انتخاب گلس مناسب برای گوشی موبایل-فونی شاپ

یکی از اولین لوازمی که پس از خرید گوشی خود انتخاب می‌کنید، گلس محافظ صفحه نمایش است. نمایشگر جزو مهم‌ترین بخش‌های هر گوشی بوده و محافظت از آن از اهمیت بالایی برخوردار است. ضربات وارده به این قطعه ممکن است منجر به بروز آسیب‌هایی همچون شکستگی یا خط و خش در آن شوند. به منظور جلوگیری از این خطرات، استفاده از گلس توصیه می‌شود. در سال‌های اخیر انواع مختلفی از گلس‌ها با ویژگی‌هایی متفاوت عرضه شده اند. در صورت عدم آشنایی کامل با دسته‌های مختلف گلس‌ها، انتخاب بهترین گزینه احتمالاً کار سختی خواهد بود. بطور کلی اطلاعات موجود در رابطه با گلس‌ها نیز نسبتاً کم بوده و همین مسئله یکی از بزرگ‌ترین ایرادات آن‌ها محسوب می‌شود. در این مقاله به معرفی ویژگی‌های اساسی مرتبط با این محافظ مخصوص نمایشگر گوشی خواهیم پرداخت. درصورت تمایل به خرید گلس گوشی موبایل، در ادامه با ما همراه باشید.

استفاده از گلس ضروری است؟

احتمالاً اولین سؤالی که برای شما پیش می‌آید، میزان ضرورت استفاده از گلس می‌باشد. بسیاری از افراد به این محافظ به چشم یک لوازم جانبی اختیاری نگاه می‌کنند. درحالی‌که واقعیت خلاف آن بوده و استفاده از گلس به خصوص برای گوشی‌های گران قیمت امروزی، جزو واجبات محسوب می‌شود. البته اخیراً کمپانی‌های سازنده گوشی موبایل، از گلس‌های اولیه مخصوصی برای محافظت نسبی از نمایشگرهای خود استفاده می‌کنند. با این حال بکارگیری یک گلس جانبی دیگر همچنان ضرورت داشته و نمی‌توان آن را نادیده گرفت. از لحاظ اقتصادی نیز خرید یک گلس بسیار بصرفه‌تر از تعویض یا تعمیر نمایشگر گوشی خواهد بود.

محافظت از صفحه نمایش

همان‌طور که چندین بار نیز اشاره کردیم، گلس‌ها نقش محافظت از نمایشگر گوشی را برعهده دارند. به نوعی این مسئله اولین و مهم‌ترین وظیفه آن‌ها محسوب می‌شود. تمامی انواع گلس‌های امروزی از مقاومت قابل قبولی برخوردار بوده و به راحتی دچار آسیب یا شکستگی نمی‌شوند. با این حال اگر به دنبال گلسی با مقاومت بیش‌تر هستید، خرید گلس سرامیکی به شما توصیه می‌شود. این دسته از گلس‌ها بصورت چندلایه و با ضخامت نسبتاً بیش‌تری طراحی شده اند. همچنین نسبت به سایرین انعطاف پذیری بالاتری نیز دارند. به همین دلیل از دوام بالایی برخورده و در برابر ضربات قدرتمندتر نیز از خود مقاومت نشان می‌دهند. طراحی این گلس به نحوی بوده که با وجود ضخامت بیش‌تر، تأثیر منفی چندان خاصی بر کیفیت صفحه نمایشگر بر جای نمی‌گذارد. بطور کلی در سال‌های اخیر تمرکز شرکت‌های سازنده بیش‌تر بر روی ویژگی‌های متفرقه گلس‌ها بوده که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

بیشتر:  بررسی خواص سرمه چشم آسارا محبوبترین سرمه ایران

ویژگی‌های مخصوص گلس‌ها

بطور کلی تمامی انواع گلس‌‌ها بصورت پایه از جنس شیشه هستند. با این حال اعمال تغییرات بعضاً جزئی و یا حتی کلی، سبب ایجاد دسته‌های مختلفی از آن‌ها شده است. اگر به فروشگاه‌های مختلف لوازم جانبی موبایل مراجعه کنید، انواع مختلفی از آن‌ها همانند گلس‌های شیشه‌ای، پرایوسی، مات، یو وی، سرامیکی، آینه‌ای و… را مشاهده خواهید کرد. تمامی آن‌ها نقش محافظت از نمایشگر را ایفا می‌کنند. در عین حال از ویژگی مخصوص دیگری نیز برخوردار هستند که بصورت اجمالی به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

گلس پرایوسی

احتمالاً تاکنون متوجه مشاهده گوشی خود توسط اطرافیان در مکان‌های عمومی شده اید. باتوجه به انتقال اطلاعات شخصی از طریق گوشی‌های موبایل به ویژه در سال‌های اخیر، لزوم جلوگیری از این مسئله بیش‌تر شده است. بدین منظور می‌توانید نسبت به خرید گلس پرایوسی اقدام کنید. این دسته از گلس‌ها میدان دید مقابل نمایشگر را محدود می‌کنند. بطور دقیق‌تر افرادی که در زوایای بیش از 45 درجه در هر طرف قرار داشته باشند، قادر به مشاهده تصویر نمایشگر گوشی شما نخواهند بود. در گذشته بدین منظور از گلس‌های مات استفاده می‌شد که مشخصاً کارایی کمتری از این لحاظ داشتند.

