دکوراسیون داخلی منزل به سبک مدرن با ساخت دیوار سبز

بسیاری از ما با مشاهده طبیعت رو به افول، لحظه ای مکث کرده و نگران وضعیت سلامتی این کره خاکی هستیم.

برخی از ما تمایلی به ایجاد تغییرات جزئی در سبک زندگی خود داریم و سعی می کنیم تا حد ممکن فضاهای سبز را در سبک زندگی خود وارد کنیم. اگرچه سازه های بتونی شهری فضای بسیار کمی را برای افزودن لذت های طبیعی برای ما فراهم می کنند اما ساخت دیوار سبز یک استثناء فوق العاده است.

با پیشرفت های شگفت انگیز در زمینه هیدروپونیک و طراحی های نوآورانه جدید، دیوارهای سبز امروزه از هر نظر زیبا، خوب و مدرن هستند!

دیگر نیازی نیست شاخ و برگ درختان را تنها در باغ ها و باغچه ها ببینید. شما می توانید با پرورش یک دیوار سبز و زیبا، طبیعت را به فضای آپارتمان و یا خانه ویلایی خود اضافه کنید.

بنابراین در این مقاله به بررسی دکوراسیون داخلی منزل به سبک مدرن با ساخت دیوار سبز پرداخته ایم و قصد داریم چند ایده را در این زمینه به شما معرفی کنیم.

یک دیوار سبز زنده به دکوراسیون مینیمالیستی خود اضافه کنید

به نظر می رسد این روزها طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مینیمالیستی و نیمه مینیمال یکی از پرطرفدارترین انواع سبک خانه های مدرن است. در این سبک اغلب از سایه های خنثی مانند سفید، خاکستری و قهوه ای استفاده می شود. اگرچه این استفاده از این رنگ ها کاملاً مطابق با طراحی مدرن هستند و از خطوط تمیز و کاملاً مشخص همراه با لوازم دکوراسیون شیک استفاده می کنند اما استفاده از کمی رنگ برای از بین بردن احساس سردی و خشکی فضا کاملاً ضروری است. چرا این کنتراست بصری زنده را با طراحی و اجرای دیوار زنده سبز به فضا اضافه نکنیم؟

دیوار سبز برای اتاق استراحت

دیوارهای سبز سال ها به عنوان یک دکور در باغ ویلاها و یا در کنار استخرهای خانه ها ایجاد می شدند. اما فناوری های مدرن اجازه داده اند تا امروزه این فضاهای سبز و زیبا در داخل خانه شما نیز ایجاد شوند. یک دیوار زنده در اتاق استراحت یا اتاق کار شما به همراه نورپردازی و یا یک دیوار طرح دار هنری، فضای آرامی را برای شما ایجاد خواهد کرد.

گرین وال برای اتاق نشیمن

ساخت گرین وال یا دیوار سبز در اتاق نشیمن نیز می تواند زیبایی و تعادل را در خانه مدرن شما ایجاد کند. دیوار سبز به خوبی با ویژگی هایی مانند کفپوش چوبی(پارکت)، مبلمان شیک و پنجره های شیشه ای بلند از کف تا سقف ترکیب می شود. همچنین ساخت گرین وال در کنار پله ها و یا راهروها نیز می تواند به خانه شما هویت متمایزی ببخشد.

بیشتر:  گنج هیتلر پیدا شد

دیوار سبز در آشپزخانه

این یکی از ایده هایی است که تقریباً همه می توانند در خانه های خود پیاده کنند. بهترین قسمت ساخت دیوار سبز در آشپزخانه این است که شما به عنوان یک خانم خانه دار نه تنها یک دیوار زنده عالی در محیط کاری روزانه خود در آشپزخانه دارید، بلکه با کاشت سبزی های خوراکی در این دیوار، می توانید یک وعده غذایی سالم و تازه از یک یا دو گیاه نیز بدست می آورید!

یک باغ گیاهی کوچک و جمع و جور در آشپزخانه هم قابل کنترل است و هم ظریف و چشم نواز خواهد بود. این کار نه تنها به زیبایی بصری فضا می افزاید بلکه می تواند لذت عطر و بوی سبزی ها و گیاهان را نیز به همراه داشته باشد. البته به انتخاب گیاهان توسط شما نیز بستگی دارد!

ساخت گرین وال در اتاق خواب

بدون شک همه ما آنقدر خوشبخت نیستیم که هر روز صبح پس از بیدار شدن از خواب منظره ای دوست داشتنی از امواج و شن و ماسه در دوردست را ببینیم. برای کسانی که در یک محیط فولادی و سنگی آپارتمانی گیر کرده اند، دیوار سبز زنده در اتاق خواب یک گزینه عالی است. ترکیب رنگ های خنثی در دکوراسیون مدرن اتاق خواب با اضافه کردن یک دیوار سبز، منظره ای زیبا و دوست داشتنی برای پس از بیدار شدن از خواب ایجاد می کند.

دیوار زنده برای خانه های مدرن با سقف بلند

اگرچه یک دیوار زنده در مقیاس بزرگ ممکن است در هر خانه ای مناسب نباشد اما اگر فضای کافی، سقف بلند و عشق غیرقابل انکاری به گیاهان دارید، دیوار سبز بزرگ در خانه افزودنی چشمگیری برای شما خواهد بود. برای این منظور می توانید یک دیوار سبز که تقریباً یک دیوار کامل را در بر گرفته است، بسازید. این دیوار سبز بزرگ می تواند در فضای مدرن شما آمیخته شده و دیوارهای سفید و خاکستری شما را به خوبی پوشش دهد.

