چرا هزینه های اتلیه عکاسی گران است؟

در نگاه اول، ممکن است فکر کنید که یک عکاس عروسی کار زیادی برای انجام دادن ندارد. آنها صبح روز عروسی شما به محل برگزاری می رسند و چند عکس می گیرند. سپس چند عکس دیگر را در طول مراسم، تعدادی را با خانواده و دوستانتان در داخل و اطراف تالار عروسی تهیه میکنند. بعد هم می‌روند و عکس‌های شما را در آلبومی ترتیب می‌دهند که ممکن است چند هفته دیگر داشته باشید. ممکن است فکر کنید که هزینه آنها خیلی زیاد است؟!

در ادامه 6 نکته و ایده را به شما خواهیم گفت تا هزینه های آتلیه عروسی خود را کاهش دهید.

کاهش هزینه آتلیه عروسی

نکات کاهش هزینه های اتلیه عروسی

1 – از پکیج های آنها استفاده نکنید!

اکثر عکاسان حرفه ای پکیج های از پیش تعیین شده را ارائه می دهند. آنها دقیق و سرراست هستند و دقیقاً نشان می دهند که قرار است چه چیزی و با چه قیمتی دریافت کنید. مشکل این بسته ها این است که اغلب شامل خدماتی می شوند که شما به آنها نیاز نخواهید داشت.

برخی از عکاسان تمایلی به تغییر بسته‌های خود ندارند، بنابراین باید با پیدا کردن فردی که مایل است به شما اجازه دهد بسته‌های خود را سفارشی کنید، شروع کنید. سپس، برای کاهش هزینه های عکاسی ممکن است ساعات کاری را کم کرده یا گزینه آلبوم عکس را به طور کامل حذف کنید.

2 – تعداد افراد تیم تصویر برداری را کم کنید

اگر تالار عروسی شما کوچک است و یک مراسم خانوادگی دارید، نیازی نیست که عکاس شما با دستیار یا همکاران اضافی بیاید. یک عکاس اصلی کافی است و اینگونه گام بزرگی در کاهش هزینه های عروسی برداشته اید.

بیشتر:  بهترین آرایشگاه زنانه در زعفرانیه و سعادت آباد تهران برای عروس و کوتاهی مو چه ویژگی هایی دارد؟

همچنین برای عروسی‌های بزرگ‌تر یا مراسم با مهمان‌های زیادتر، می‌توانید از عکاس اصلی بخواهید که ساعات کمتری برای عکاس دوم در نظر بگیرد.

کم کردن هزینه اتلیه عکاسی

3 – حتما تحقیق و مقایسه کنید

قبل از بستن قرارداد، لطفاً مدتی را صرف تحقیق در مورد آتلیه های عروسی و بررسی کیفیت پیشنهادات آنها کنید. از مقایسه قیمت های آنها نترسید تا زمانی که بتوانید در موردی که بیشترین سود را از نظر کیفیت و قیمت ارائه می دهد، تصمیم بگیرید.

برای این کار حتما به وبسایت عروسیمون داتکام (aroosimoon.com) رفته و لیست آتلیه های عکاسی عروس را مشاهده کنید. هدف اصلی عروسیمون، مقایسه امکانات و هزینه ها است.

اتلیه عروسی ارزان قیمت

4 – زودتر رزرو کنید

به محض اینکه محل برگزاری عروسی خود را رزرو کردید، باید به دنبال رزرو با یک عکاس یا آتلیه عکاسی باشید تا زمانی که با عجله مجبور به انتخاب های محدود نشوید. ما توصیه می کنیم که جزو کارهای قبل از عروسی و چندین ماه قبل از تاریخ مراسم با یک عکاس وقت قبلی را رزرو کنید.

یکی دیگر از مزایای رزرو زودهنگام امکان دریافت تخفیف خوب از آتلیه است. البته این مورد همیشگی نیست و گاها آتلیه های عکاسی عروس و داماد تخفیفات خود را اطلاع می دهند.

بیشتر:  (تصاویر) پادشاه زولوها درگذشت

5- با یک آتلیه عروسی محلی کار کنید

هرچقدر محل آتلیه به شما نزدیکتر باشد هزینه های ایاب و ذهاب کمتری می پردازید. همچنین اتلیه های محلی اکثرا قیمت های کمتری نسبت به آتلیه های معروف تهران دارند. مهم کیفیت عکاسی و تجهیزات آتلیه است. پس فقط کافیست کمی تحقیق کنید تا با امکانات اتلیه های مجاور منزل خود آشنا شوید.

کاهش قیمت اتلیه

6- عکس ها را دیجیتالی نگهداری کنید

روزگاری که مجبور به چاپ عکس‌ها بودیم گذشته است، بسیاری از ما عکس‌هایی با ارزش سال‌ها در گوشی‌های هوشمند خود داریم. چرا این کار را با عکس های عروسی خود انجام نمی دهید؟ سپس، می‌توانید فقط یک یا دو مورد را برای قاب کردن و آویزان کردن روی دیوار چاپ کنید و از آلبوم فیزیکی به‌کلی چشم پوشی کنید. انجام این کار می تواند صدها نفر را نجات دهد.

7- از خانواده یا دوستان کمک بگیرید

اگر در میان دوستان یا خانواده خود فردی مشتاق و باتجربه در زمینه عکاسی دارید، از او کمک بخواهید. وقتی تهیه عکس های مراسم عروسی با قیمت مناسب باشد، می توانید برای ویرایش و رتوش عکس ها به یک اتلیه عکاسی رجوع کنید.

هنگامی که یک عکاس را استخدام می کنید، باید مطمئن باشید که آنها می توانند عکس های عالی بگیرند و درک کاملی از ترکیب بندی، نورپردازی، کادربندی و نحوه هدایت افراد برای گرفتن بهترین عکس های ممکن داشته باشند. یک عکاس با سال ها تجربه می تواند این کار را بدون هیچ مشکلی انجام دهد، اما این تجربه هزینه دارد.

بیشتر:  معرفی و بیوگرافی حسین موسوی ده موردی

قیمت زیاد اتلیه عکاسی عروس و داماد

یک عکاس با تجربه کمتر همچنان پاهای خود را پیدا خواهد کرد، اما آنها مهارت، دانش و درک لازم برای گرفتن عکس های درخشان را دارند. آنها فقط ممکن است کمی اعتماد به نفس کمتری داشته باشند و عصبی باشند. اگر مایل به ریسک هستید، استخدام یک عکاس جدید راهی عالی برای صرفه جویی در هزینه های آتلیه عروسی است.

جمع بندی

مراسم عروسی شما فقط چند ساعت طول می کشد، پس چرا یک عکاس استخدام نکنید تا فقط از مراسم و سپس چند عکس بعد از مراسم با خانواده نزدیک عکس بگیرید؟ به این ترتیب، آنها فقط باید حداکثر 90 دقیقه در مراسم عروسی شما حضور داشته باشند، اما شما همچنان عکس های حرفه ای خواهید داشت تا آن روز بزرگ را به خاطر بسپارید.

پایان رپورتاژ اگهی

مطلب پیشنهادی

رژیم کانادایی چیست؟ لاغری در 15 روز!

انتخاب رژیم غذایی مناسب برای زندگی سالم با توجه به گزینه‌های متعدد موجود می‌تواند برای …