آموزش زبان ایتالیایی برای کودکان در آموزشگاه ملل

آموزش زبان ایتالیایی برای کودکان بسیار متفاوت از روش های آموزشی بزرگسالان می باشد. امروزه این زبان در بین کودکان و جوانان طرفداران زیادی پیدا کرده است. دلیل این امر شاید علاقه به مهاجرت به این کشور باشد. اما می توان گفت که وجود سریال ها و انیمیشن های سطح بالا به این زبان نیز دلیل مهمی برای یادگیری این زبان است.

آشنایی با زبان ایتالیایی

اگر قصد دارید آموزش زبان ایتالیایی برای کودکان خود را در برنامه آن‌ ها قرار دهید، بهتر است ابتدا با این زبان آشنا شوید. این زبان یکی از زبان های رسمی در اتحادیه اروپا است و همچنین در سازمان امنیت و همکاری اروپا نیز به عنوان زبان رسمی به کار برده می شود.

به همین دلیل می توان کودکان را از ابتدا در این مسیر قرار داد. ریشه این زبان لاتین عامیانه است که در روم‌ باستان استفاده می شده است. در واقع باید گفت که بسیاری از لغت های امروزی از آن زمان به ارث رسیده است و استفاده می شود. این زبان از خانواده زبان های هندواروپایی است و در زیر شاخه زبان های رومانس نیز قرار دارد. این زبان را از نظر ریشه می توان با زبان هایی مثل اسپانیایی، فرانسوی و پرتغالی یکسان دانست.

روش هایی جهت یادگیری زبان ایتالیایی برای کودکان

همه می دانیم که دنیای کودکان تفاوت زیادی با دنیای بزرگسالان دارد و در مسائل آموزشی باید این قضیه حتما مورد توجه قرار بگیرد. به همین منظور آموزش زبان ایتالیایی برای کودکان باید با تکنیک ها و متدهای متفاوتی صورت بگیرد. در این بخش متدهایی را برای آموزش زبان به کودکان ارائه خواهیم داد.

استفاده از بازی ها برای یادگیری زبان ایتالیایی برای کودکان

دنیای کودکان با بازی و تفریح آمیخته شده است و باید برای آموزش به آن‌ ها از همین ترفند استفاده نمود. از جمله کارهایی که می توان در مورد آموزش زبان ایتالیایی برای کودکان انجام داد، استفاده از بازی های مختلف می باشد. بازی هایی از جمله world, world و بازی های آنلاین باعث می شود کودکان با اشتیاق و علاقه بیشتری در مسیر یادگیری زبان قدم بردارند.

بیشتر:  بازی لاک پشتهای نینجا در گذر زمان!

این کار بازدهی و یادگیری زبان ایتالیایی را در کودکان افزایش داده و مطمئنا لغات و عبارت ها همیشه در ذهن آن ها می ماند. پس استفاده از بازی ها در فرایند یادگیری زبان را باید در برنامه آموزشی قرار دهید.

استفاده از آهنگ های کودکانه به زبان ایتالیایی

اصولا کودکان علاقه زیادی به گوش دادن آهنگ‌ های کودکانه و کلا موسیقی دارند‌. اساتید می توانند از همین ترفند برای آموزش زبان ایتالیایی برای کودکان استفاده نمایند و مسیر را برای آن‌ ها بسیار لذت بخش کنند. این نکته را حتما به یاد داشته باشید که یادگیری هر گونه زبانی با گوش دادن به موسیقی، از کیفیت بسیار بالاتری برخوردار است. پس در این مسیر پر از چالش، گوش دادن یک موسیقی و آهنگ های کودکانه به زبان ایتالیایی را حتما در برنامه قرار دهید.

مطالعه کتاب های داستان به زبان ایتالیایی

در دنیای کودکان، کتاب های داستان جایگاه بسیار ویژه ای دارند و همه کودکان به طریقی به این مسئله علاقه نشان می دهند. شما می توانید از قصه ها، افسانه ها و داستان های زیبا به زبان ایتالیایی استفاده نموده و فرایند یادگیری زبان را برای آن ها بسیار لذت بخش و سرگرم کننده بسازید. مطمئنا خواندن داستان توسط کودکان یا گوش دادن به داستان های جذاب، این مسیر را برای او هموارتر می کند و می توانند تسلط خوبی بر این زبان داشته باشند.

تهیه کاربرگ جهت آموزش زبان ایتالیایی برای کودکان

از جمله ترفندها و راهکارها در مسیر آموزش زبان ایتالیایی برای کودکان، این است که کاربرگ های جذابی را برای آن‌ ها تهیه نمایید. به عنوان مثال برای یادگیری حروف الفبا، اعداد و رنگ‌ ها می توانید از این کاربرگ ها استفاده نمایید.

اما این نکته را به خاطر داشته باشید که چون سر و کار شما با کودکان است، باید در این کار خلاقیت داشته باشید و از تصاویر زیبا و جذاب استفاده نمایید. همچنین خانواده ها نیز می توانند از این کاربرگ ها استفاده نمایند و در فرایند آموزش زبان ایتالیایی برای کودکان خود سهیم باشند.

