آیا زندگی در استرالیا سخت است یا آسان؟

زندگی در استرالیا می‌تواند یک موقعیت عالی برای ساختن رویاهای تان باشد. اگر قصد مهاجرت به استرالیا را دارید، باید با همه‌ی جوانب زندگی در این کشور آشنا باشید. کشور استرالیا برای زندگی به دلایل گوناگون گزینه ایدئالی است. از سواحل زیبا و طبیعت منحصر‌به‌فرد گرفته تا سطح بالای اجتماعی و اقتصادی.

در این مطلب سعی کرده‌ایم تا با ارزیابی همه‌ی جوانب زندگی در استرالیا، شمارا با حقایق تلخ و شیرین درباره اقامت در کشور استرالیا آشنا کنیم. ابتدا با شرایط کار، زندگی و تحصیل در استرالیا آشنا می‌شوید.

کشور استرالیا برای زندگی

استرالیا از هر نظر به‌ویژه ازنظر فرهنگ، جمعیت، آب‌وهوا، جغرافیا و تاریخ یک کشور منحصربه‌فرد و متنوع است. استرالیا ششمین قاره بزرگ جهان است که بیش از 25 میلیون نفر را در خود جای‌داده است. نیو ساوت ولز و ویکتوریا با پایتخت‌های خود که به ترتیب سیدنی و ملبورن هستند، بزرگ‌ترین شهرهای استرالیا هستند. جمعیت استرالیا در امتداد منطقه ساحلی استرالیا از آدلاید تا کایرنز متمرکزشده است و تمرکز جمعیت کمتری در اطراف پرث و استرالیای غربی وجود دارد مرکز استرالیا نیز یکی از نواحی کم‌جمعیت این کشور می‌باشد. بیشتر اوقات استرالیا در ایام سال آب‌وهوای معتدلی دارد. استرالیا از سیستم حکومت و قانون وست مینستر پیروی می کند که از بریتانیایی‌ها که در اصل کشور را مستعمره کرده بودند به ارث رسیده است. دو حزب سیاسی اصلی و تعدادی احزاب فرعی وجود دارد که پارلمان مشترک المنافع را تشکیل می‌دهند. هر ایالت و قلمرو نیز دولت خود را دارد.

این کشور جوان دارای فرصت‌های مناسب، چند فرهنگی و باز با اقتصاد در حال رشد است. کیفیت زندگی استرالیا و زیبایی طبیعی بی‌رقیب، آن را به مقصدی ایدئال برای متقاضیانی که به دنبال رویای بهبود آینده خود هستند، تبدیل کرده است. در ادامه مقاله در مورد شرایط زندگی در استرالیا بیشتر توضیح داده‌شده است.

شرایط کار وزندگی در استرالیا

هرچه که شرایط زندگی در استرالیا نسبتاً ساده و لذت‌بخش به نظر می‌رسد، شرایط کاری در این کشور کمی سخت است. هزینه زندگی در استرالیا در قبال ارائه یک کیفیت زندگی خیلی خوب تا حدی بالا است. به همین خاطر بدون داشتن یک کار خوب نمی‌توان یک زندگی سطح بالا در این کشور داشت. استرالیا برای زندگی کسانی مناسب است که در یک مهارت خاص متخصص هستند.

بیشتر:  خدمات بیمه‌های مسافرتی خارجی و داخلی

البته این مسئله نباید شمارا نگران کند؛ زیرا کارگران نیز در این کشور درآمد تقریباً خوبی رادارند وزندگی در استرالیا می‌تواند برای این دسته از افراد نیز تجربه خوبی باشد؛ اما این مسئله برای کسانی صدق می‌کند که سطح زبان خوبی داشته باشند.

داشتن یک سطح زبان خوب و یک مدرک معتبر تخصصی یا دانشگاهی می‌تواند تضمین‌کننده شرایط زندگی در استرالیا باشد. پیشنهاد بیشتر کسانی که به استرالیا مهاجرت کرده‌اند این است که در ابتدای ورود به این کشور بهتر است کارهایی مانند فروشندگی یا کار در هتل را امتحان کنید.

در ضمن انجام این کارها می‌توانید در دوره‌های تخصصی اجرا شود که در این کشور شرکت کرده و پس از گذشت مدتی کار موردعلاقه خود را در استرالیا پیدا کنید.

معایب زندگی در استرالیا

1-هزینه تحصیل، زندگی، مسکن و مالیات بالا
2-لهجه و اصطلاحات استرالیایی
3-تنوع زیاد گونه جانوری و خطرات آن
4-برعکس بودن فصول

5-احساس ایزولگی با توجه به موقعیت جغرافیایی
6-بزرگی زیاد استرالیا و تمرکز محدود جمعیتی
7-هزینه بالا و طولانی بودن سفر
8-سیستم حمل‌ونقل نیاز به بهبود دارد