بیشتر:  آموزش بافت شال گردن وکلاه برای پاییز و زمستان 1402

ساخت دیوار سبز در راهرو

اگر در خانه خود راهرو دارید و می خواهید از این فضای مرده بهترین استفاده را ببرید و به بهترین شکل ممکن آن را تئزین کنید، ساخت یک دیوار سبز گزینه ای عالی برای شما است. انواع درختچه ها با یک نورپردازی جالب، دیوار سبز راهروها را به یک افزودنی چشمگیر و بزرگ تبدیل می کند. این طرح را می توانید در اتاق جلسات ادارات و یا دفاتر کار خانگی نیز پیاده کنید.

دیوار زنده رنگارنگ

لزوما دیوارهای سبز، سبز نیستند! لازم نیست همیشه به طور کامل دیوار های سبز را با گیاهان سبز پوشش دهید. اگر قصد دارید در کنار رنگ سبز، رنگ های دیگری نیز به دکوراسیون داخلی منزل به سبک مدرن خود اضاف کنید، می توانید از گیاهان رنگی بیشترین بهره را ببرید. با این کار فضای شاداب و غنی تری به خانه خود می دهید.

دیوار سبز در خانه های دوبلکس

به نظر می رسد بیشتر افراد با دیوارهای مرده بالای راه پله ها در خانه های دوبلکس مشکل دارند و نمی دانند که این فضا را چگونه پوشش دهند. قسمت بالایی نرده ها و دیوار بالای خانه دوبلکس را می توانید به خوبی با یک دیوار سبز شکوفا و جذاب پوشش دهید. در واقع این یک روش ابتکاری و جسورانه برای افزودن نمای تازه به فضای داخلی شماست. یک کوسن با نقش و نگار برگ ها بر روی مبل زیر دیوار سبز نیز می تواند بر هماهنگی فضا بیفزاید.

همچنین از آن جایی که سقف خانه های دوبلکس بلند است، اغلب دیوارهای بلند و سرتاسری زیادی وجود دارد که محل مناسبی برای طراحی و اجرای دیوار سبز در دکوراسیون مدرن است. با این کار می توانید بلندی دیوار را پوشش دهید تا کمتر به نظر برسد. همچنین این دیوار می تواند نقطه عطف سالن شما باشد.

ساخت گرین وال در بخش ورودی خانه

یک روش عالی برای پذیرایی از مهمانان در بدو ورود، ساخت یک دیوار سبز در بخش ورودی آپارتمان یا خانه است. این دیوار سبز می تواند پس از ورود میهمانان توجه زیادی را به خود جلب کند و بسیار جالب به نظر می رسد.

دیوار سبز یک بخش تیره به یک محیط خنثی اضافه می کند

طرح ها دیوارهای سبز نیازی نیست لزوماً ماهیتی غول آسا و یا خاص داشته باشند. گاهی اوقات یک دیوار سبز جمع و جور ساده می تواند بسیار شیک و خاص باشد. اگر رنگ سفید را برای دیوراهای خود انتخاب کرده اید، اضافه کردن رنگ سبز به کمک گرین وال می تواند جذابیت زیادی ایجاد کند. از لحاظ طراحی هندسی نیز بین رنگ سفید و سبز تضادی وجود دارد که می تواند فضای بسیار زیبایی فراهم نماید.

بیشتر:  بلوک سبک چیست؟ چند نوع بلوک سبک داریم؟

قرار دادن یک واحد دیوار زنده (دیوار سبز) در کنار یک پنجره زیبا نشان می دهد که دیوار سبز تنها نیست و در کنار آن تصفیه طبیعی هوا نیز وجود دارد. این یک راه عالی برای اضافه کردن یک بخش طبیعی به فضاهای دور از دسترس و کسل کننده خانه ها یا آپارتمان های بتونی بلند است.

دیوار سبز در فضاهای اداری مدرن

فقط خانه های مدرن نیستند که می توانند میزبان دیوارهای زنده باشند. فضاهای اداری و تجاری مدرن نیز به طرز شگفت آوری می توانند از یک دیوار سبز به نفع خود استفاده کنند. در حقیقت افزودن یک دیوار سبز به طراحی محل کار شما باعث می شود تا کارکنان و کارمندان آن بسیار شاداب تر بوده و استرس بسیار کمتری داشته باشند. همچنین دیوارهای زنده با تصفیه هوا، عملکرد کارمندان را نیز افزایش می دهند!

در آخر

دکوراسیون داخلی منزل به سبک مدرن با ساخت دیوار سبز یکی از روش های جذاب و عالی برای استفاده همزمان از جذابیت های بصری و ویژگی های گیاهان است. شما می توانید با ساخت یک دیوار سبز در قسمت های مختلف خانه، به خوبی از مزایای دیوار سبز شامل زیبایی، خنک شدن هوا، افزایش رطوبت، کاهش آلودگی و … بهره مند شوید.

بنابراین وقت را هدر ندهید!

همین امروز جهت طراحی و ساخت دیوار سبز با آبگون دیزاین تماس بگیرید. تیم ما آماده پذیرش سفارش پروژه های طراحی و اجرای دیوار سبز شما در هر نقطه ای از کشور است.

مطلب پیشنهادی

رژیم کانادایی چیست؟ لاغری در 15 روز!

انتخاب رژیم غذایی مناسب برای زندگی سالم با توجه به گزینه‌های متعدد موجود می‌تواند برای …