بهترین سگ های شکاری

پت مشاور بزگترین مرجع آموزشی و مشاوره در زمینه انواع سگ مثل سگ پامرانین در ایران است.

در دنیای سگ های شکاری، بسیاری از نژادهای مختلف وجود دارند که برای شکار استفاده می‌شوند. هر نژاد سگ شکاری، ویژگی‌ها و خصوصیات خود را دارد که برای شکار انواع مختلف حیوانات مناسب است. در ادامه به برخی از بهترین سگ های شکاری در دنیا اشاره می‌کنیم:

۱. لابرادور رتریور: این سگ شکاری، بسیار باهوش و حساس است و به راحتی می‌تواند به آموزش داده شود. لابرادور رتریور علاوه بر شکار، برای فعالیت‌های دیگری همچون جستجوی و نجات، پلیسی، راهنمایی برای نابینایان و … استفاده می‌شود.

۲. گریزه: این سگ شکاری، برای شکار حیوانات بزرگ و قدرتمند همچون خرس و گرگ مناسب است. گریزه دارای قدرت بالایی است و به راحتی می‌تواند اسب و گاو را نیز کنترل کند.

۳. وایمارانر: این سگ شکاری، برای شکار حیواناتی همچون خوک و گرگ مناسب است. وایمارانر دارای بوی بسیار حساسی است که به راحتی می‌تواند محل حضور حیوانات را پیدا کند.

۴. فاکس هاوند: این سگ شکاری، برای شکار حیواناتی همچون روباه و تعقیب سریع حیوانات مناسب است. فاکس هاوند دارای بوی بسیار حساسی است و می‌تواند به راحتی اثر حیوانات را دنبال کند.

بیشتر:  تبدیل قطار جامانده از قرن نوزده به هتلی زیبا

طبیعت حرکت کرده و حیوانات کوچک را تعقیب کند.

۶. پوینتر: این سگ شکاری، برای شکار پرندگان و اردک مناسب است. پوینتر به راحتی می‌تواند حرکت و حضور پرندگان را تشخیص داده و به صورت طبیعی، با نشان دادن به سمت حیوان، محل حضور آن را برای شکارچی نشان دهد.

۷. بلودهوند: این سگ شکاری، برای شکار حیواناتی همچون خرگوش و فاکان مناسب است. بلودهوند دارای بوی بسیار حساسی است و به راحتی می‌تواند حرکت حیوانات را تشخیص داده و آن‌ها را دنبال کند.

۸. کرولایل: این سگ شکاری، برای شکار حیواناتی همچون خرگوش و فاکان مناسب است. کرولایل دارای بوی بسیار حساسی است و به راحتی می‌تواند حرکت حیوانات را تشخیص داده و آن‌ها را دنبال کند.

۹. شارپه: این سگ شکاری، برای شکار حیواناتی همچون خرگوش، فاکان و خوک مناسب است. شارپه دارای بوی بسیار حساسی است و به راحتی می‌تواند محل حضور حیوانات را پیدا کند.

۱۰. بستن تریر: این سگ شکاری، برای شکار حشرات و حیوانات کوچک مناسب است. بستن تریر به راحتی می‌تواند حرکت و حضور حشرات و حیوانات کوچک را تشخیص داده و آن‌ها را شکار کند.

مهم ترین موضوع در انتخاب سگ شکاری، انتخاب سگی است که به نوع شکار و محیطی که شکار در آن انجام می‌شود، مناسب باشد. هر نوع سگی خصوصیات خاصی دارد که برای شکاری خاص، مناسب است.

بیشتر:  انتخاب گلس مناسب برای گوشی موبایل-فونی شاپ

انتخاب سگ شکاری مناسب، باید به مهارت های شکارچی و نوع شکاری که در آن مشغول به فعالیت هستند، وابسته باشد. به عنوان مثال، یک شکارچی اگر به شکار حیواناتی همچون خرگوش، فاکان و خوک علاقه دارد، سگ های شکاری مانند بلودهوند، کرولایل و شارپه را انتخاب می‌کند. همچنین، شکارچیانی که به شکار پرندگان علاقه دارند، سگ های شکاری مانند پوینتر را انتخاب می‌کنند.

علاوه بر نوع شکاری، محیطی که شکار در آن انجام می‌شود نیز مهم است. در مثالی که محیط شکار جنگلی است، سگ هایی با بوی حساس و توانایی پیاده روی بالا مثل بلودهوند و کرولایل مناسب هستند. اما اگر محیط شکار کوهستانی باشد، سگ هایی با توانایی پیمایش ارتفاعات بالا مانند لابرادور مناسب هستند.

در نهایت، برای انتخاب بهترین سگ شکاری، بهتر است به یک متخصص سگ شکاری مراجعه کرده و با توجه به نوع شکار و محیط زیست، سگی را انتخاب کنید که بهترین انتخاب برای شما و شکارچی خودتان باشد.

سگ های شکاری ویژگی های زیادی دارند که آنها را برای شکار موجودات مختلف مناسب می‌کند. برخی از ویژگی‌های سگ های شکاری عبارتند از:

  1. حس بو: سگ های شکاری به دلیل حس بوی بسیار قوی خود، می‌توانند بوی فراوانی را در مسافت بسیار دور به دست آورده و در پی شکار باشند.
  2. توانایی پیش‌بینی: برخی سگ های شکاری به دلیل حس بینایی و شنوایی بالای خود، می‌توانند حرکات حیوانات را پیش‌بینی کرده و در پی آنها باشند.
  3. توانایی پیاده روی: برخی از سگ های شکاری مانند بلودهوند، کرولایل و شارپه دارای توانایی پیاده روی بسیار زیاد هستند و می‌توانند برای مسافت‌های طولانی به پا بایستند.
  4. شجاعت: برخی سگ های شکاری مانند روتوایلر، بیش‌از-یک-نوع، ویمارانر، و باکسر دارای شجاعت بالایی هستند و می‌توانند در مقابل حیوانات خطرناک به مبارزه بپردازند.
  5. اصاطیر و رفتارهای غیرعادی: برخی از سگ های شکاری دارای اصاطیر و رفتارهای غیرعادی هستند که به دلیل تاریخچه شکاری آنها شکل گرفته‌اند. به عنوان مثال، سگ زائر معمولاً پس از پیدا کردن شکار، به آن نگاهی می‌اندازد و برای مدتی از آن دور می‌شود.
بیشتر:  روباه صلیبی؛ گونه ای کمیاب با ظاهری خاص(عکس)

 

مطلب پیشنهادی

رژیم کانادایی چیست؟ لاغری در 15 روز!

انتخاب رژیم غذایی مناسب برای زندگی سالم با توجه به گزینه‌های متعدد موجود می‌تواند برای …