت. یکی از مزایای مهم خرید از الگانته کابین ، امکان خرید اینترنتی کابینت روشویی است که بدون نیاز به صرف زمان و هزینه می‌توانید از این مزیت بهره بگیرید.

مطلب پیشنهادی

تصاویری از شیک ترین رادیاتور تزئینی

رادیاتورهای تزیینی مدل رادیاتور تزئینی یکی از گزینه های سیستم گرمایشی رادیاتور می باشد. امروزه رادیاتورها …