معرفی 3 رشته برتر فنی و حرفه ای ( با درآمد بالا )

بیکاری و مشکلات اقتصادی امروزه در کشورمان ایران یکی از بزرگترین معضل های موجود می باشد ، در این مقاله قصد داریم به معرفی 3 شغل برتر از لحاظ در درآمدی در سازمان فنی و حرفه ای بپردازیم.

تاریخچه سازمان فنی و حرفه ای

سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از سازمان‌های وابسته به وزارت کار و امور اجتماعی است که از ادغام سه نهاد آموزشی در سال ۱۳۵۹ و به منظور ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تشکیل شده ‌است. این سازمان علاوه بر ستاد مرکزی، دارای ۳۱ اداره کل در سطح کشور، یک مرکز تربیت مربی و ۱۱۶۵۳ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد می‌باشد و به منظور دست‌یابی به تازه‌های علوم و فناوری روز و همگامی با استانداردهای بین‌المللی، همواره سعی بر گسترش روابط بین‌المللی از جمله با سازمان بین‌المللی کار (ILO) و سازمان بین‌المللی آموزش حرفه‌ای و کشورهای مختلف دنیا نموده‌است. در این راستا سازمان صرفنظر از تفسیر کلیت ساختار تشکیلاتی، صرفاً در قسمت آموزش، با حمایت حوزه پژوهش فعالیت‌های خود را انجام می‌دهد. سازمان آموزش فنی وحرفه ای از ادغام کانون کارآموزی و مرکز تعلیمات حرفه ای وصندوق کار آموزی و… تشکیل شد.

دریافت مدرک رشته قلاب باف فنی و حرفه ای

ه کسی می‌گوید قلاب بافی جزو رشته‌های منسوخ شده است؟ آن هم وقتی استفاده از تور، تاریخی طولانی دارد. دانشمندان براین باورند که مصریان باستان از 1500 سال، پیش از میلاد از تور استفاده می‌کرده‌اند. تکه‌دوزی، حاشیه‌دوزی و مکرومه، قدیمی‌ترین انواع این هنر هستند. که تکه دوزی و حاشیه‌دوزی، ریشه در دوردوزی و مرمت پارچه‌ها دارند و اما قلاب بافی، بافت تور با استفاده از قلاب است که پیشینه آن به 550 سال قبل از میلاد برمی‌گردد.

بیشتر:  آموزش زبان ایتالیایی برای کودکان در آموزشگاه ملل

قلاب‌بافی به سه روش اجرا می‌شود: قلاب‌بافی ساده، برجسته و معرق که قلاب‌بافی معرق بسیار زیباتر و پرکارتر است و از ان زمان تاکنون همچنان کاربرد دارد و هنوز هم هستند کسانی که دلشان می‌خواهد لباس قلاب‌بافی به تن کنند یا روی میز و تخت خود را با این هنر دست‌بافت بیارایند.

برای دریافت نمونه سوالات قلاب بافی فنی و حرفه ای کلیک کنید ، سایت آزمونیکا با جمع آوری جدیدترین نمونه سوالات رشته قلاب بافی شما را در امر قبولی آسان در این رشته یاری می کند.

دریافت مدرک رشته دسر ساز بین الملل فنی و حرفه ای

دسر  (dessert) در فرهنگ‌ آشپزی کشورهای مختلف به ‌طور معمول جزو مواد غذایی شیرین محسوب شده که معمولاً در پایان یک وعدهٔ غذایی مصرف می‌شود. در ایران و بسیاری از کشورهای خوش غذا دسر بعد از غذا یکی از مهمترین و جذاب ترین وعده های غذایی بوده و رکنی اساسی در تزئیین سفره دارد.

دسر ها انواع مختلفی دارند که ابتدا بیشتر در کشورهای آمریکایی و اروپایی مصرف می شدند ولی در ایران هم استفاده از انواع دسر بسیار رواج پیدا کرده است. بعضی از دسرها می‌ توانند حتی باعث کاهش وزن بشوند که شما می توانید با قرار دادن آن در برنامه غذایی خود منجر به کاهش وزن خود شوید، چون کالری کمتری دارند و پروتئین آنها بسیار بالاست. مثل ماست که یکی از این دسرهای رژیمی می باشد که موجب کاهش وزن شما خواهد شد.

بیشتر:  طراحی سایت در اصفهان

برای دریافت نمونه سوالات دسر ساز فنی و حرفه ای کلیک کنید ، سایت آزمونیکا با جمع آوری جدیدترین نمونه سوالات رشته قلاب بافی شما را در امر قبولی آسان در این رشته یاری می کند.

دریافت مدرک رشته پیکر تراش چوب فنی و حرفه ای

امروزه انواع هنرهای دستی در جامعه جای خود را بازکرده‌اند. پیکر تراشی چوب نیز یکی از انواع  هنرهای دستی است که به‌تازگی محبوبیت بسیاری پیداکرده‌ است. اگر به دنبال یادگیری یک هنر خاص و ظریف هستید، پیکرتراشی روی چوب بهترین گزینه است. زیرا هم بازار آن اشباع‌نشده است و هم هنری بسیار انعطاف‌پذیر است. سایت ده بازار با در دست داشتن بهترین متخصصان این رشته، به شما این هنر زیبا را آموزش خواهد داد و شما نیز از این طریق به‌راحتی می‌توانید کسب درآمد کنید.

امروزه در هنر مدرن‌‌، چوب جایگاه ویژه‌ای داردکه باعث شده افراد زیادی از آن برای تزیینات در منزل خود استفاده کنند. به‌این‌ترتیب دست سازه‌های چوبی دوباره در میان مردم محبوب شده و طرفداران زیادی پیداکرده است. پیکر تراکش چوب نیز به دلیل آنکه یک هنر بسیار ظریف است طرفداران مخصوص به خود را دارد. در سال‌های اخیر، هنر پیکرتراشی در میان مردم بسیار پرطرفدار شده و هنرمندان این رشته از بازار کار خوبی نیز برخوردار هستند. با توجه به ظریف بودن کار، آموزش پیکرتراشی روی چوب را حتماً باید در حضور استاد متخصص فرابگیرید. سایت آزمونیکا این امکان را برای شما فراهم کرده است تا به‌راحتی و زیر نظر استادانی مجرب این هنر ارزشمند را آموزش ببینید.

بیشتر:  چگونه می توانیم در بازار فارکس سرمایه گذاری کنیم؟

برای دریافت نمونه سوالات پیکر تراش چوب فنی و حرفه ای کلیک کنید ، سایت آزمونیکا با جمع آوری جدیدترین نمونه سوالات رشته قلاب بافی شما را در امر قبولی آسان در این رشته یاری می کند.

قبولی در آزمون فنی و حرفه ای ، آزمونیکا

سایت آزمونیکا ، با جمع آوری جدیدترین و کامل ترین نمونه سوالات در قریب به 190 رشته فنی و حرفه ای ، و همچنین با فراهم آوردن محیطی مشابه محیط امتحان فنی و حرفه ای شما را برای قبولی هرچه آسانتر آماده می کند. با پلتفرم آنلاین آزمونیکا شما می توانید در سیستم آنلاین آزمون شرکت کنید ، همچنین بعد از آزمون به پاسخنامه و کارنامه آنلاین دسترسی داشته باشید

مطلب پیشنهادی

رژیم کانادایی چیست؟ لاغری در 15 روز!

انتخاب رژیم غذایی مناسب برای زندگی سالم با توجه به گزینه‌های متعدد موجود می‌تواند برای …