سیستم مدیریت محتوا

سیستم مدیریت محتوا CMS که مخفف Content Management System می باشد همان سایت ساز آماده رایگان نرم افزاری است که به کمک آن محتوای هر سایت مدیریت می شود بدون آنکه برنامه نویسان و طراحان سایت بخواند کاری انجام بدهند همه چیز مانند نصب برنامه می باشد به CMS ها نرم افزار سایت ساز نیز گفته می شود بعداز بکار گیری آن فقط یک هاست نیاز دارید تا همه بتوانند به آن دست رسی داشته باشند آنها چهار چوب اصلی سایت آماده می شود همه چیز تقریبا از فرانت تا بک اند و به راحتی افراد قادر به مدیریت بخش های مختلف سایت هسند. سایت های پزشکی تقریبا نقش کمک رسانی به افراد را دارند و با هر نوع سبکی که ایجاد شوند میبایستی سایت های سریع باشند.

 در طراحی سایت های دندان پزشکی کارفرما میتواند مطب دندان پزشکی خود با خدمات جاری پر کردن کشیدن تعرفه قیمت ها را قرار دهد که با توجه به سرچ محلی حتی بدون سئو آنچنانی بیمارانی را در همان نزدیکی برای درمان فرابخواند و در کنار آن وبلاگی های برای مراقبت از دهان و دندان داشته باشد توصیه های بهداشتی در قسمت بلاگ خبرهای سایت پزشکی خمیردندان خوبی برای سفیید کنندگی ازبین بردن پلاک دندان معرفی کند را بنویسید یا به عنوان تبلیغ یا تخصص خود در سایت آن در کار خانه مذکور معرفی نماید که نمونه ای از سایت درمانی است.

درمورد طراحی سایت کلینیک زیبایی هم به همین شکل مجموعه درمانگاهی که کار های زیبایی را زیر نظر متخصصان انجام می دهد همراه با قرار دادن تصاویر پزشکان مدارک معتبر دانشگاهی به درمان معرفی شامپو مو در وبلاگ بصورت تخصصی منظور نوع درمانی و سن و سال با توضیحات که برای سئو یک سایت عالی میباشد. با این روش دکتر پوست و مو علاوه بر معرفی خود و مرکز درمانی با محتواهایی که برگرفته از تجربه دانش تخصصی ایشان است می توانند در رفع گرفتاری بسیاری از کاربران کمک کنند و سئو سایت منحصربفردی با نگهداشتن کاربران در سایت داشته باشند.

سایت ساز ها

از مزایای وردپرس می توان به بروزرسانی های مستمر و رایگان که باگ ها خطا ها راه های نفوذ را میبندد انعطاف پذیری نصب سریع و آسان برای تمام سایت ها ابزار پیشرفته و کامل مدیریت محتوا پشتیبانی از قالب های متنوع و پشتیبانی از هزاران افزونه اشاره کرد پنل کاملا کاربردی که بسیاری از تنظیمات را انجام میدهد.

وردپرس یکی از محبوب ترین و ساده ترین سیستم های مدیریت محتوا است بی شک وردپرس یکی از قوی ترین و انعطاف پذیرترین CMS ها است به علت وجود قالب های رایگان و پولی با آخرین متد ها تنوع بی نظیر در هر دسته ای از سایت افزونه های بی شماری برای کاربر آن هم رایگان وجود دارد. با کمک وردپرس در مدت زمان کوتاهی یک روزه بدون هیچ کد نویسی یا کمک از دیگران می توان یک سایت دینامیک طراحی کرد سایتی که حتی درگاه بانک هم داشته باشد کاربران ایرانی می توانند از نسخه فارسی وردپرس استفاده کنند و از تمام مزایای آن بهرمند شوند کل پنل کاربری فارسی روان.
نصب و راه اندازی وردپرس فرایندی آنقدر سریع و ساده است که به نصب پنج دقیقه ای اش مشهور است شما فایل زیپ را دانلود سپس روی هاست قرار میدهید و با چند کلیک نصب میشود مانند همیین توضیح کوتاه و سریع با استفاده از وردپرس و بدون داشتن هیچ دانش برنامه نویسی می توانید با کمک آموزش نصب وردپرس اقدام به طراحی وب سایت خود کنید که بعدا ها هم کار مدیریت و سدو آن را انجام دهید البته وجود کارشناس طراحی و سئو همیشه خوب است مثلا شاید گرافیک سایت چندان جالب نشود در اول کار نیازمند دست کاری داشته باشید. البته باید به اندازه کافی دانش استفاده از کامپیوتر را داشته باشید چرا که مدیریت پنل وب سرور کمی پیچیده است.
با کمک وردپرس می توانید انواع سایت های وبلاگی خبری آموزشی گردشگری دانلود فایل را راه اندازی کنید. این CMS افزونه های بسیاری در مخزن خود دارد که بیشتر آنها رایگان هستند تعدادی هم در سایت های داخلی پولی هستند با پشتیبانی عالی که میتوانید بهره ببرید و جهت افزودن قابلیت های بیشتر به سایت کاربرد دارند برای مثال می توان به افزونه ووکامرس اشاره کرد که برای بخش خرید سایت های فروشگاهی کاربرد دارد. یعنی سایت وبلاگی را به سایت فروشگاهی تبدیل می کند.