بیشتر:  آدم‌ربایی‌های مرموز با پایان‌های غیر منتظره

خرید کتاب های آموزشی

کتاب های آموزشی زیادی را می توانید برای کودکان در بازار مشاهده نمایید. پس سعی نمایید جهت آموزش زبان ایتالیایی برای کودکان، کتاب های مناسب را خریداری و استفاده نمایید. کودکان با استفاده از این کتاب ها می توانند تمرین ها و آموزش های بیشتری داشته باشند و این امر کمک زیادی به یادگیری زبان در آن ها می کند. برخی از این کتاب ها همراه با زبان فارسی هستند و همین مسئله کمک می کند که کودکان زبان فارسی را هم در کنار زبان ایتالیایی یاد بگیرند.

استفاده از فلش کارت ها

از ترفندهای دیگر در فرایند آموزش زبان ایتالیایی برای کودکان، استفاده از فلش کارت ها می باشد‌. فلش کارت ها در موضوعات مختلف از جمله رنگ ها، اعداد، اعضای بدن، حیوانات، میوه ها، شغل ها و سایر موارد وجود دارد. بدون تردید استفاده از این فلش کارت ها مسیر را تا خد زیا‌دی برای کودکان هموارتر می سازد. تمام اساتید زبان این روش را از بهترین تکنیک ها برای یادگیری هر زبان می دانند‌.

مشاهده انیمیشن های جذاب و مورد علاقه کودکان

شاید به جرات بتوان گفت که یکی از بهترین و جذاب ترین روش ها در آموزش زبان ایتالیایی برای کودکان مشاهده انیمیشن های مختلف به این زبان می باشد. کودکان با مشاهده انیمیشن های مورد علاقه خود به زبان ایتالیایی هم سرگرم می شوند و هم ناخواسته و بدون هیچ گونه فشار و خستگی زبان را نیز یاد می گیرند‌. نکته ای که باید حتما مد نظر داشته باشید این است که در انتخاب انیمیشن ها بسیار دقت نموده و ین کودک را حتما در نظر بگیرید.

چرا یادگیری زبان ایتالیایی از کودکی بهتر است؟

سوال این جا است که چرا یادگیری زبان ایتالیایی و سایر زبان ها در دوران کودکی نتیجه مطلوب تری دارد. کودکی در واقع بهترین سن برای یادگیری هر زبان می باشد.

حتی کودکان این توانایی را دارند که چند زبان را آموزش ببینند ‌و موفق شوند‌. از مزیت های یادگیری زبان در سن کودکی، لهجه بهتر و آشنایی بیشتر با فرهنگ و آداب آن کشور می باشد. ذهن کودکان کاملا باز و یادگیری سریع تر صورت می گیرد.

بیشتر:  پرسه ببر در خیابان های هیوستون +تصاویر

آموزش رنگ ها در زبان ایتالیایی

در مراحل آموزش زبان ایتالیایی برای کودکان، یادگیری رنگ‌ ها بسیار اهمیت دارند. در این قسمت تغدادی از رنگ‌ ها را برای شما عزیزان به نگارش در می آوریم.

Nero

سیاه،مشکی

Blu

آبی تیره

Azzurro

آبی آسمانی

Marrone

قهوه ای

Ciano

آبی مایل به سبز

Verde

سبز

Grigio

خاکستری

 

Indaco

نیلی

 

Magenta

قرمز

Arancione

نارنجی

 

Rosa

صورتی

 

Viola

بنفش

 

Bianco

سفید

 

Giallo

زرد

 

Rosso

قرمز

 

 

اعداد در زبان ایتالیایی

از دیگر موارد در آموزش زبان ایتالیایی برای کودکان، آموزش اعداد می باشد. در این قسمت به این موضوع می پردازیم. مطمئنا اعداد نقش مهمی در یادگیری هر زبان دارند و حتما باید با روش های مناسب آموزش داده شوند. در ادامه اعداد را برای شما عزیزان ارائه می دهیم.

  1. Uno: یک
  2. Due: دو
  3. Tre: سه
  4. Quatro: چهار
  5. Cinque: پنج
  6. Sei: شش
  7. Sette: هفت
  8. Otto: هشت
  9. Nove: نه
  10. Dieci: ده

برای آموزش اعداد به کودکان روش های متنوعی را در نظر بگیرید. استفاده از کارت ها و تصاویر زیبا و جذاب راهکاری بسیار عالی برای یادگیری اعداد می باشد. همچنین می توانید بازی هایی را برای این کار طراحی کنید و مطمئن باشید که کودکان از این روش ها بسیار لذت می برند.

سخن پایانی

در این مقاله به صورت کامل روش ها و تکنیک هایی را برای آموزش زبان ایتالیایی برای کودکان بررسی نمودیم. یادگیری زبان توسط کودکان با سرعت بیشتری صورت می گیرد و می توان با روش های اصولی مسیری بسیار هموار را برای آن ها تدارک دید. با این توضیحات از شما دعوت می کنیم که دوره های آموزشی را در آموزشگاه زبان ملل دنبال کنید و بهترین نتیجه را دریافت نمایید.

مطلب پیشنهادی

رژیم کانادایی چیست؟ لاغری در 15 روز!

انتخاب رژیم غذایی مناسب برای زندگی سالم با توجه به گزینه‌های متعدد موجود می‌تواند برای …