قیمت پروتز انگشت پا چقدر است؟ معرفی انواع ساخت پروتز انگشت پا

ساخت پروتز انگشت پا، باید با ظرافت همراه باشد. این نوع پروتز از جمله اندام های مصنوعی به شمار می رود که زیبایی و شباهت به بدن انسان، از اهمیت فوق العاده بالایی در آن برخوردار است و ساخت آن را نمی توان به عهده هر مجموعه ای گذاشت. به گزارش زومیت، چطور و ایلنا، کلینیک ارتوپدی فنی پایار، یکی از مطرح ترین کلینیک های ساخت پروتز انگشتان پا در کشور است. این مجموعه، ساخت پروتز مخصوص انگشت پا را با دقت و ظرافت تمام انجام می دهد.

پروتز انگشت پا به چه منظوری ساخته می شود؟ قیمت پروتز انگشت پا چقدر است؟

کسانی که انگشت یا انگشتان پای خود را در اثر یک حادثه و یا به صورت مادرزادی از دست داده اند، برای آنکه شکل راه رفتنشان با تغییر مواجه نشود، و در کنار آن با اعتماد به نفس بیشتری در بین اعضای خانواده و دوستان خود ظاهر شوند، مجبورند برای ساخت این پروتز اقدام کنند. این پروتزها، شاید نتوانند جای خالی انگشت قطع شده را به خوبی پر کنند، اما بهر حال، حضور آنها از نبودشان بهتر و شایسته تر به نظر می رسد. این پروتزها، باید کاملا شبیه به انگشتان طبیعی انسان باشند تا نقش موثری از خود نشان دهند.

برای ساخت این پروتز، از یک ماده ی انعطاف پذیر به نام سیلیکون استفاده می کنند. این ماده، به کارشناسان و سازندگان پروتز امکان می دهد تا بتوانند پروتزی با ظاهری طبیعی بسازند. قیمت پروتز انگشتان پا از نوع سیلیکونی از پروتزهایی که از نوع هوشمند هستند، پایین تر است و اغلب افراد توان تهیه آن را دارند.

بیشتر:  استیبل کوین چیست و چگونه کار میکند؟

موضوعی که خوب است در مورد قیمت این پروتز مورد توجه قرار دهید، این است که، می توان قسمت هایی مانند ناخن را نیز به پروتز انگشت اضافه کرد. در صورتی که پروتز، با این خصوصیت ساخته شود، فرد باید هزینه بیشتری بپردازد؛ زیرا هزینه طراحی ناخن روی پروتز به صورت جداگانه محاسبه خواهد شد.

نکات مهم مراقبتی قبل از ساخت پروتز انگشت پا چیست؟

قبل از اقدام برای ساخت پروتز انگشت پا، برخی نکات مراقبتی باید رعایت گردد. این نکات مهم به شرح زیرند:

  • اگر فرد در اثر یک حادثه، انگشت خود را از دست داده است، می بایست تا زمانی که همه زخم ها التیام پیدا کنند، صبر کرده و برای ساخت پروتز اقدامی نکند.
  • کسی که به تازگی عمل قطع عضو انگشتان انجام داده است، می بایست از وارد آوردن فشار به محل زخم ها جلوگیری کند. این عمل، باعث باز شدن زخم ها و به تاخیر افتادن زمان ساخت پروتز می شود.
  • فردی که قصد دارد برای ساخت پروتز انگشتان پا اقدام کند، می بایست به مراکز ساخت پروتز در کشور مراجعه کند. برخی از این مراکز، کار خود را در نهایت دقت انجام می دهند.

با مراحل ساخت پروتز انگشت پا آشنا شوید!؟

کسانی که می خواهند قیمت پروتز انگشت پا را پرداخت کنند، خوب است با مراحل ساخت این نوع پروتز نیز آشنا باشند. در کلینیک های حرفه ای ساخت پروتز، مراحل زیر به ترتیب انجام می شود:

بیشتر:  شعبده راز بزرگترین مجموعه فیلم و کتاب های آموزشی در ‌زمینه

1- ساخت قالب

اولین مرحله از مراحل ساخت پروتز انگشتان پا، ساخت قالب است. این مرحله باید در نهایت دقت صورت گیرد؛ زیرا پروتزی که در نهایت برای فرد تهیه می شود، با توجه به قالبی ساخته خواهد شد که در این مرحله به دست آورده شده است. قبلا، برای قالب گیری از گچ استفاده می کردند، اما امروزه، از دستگاه ها و اسکنرهای پیشرفته سه بعدی برای افزایش دقت در کار استفاده می کنند.

2- ساخت روکش از جنس سیلیکونی

بعد از آنکه قالب گیری انجام شد، نوبت به ساخت روکش سیلیکونی خواهد رسید. روکشِ تهیه شده و قالب، به مدت یک ساعت در داخل یک کوره با درجه حرارت 70 درجه سانتی گراد قرار داده می شود.

3- ساختن الگوی مومی

ساخت و تهیه الگوی مومی، یکی از مراحل مهم ساخت پروتز است. در این مرحله، جای انگشت شصت پا و سایر انگشتان مشخص می شود و هر گونه اصلاحی که نیاز باشد روی پروتز اعمال شود، در این مرحله صورت می گیرد. در این مرحله، جای ناخن ها نیز مشخص خواهد شد و سازندگان پروتز به شکلی عمل می کنند تا ظاهر ناخن ها کاملا طبیعی به نظر برسد.

4- اصلاح کردن اختلاف های جزئی رنگ پروتز

در ادامه مراحل ساخت پروتز، اختلافات رنگی که بین پروتز و پوست بدن وجود دارد، باید حل شود. سیلیکون را با برخی رنگ ها، مانند سبز، آبی، قرمز و زرد ترکیب می کنند تا در نهایت، رنگ آن تغییر کند و به رنگی مشابه با رنگ قسمت های آسیب دیده پوست در آید.

بیشتر:  دانه چیا برای لاغری بخوریم یا نه؟

5- قرار دادن ناخن ها

در آخرین از مرحله ساخت پروتز انگشت پا، ناخن هایی که آکریلیک شده و آرایش شده اند، روی پروتز قرار می گیرند. این ناخن ها، رنگ شده و باید منتظر ماند تا کاملا خشک شوند.

برای دریافت قیمت پروتز انگشت پا به این مرکز مراجعه کنید؛ به نفعتان است!؟

با توجه به آنچه در مورد مراحل ساخت پروتز انگشتان پا گفتیم، الان متوجه شده اید که ساخت این پروتز، یک کار بسیار تخصصی، حساس و ظریف است و به همین جهت برای ساخت آن باید به کلینیک های ارتوپدی فنی مراجعه کنید که توان و تخصص لازم برای ساخت آن را دارند.

یکی از بهترین کلینیک هایی که می توانیم در همین راستا به شما معرفی کنیم، کلینیک ارتوپد فنی پایار است. کارشناسان با تجربه، و تجهیزات مدرن و بروز، این کلینیک را قادر کرده تا یک پروتز کاملا کاربردی و شبیه به انگشتان پا در اختیار متقاضیان قرار دهد.

مطلب پیشنهادی

رژیم کانادایی چیست؟ لاغری در 15 روز!

انتخاب رژیم غذایی مناسب برای زندگی سالم با توجه به گزینه‌های متعدد موجود می‌تواند برای …