مزایای زندگی در استرالیا

  • داشتن یکی از برترین نظام‌های آموزشی جهان؛ 7 دانشگاه برتر استرالیا جزء 100 دانشگاه برتر جهان هستند.
  • مهاجرپذیری بالا، وجود قشر بالایی از مهاجران و داشتن جوامع چند فرهنگی به‌خصوص در شهرهای اصلی و بزرگ آن مانند سیدنی، ملبورن و…
  • عدم وجود مسائل نژادپرستی وزندگی آرم، عالی و با احترام به هم و بین همه عقاید، اقلیت‌ها، نژادها، مذاهب و…
  • پیروی مورد فوق و با جزئیات بیشتر، رتبه 9 درزمینهٔ دموکراسی، رتبه 18 در امنیت، رتبه 17 درزمینهٔ آزادی بیان و مطبوعات، رتبه 11 درزمینهٔ شادی و رضایت مردم، رتبه 12 در ضد نژادپرستی و رتبه 15 در حقوق زنان
  • یکی از قوی‌ترین و بهترین نظام‌‌های شغلی دنیا با حقوق، مزایا و دستمزدهای بالای شغلی و همچنین نرخ بیکاری پایین با درصدی عالی، فرصت‌های شغلی متنوع و نرخ بالای رضایت شغلی از دید ساکنین و شهروندان
  • داشتن سیزدهمین اقتصاد قوی دنیا با تولید 1.75 تریلیون دلار در آخرین آمار از سال جاری میلادی
  • داشتن بالاترین سطح از استانداردهای کیفیت زندگی درزمینهٔ حقوق بشر، آزادی و دموکراسی، امنیت و آرامش، رفاه، پیشرفت و مدرنیزه بودن، امکان رشد و پیشرفت و رسیدن به رؤیاها برای هر شخص و قشری که صلاحیت داشته و تلاش نماید و…
  • داشتن یکی از قوی‌ترین اعتبارهای سیاسی در دنیا و روابط دیپلمات خوب با تقریباً همه‌ی کشورهای پیشرفته و اعتبار بالای پاسپورت آن کشور، شهروندان آن در دیگر کشورها و به دنباله‌ی آن، تبادلات بالای اقتصادی و پیشرفت قابل‌توجه و روزافزون اقتصاد و ثروت ملی و…
بیشتر:  کشف سنگ‌نگاره‌های چندهزارساله در اسکاتلند

بهترین شهرهای استرالیا برای زندگی

از بهترین شهرهای استرالیا برای زندگی می‌توان به ملبورن، سیدنی و بریز بن اشاره نمود که در زیر در مورد هرکدام بیشتر توضیح داده‌شده است.

زندگی در ملبورن استرالیا

شهر چند فرهنگی ملبورن با فضای هنری قوی، موزه‌های شگفت‌انگیز و مجموعه‌ای بی‌پایان از بارها، غذاخوری‌ها و جشنواره‌ها، به‌طور گسترده به‌عنوان پایتخت فرهنگی استرالیا در نظر گرفته می‌شود. این شهر همچنین شهر طرفداران ورزش است. ساکنان ملبورن از تمام جهان گرد هم آمده‌اند و محله‌های گوناگون از زرق‌وبرق تا خانواده محور ایجاد کرده‌اند.

زندگی در سیدنی استرالیا

سیدنی با حدوداً 5 میلیون نفر، بزرگ‌ترین شهر استرالیا و خانه برخی از زیباترین و نمادین‌ترین مناظر آن است. شما می‌توانید برای دیدن خانه اپرا مشهور به بندرگاه سفر کنید یا در ساحل زیبای Bondi به موج‌سواران بپیوندید. وسترن سیدنی به‌خصوص در میان مهاجران آمریکایی محبوب است، درصورتی‌که منطقه سواحل شمالی برای خانواده‌ها عالی است. ازنظر آب‌وهوا، دمای سیدنی در گرم‌ترین ماه‌ها در تابستان استرالیا (نوامبر تا فوریه) حدود 41 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. زمستان‌ها در سیدنی کاملاً معتدل است و دمای آن در شب به حداقل 6 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. سیدنی شلوغ‌ترین فرودگاه استرالیا را نیز دارد، پس اگر به دنبال سفرهای زیاد هستید، ممکن است زندگی در سیدنی استرالیا از این نظر شمارا به خود جذب نماید. قیمت املاک و مستغلات سیدنی با نیویورک برابری می کند. اقتصاد موفق سیدنی به این معنی است که چشم‌انداز اشتغال در این شهر خوب است و خدمات مالی، فناوری ارتباطات و صنایع خلاق همگی پررونق هستند.

بیشتر:  دکوراسیون داخلی منزل به سبک مدرن با ساخت دیوار سبز

زندگی در بریز بن استرالیا

بریز بن به‌عنوان سومین شهر بزرگ استرالیا، تمام هیجان زندگی در یک شهر پررونق را عرضه می‌دهد، اما خیلی مقرون‌به‌صرفه تر از سیدنی و ملبورن است. بریز بن نسبت به سیدنی و ملبورن دمای گرم‌تری دارد و به شما این فرصت را می‌دهد که از آب‌وهوای بی‌ثبات ملبورن و سرمای زمستان سیدنی دورباشید. اقتصاد بریز بن در حال رونق است و نیروی کار بسیاری در مشاغل مربوط به مهمان‌نوازی، بهداشت، تولید و گردشگری موردنیاز می‌باشد. دور از نقاط شهری پررونق بریز بن، حومه‌های آرام و مناظر زیبا را خواهید دید.

استرالیا به خاطر آب‌وهوای مطلوب و سطح بسیار عالی یکی از بهترین کشورها برای زندگی شمرده می‌شود. کسانی که تسلط کافی به زبان انگلیسی داشته و مهارت خاصی را نیز بلد باشند، می‌توانند به‌آسانی در استرالیا کار پیداکرده و مشغول زندگی شوند.

اگر می‌خواهید به استرالیا مهاجرت کنید و نیاز به اطلاعات بیشتری دارید می‌توانید از مشاوران مجرب ما در ویزاپیک کمک بخواهید.

منبع این مطلب

مطلب پیشنهادی

رژیم کانادایی چیست؟ لاغری در 15 روز!

انتخاب رژیم غذایی مناسب برای زندگی سالم با توجه به گزینه‌های متعدد موجود می‌تواند برای …