بلوک سبک چیست؟ چند نوع بلوک سبک داریم؟

یکی از مصالح ساختمانی که به جرات می توان گفت تحول و انقلاب عظیمی را در صنعت ساختمان به وجود آورده است، بلوک های سبک هستند. اگر نمی دانید این نوع بلوک ها چه مشخصاتی دارند، در ادامه با ما همراه باشید.

با انواع بلوک سبک آشنا شوید؟

بلوک های سبک، مزیت های زیادی دارند و به همین دلیل است که از آنها در ساختمان سازی زیاد استفاده می کنند. از جمله مزیت های این بلوک ها می توان به کاهش مدت زمان اجرای پروژه، کاهش بار مرده ساختمان، کاهش هزینه ساخت و ساز، عایق کاری ساختمان در برابر سرما ،گرما و صوت و بالا بودن سرعت نصب اشاره کرد. ما در اینجا می خواهیم انواع بلوک های سبک را به شما معرفی کنیم. نام این بلوک ها به این شرح است:

1- بلوک لیکا

یکی از بلوک های سبک موجود در بازار، بلوک لیکا نام دارد. در ساخت این نوع، از سیمان و آب استفاده می کنند. به دلیل وجود حفره های هوایی در این نوع بلوک، وزن کمی داشته و برای ساخت دیوارهای بیرونی، سقف و نمای خارجی ساختمان گزینه مناسبی به نظر می رسد.

2- بلوک سبک سه جداره ای

از دیگر انواع بلوک سبک می توان به بلوک های سبک سه جداره ای اشاره کرد. در ساخت این نوع بلوک، از آب، پوکه های معدنی و حباب هوا استفاده شده و به همین دلیل است که در مقایسه با برخی مصالح ساختمانی، وزن کمتری دارد. از این بلوک در ساخت دیوارهای خارجی ساختمان استفاده می کنند.

3- بلوک هبلکس

یکی از بهترین، کاربردی ترین و سبک ترین بلوک های سبک، بلوک هبلکس است که در ادامه بیشتر در مورد آن توضیح خواهیم داد. این بلوک را زمانی می توان بهترین نوع بلوک به شمار آورد که توسط منابع معتبر فروش ارائه شده باشد. مطابق نظر سنجی انجام شده توسط ایلنا، فارس و مشرق، شرکت سورنا هبلکس یکی از عرضه کنندگان معتبر بلوک های هبلکس در کشور است. این بلوک ها، هم قیمت مناسبی دارند و هم کیفیت آن با قابل رقابت با سایر بلوک های مورد استفاده در صنعت ساختمان است.

بیشتر:  طراحی سایت شرایطی

4- بلوک لیپر

یکی دیگر از انواع بلوک سبک، لیپر است. در ساخت بلوک های لیپر از دانه های صنعتی پرلیت، پومیس و پوکه اسکوریا استفاده می کنند. در تیغه های داخلی، تیغه های جداکننده فضا و دیوارهای غیر سازه ای، بلوک لیپر حضور مفید و موثری از خود نشان می دهد. این نوع، از جمله بلوک های مقاوم به حرارت است.

5- بلوک های سیمانی

در ساخت برخی بلوک های سبک از سیمان، ماسه و آب به صورت متخلخل استفاده می کنند. این موضوع باعث شده که این نوع بلوک، نسبت به بلوک های سیمانی که این مراحل در ساخت آنها طی نمی شود وزن کمتری پیدا کند.

بلوک هبلکس چیست؟ آیا یکی از بهترین انواع بلوک سبک است؟

همان طوری که اشاره کردیم، بلوک هبلکس یکی از انواع بلوک سبک است. در ساخت این نوع بلوک از موادی مانند آهک، سیلیس، سیمان و پودر آلومینیوم استفاده می کنند و بعد، آن را وارد دستگاه اتوکلاو می کنند. طی این مراحل باعث ایجاد بلوکی کاملا سبک و استاندارد برای ساخت و ساز شده است.