بیشتر:  چند روغن هیدرولیک مورد استفاده در ماشین‌آلات کوماتسو

گلس مات

اگر بیش‌تر خارج از خانه از گوشی استفاده می‌کنید، بطور حتم بازتاب شدید نور خورشید از سطح گوشی جزو مشکلات مهم شما بوده است. گلس مات تا حد ممکن از این پدیده جلوگیری کرده و بدین ترتیب امکان استفاده از گوشی در محیط‌های پرنور را فراهم می‌سازد. اما اگر بیش‌تر داخل خانه از گوشی استفاده می‌کنید، استفاده از این گلس ممکن است برای شما مشکل ساز باشد. مشخصاً در این شرایط مشاهده تصویر صفحه نمایش در شرایط عادی نیز تاحدودی برای شما مشکل خواهد بود.

گلس فول چسب تمام صفحه و UV

این دو دسته، بهترین گلس‌های موجود برای گوشی‌های خمیده محسوب می‌شوند. گلس‌های معمولی در این دسته از گوشی‌ها باتوجه به طراحی خاص آن‌ها پس از مدت کوتاهی از کناره‌ها جدا می‌شوند. در صورت خرید گلس فول چسب تمام صفحه، از تمامی سطح صفحه نمایس گوشی خود محافظت خواهید کرد. گلس UV نیز از شرایط مشابهی برخوردار است. هرچند این گلس از شرایط نصب متفاوت‌تری برخوردار بوده که جزو مهم‌ترین ویژگی‌های آن نیز محسوب می‌شود. برای نصب این گلس باید از چسب مخصوص ارائه شده برای آن استفاده کنید. با وجود سختی نسبتاً بیش‌تر نصب این گلس، چسبندگی بالای آن در گوشی‌های Edge مزیت بسیار مهمی محسوب می‌شود.

گلس آینه‌ای

این دسته از گلس‌ها جزو جدیدترین محصولات ارائه شده در سال‌های اخیر محسوب می‌شوند. همان‌طور که از نام آن پیداست، این گلس هنگامی که صفحه نمایش گوشی خاموش است، نقش آینه را ایفا می‌کند؛ می‌توانید بازتاب تصویر خود را روی نمایشگر مشاهده کنید. مشخصاً هنگام روشن کردن گوشی نیز این قابلیت حذف شده و به راحتی امکان استفاده از آن فراهم خواهد شد.

بیشتر:  چگونه فالوور واقعی بگیریم در کمتر از 10 روز!

سایر انواع گلس‌ها

علاوه بر موارد اشاره شده، انواع دیگری از گلس‌ها نیز برای گوشی ارائه شده اند. در بخش‌های قبلی به مشخصات گلس‌های سرامیکی به عنوان یکی از پرفروش‌ترین محصولات موجود در بازار اشاره کردیم. پایه اولیه تمامی این گلس‌ها نیز گلس ساده شیشه‌ای بوده که ویژگی خاص دیگری جز محافظت از صفحه نمایش ندارد. علاوه بر نمایشگر، برای محافظت از لنزهای دوربین نیز انواع مختلفی از محافظ‌ها ارائه شده اند که از جمله آن‌ها می‌توان به محافظ‌های شیشه‌ای، نانو و فلزی اشاره کرد. گلس‌ها به گوشی موبایل محدود شده و می‌توانید بطور مثال برای محافظت از ساعت هوشمند خود نیز محافظ مناسبی خریداری کنید.

بررسی نهایی

در این مقاله به لزوم استفاده از انواع مختلف گلس‌ها جهت محافظت از صفحه نمایش گوشی موبایل در برابر ضربات احتمالی وارده اشاره کردیم. ساده‌ترین ضربات وارده به این بخش ارزشمند گوشی نیز ممکن است منجر به آسیب‌دیدگی آن‌ها شوند. به همین دلیل خرید گلس را باید یکی از اولین اولویت‌های خود در نظر داشته باشید. با این حال انواع مختلفی از گلس‌ها با ویژگی‌های متفاوت عرضه شده اند و همین مسئله انتخاب گلس مناسب را سخت‌تر کرده است. می‌توانید با بررسی نکات ارائه شده در این مطلب، گلس مناسبی باتوجه به نیاز خود انتخاب کنید.

مطلب پیشنهادی

رژیم کانادایی چیست؟ لاغری در 15 روز!

انتخاب رژیم غذایی مناسب برای زندگی سالم با توجه به گزینه‌های متعدد موجود می‌تواند برای …