بیشتر:  چگونه یک روتین مراقبت از صورت مناسب داشته باشیم؟

جوملا قدیمی تر از ورد پرس بسیاری از سایت های قدیمی هنوز همین سیتم را دارا میباشند همانند وردپرس جوملا نیز رایگان است و از زبان فارسی پشتیبانی می کند برای دریافت فایل فارسی آن می توانید به آدرس www.joomlafarsi.com مراجعه کنید.
جوملا یکی از قدیمی ترین نرم افزار های سایت ساز است به کمک این CMS به مدیریت محتوا در سایت بپردازید منوها و باتن ها قدیمی هستند اما برای سئو احتیاج به نصب افزونه دیگری ندارید جوملا را می توان بدون هیچ دانش برنامه نویسی پیاده و مدیریت کرد شاید گرافیکی بودن محیط کاربری زیبا و قدرتمند جوملا بیش از هر چیزی مورد توجه کاربران این پلتفرم باشد. هم از کامپوننت ها و هم از پلاگین ها پشتیبانی میکند.
اپن سورس بودن جوملا این امکان را به کاربران می دهد قالب دلخواه با دانش برنامه نویسی طراحی کنند یا از قالب های آماده استفاده کنند تا به کمک برنامه نویسان تغییرات دلخواه را در سیستم مدیریت محتوا، ایجاد کنند و آنرا به هر صورت که می خواهند شخصی سازی کنند.
به طور کلی اگر بخواهیم مزیت های جوملا را بیان کنیم باید به این موارد اشاره کرد ایجاد صفحات گرافیکی انعطاف پذیری نصب ساده و سریع قابلیت نصب قالب ارتقاء رایگان ابزار پیشرفته مدیریتی، پشتیبانی از افزونه ها

بیشتر:  خرید وسایل مدرسه مهر 1402

سه نسل مختلف سایت

از زمانی که وب فعالیتش را آغاز کرده تا کنون سه نسل از وب سایت را به خود دیده است نسل اول از وب سایت ها یا وب ۱ به صورت یک طرفه بوده و فقط اطلاعاتی را به نمایش می گذارد که توسط سازنده سایت در آن قرار داده شده اند. شما هیچ ثبت نام خریدی نمیتوانستید انجام دهید یا حتی کامنتی قرار دهید اینها تعاملات بودند که در وب 1 امکان پذیر نبودند. در وب ۱ بازدید کنندگان نقش تماشاچی را داشته و هیچگونه مشارکتی در آن ندارند مثل خواندن یک مجله خبری.
نسل دوم از وب سایت ها یا وب ۲ تعاملی دو طرفه داشته و بازدیدکنندگان در تولید محتوای سایت مشارکت داشته در این سایت ها شما هم میتوانستید دخالت داشته باشید در محتوا آن را بارگذاری کنید ثبت نام انجام دهید خرید کنید و تعاملات به حداکثر خود رسیده و تنها تماشاگر نبوده بلکه در تهیه محتوای سایت مشارکت دارند.
نسل سوم از وب سایت ها را وب ۳ یا وب معنایی می نامند متا معروف ترین این سایت ها هستند این نوع سایت ها از دو نسل پیشین خود هوشمندتر هستند دنیای واقعی را بصورت مجازی طراحی کرده اند از هوش مصنوعی بهره برده و محتوا و مخاطبین خود را شناسایی کرده و با کمک آنالیز داده محتوای خود را به صورت هوشمندانه و متناسب با نیاز هر کس برای کاربران نمایش می دهد شما آنها را با عینک واقعیت افزوده می توانید درک کنید و خبری از مرورگر نیست مستقیما درذهنتان حضور پیدا میکند. از آنجایی که این نوع وب سایت ها پیچیدگی فنی زیادی دارند سخت افزار قدرت مندی هم میخواهند و با یکی دو سرور هاست امکان پذیر نیست در حال حاضر تعداد اینگونه سایت ها محدود است.