بیشتر:  کشف سنگ‌نگاره‌های چندهزارساله در اسکاتلند

علت اینکه می گوییم این بلوک را یکی از بهترین انواع بلوک سبک می دانند، مزیت هایی است که بلوک اتوکلاو شده فراهم کرده است. از جمله این مزیت های می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • یکی از مهم ترین و بارز ترین خصوصیاتی که می توان برای این نوع بلوک بیان کرد، کم بودن وزن آن است.
  • از این بلوک به عنوان یک عایق بسیار با دوام در برابر سرما، گرما و صوت یاد می کنند.
  • ماهیت انعطاف پذیری که دارد آن را به یک گزینه بسیار مناسب برای ساخت ساختمان های مقاوم در برابر زلزله تبدیل کرده است.
  • این بلوک در مقابل آتش سوزی نیز مقاومت بالایی از خود نشان می دهد.

قیمت بلوک سبک هبلکس چقدر است؟

بلوک سبک که یکی از انواع بلوک سبک به شمار می رود، معرفی کردیم، و حال، لازم می دانیم در مورد قیمت آن نیز نکاتی را با شما در میان بگذاریم. این نوع بلوک، تفاوت قیمت قابل توجهی با سایر بلوک های قدیمی موجود در بازار دارد که علت آن نیز استفاده از سیلیس در ساخت این بلوک است. سیلیس، یک ماده معدنی است که آن را از معادن استخراج می کنند.

در ضمن، به خاطر داشته باشید قیمت بلوک سبک هبلکس ثابت و مشخص نیست. این عدم ثابت در قیمت، به علت برخی پارامترها به شرح زیر است:

  • برندی که بلوک های هبلکسی را ارائه می کند، باعث تغییر قیمت بلوک می شود.
  • کیفیت موادی که در ساخت این نوع بلوک به کار برده شده است نیز در نوع خود روی قیمت اثر دارد.
  • میزان و حجم خرید نیز باعث تغییر قیمت می شود.
  • سایز بلوک نیز روی قیمت تاثیر گذار است.
بیشتر:  5 فیلم ترسناک 2023

برای اطلاع از قیمت بلوک هبلکس 1402 چه کنیم؟

انواع بلوک سبک را معرفی کردیم و گفتیم که هبلکس یکی از بهترین انواع بلوک های سبک به شمار می رود. با توجه به اینکه گفتیم این بلوک با قیمت ثابتی در بازار ارائه نمی شود، چنانچه قصد دارید برای خرید بلوک سبک هبلکس اقدام کنید، بهتر است اول، تحقیق کرده و سپس یک عرضه کننده معتبر را برای خرید این بلوک ها انتخاب کنید.

منابعی که از آنها یاد می کنیم، قادرند قیمت بلوک هبلکس 1402را در همان لحظه ای که شما می خواهید در اختیارتان قرار دهند. درست است که قیمت نهایی فروش این بلوک ها باید برای شما در اولویت قرار داشته باشد، اما مساله ای که از قیمت بسیار مهم تر است، کیفیت بلوک است. اگر در ساخت این بلوک ها مواد اولیه با کیفیت استفاده نشده باشد، به هیچ عنوان نمی توان آنها را بلوک سبک با کیفیت خواند. به همین دلیل توصیه می کنیم در زمان انتخاب یک منبع فروش، با دقت نظر عمل کنید.

کلام آخر

انواع بلوک سبک را در این مقاله معرفی کنیم. به خاطر داشته باشید، بلوک سبک سورنا هبلکس یکی از بهترین انواع بلوک هایی است که می توان برای ساخت و ساز به کار برد.

مطلب پیشنهادی

رژیم کانادایی چیست؟ لاغری در 15 روز!

انتخاب رژیم غذایی مناسب برای زندگی سالم با توجه به گزینه‌های متعدد موجود می‌تواند برای …