هزینه قیمت سایت

هزینه طراحی سایت هم به خیلی از موارد گفته شده سفرشی سازی ها نوع کار سایت زمان تحویل مهارت برنامه نویسان یا برندینگ شرکت سبب کاهش افزایش قیمت گیری ها می گردد درکل سایت های رتبه های برتر بصورت تیمی و از سایت های اختصاصی گران محسوب می گردند که چندین پشتیبانی ساعت ها از آن نگهداری میکنند و پاسخگو می باشند. نگران نباشید با سئو خوب کل هزینه چند برابر به شما با اولین مشتریها بر میگردد.

ابتدا سایت های نوع اول اماده تقریبا نصف یا یک سوم هزینه سایت سفارشی باتوجه به سرعت تحویل راحتی تقریبی امکاناتی مثل چندزبانه بودن در هر سایت قیمت آن را بالا میبرد هرچه زبان های بیشتری بخواهید قیمت تمام شده بیشتر میگردد.

بیشتر:  بزرگترین مسجد مشهد

بالا بودن قیمت سایت تهران به شهرستان‌ها قسمتی از هزینه به برندیگ و سابقه ان شرکت دارد از آنجا که معمولا هزینه ها در پایتخت بیشتر است به سبب حقوق اجاره هزینه هم کمی ممکن است بالاتر دریافت شود اما تمام شهر ها قابلیت اجرای کار شما را خواهند داشت.

از آنجا که جمعیت زیادی در پایتخت زندگی میکنن تعداد زیادی هم شرکت در رقابت شدید هستند ساکنین هم ترجیح می دهند اختلاف قیمت را کنار بگذارند به مجموعه نزدیک خودشان سفارش بدهند. با تعدد کار در شهر تعداد ثبت سفارش هم زیاد خواهد شد و از این روع زمان کمتری برای رسیدگی باقی میماند که منجبر به افزایش قیمت می گردد. البته گزینش بین این تعداد شرکت بسیار سخت خواهد بود زیرا اسن سایت قرار است سالها یک بازوی درامد زایی برای شما باشد نقاص در آن سبب کند رشد عدم نتیجه گیری میشود.

شغل های هم که در پایتخت هستند دارای رقیب های زیادی میباشند که هر کدام هم در نتیجه و هم در کیفیت ظاهری سایت می خواهند بهترین باشند که با اضافه کردن فیچر های خاصی که به ذهنشان میرسد سبب افزایش قیمت ناگهانی میشود

انواع فروشگاه سازها سریع ترین راه داشتن سایت فروشگاهی که با یک دوره سه ماهه میتوانید خودتان طراح آن باشید و پشتیبانی آن را هم انجام دهید بطور متوسط البته و بعد ها اگر علاقمند به دورهای برنامه نویسی سایت باشید بتوانید شرایط را به گوته ای فراهم کنید که سایت قابلیت بازدید کاربران فراوانی داشته باشد.

فروشگاه سازهای متن‌باز معروف ترین آنها وردپرس است امکان تغییرات دستکاری در سایت را دارد و بصورت سفارشی سازی در میآید البته کار ساده ای نیست که بتوانید پلاگین یا قالب بنویسید.

فروشگاه سازهای اشتراکی که در کشورهای دیگر تبلیغ میگردد شما با درگ و دراپ کشیدن و انداختن المانها را قرار میدهید بصورت آنلاین کد ها نوشته میشود و میتوانید استفاده کنید البته استفاده از آنها برخلاف متن بازها رایگان نیست و همیشه زیر نظر آن مجموعه شرکت خواهید بود.

هزینه کم نسبت به برنامه نویسی فیچر آماده از نظر ظاهر و کد بروز رسانی خودکار بکارگیری در گوشی خوب برای اولین سفارش دهندگان سایت جربه اولی خوبی میشود سریع معایب هزینه های وابسته به شرکت طراح کننده محدود به شخصی سازی عدم مالکی

مطلب پیشنهادی

رژیم کانادایی چیست؟ لاغری در 15 روز!

انتخاب رژیم غذایی مناسب برای زندگی سالم با توجه به گزینه‌های متعدد موجود می‌تواند برای …