روش های متفاوت برای تهیه ی شیرینی اشکی

 

طرز پخت شیرینی اشکی, درست کردن شیرینی اشکی

طرز درست کردن شیرینی اشکی

طرز تهیه شیرینی اشکی

شیرینی اشکی یکی از شیرینی های خوشمزه ی ایرانی می باشد که در طول سال از آن استفاده می کنند اما بیشترین روزگار برای مصرف در ایام نوروز می باشد.

طرز پخت شیرینی اشکی

مواد لازم برای 20 رقم شیرینی :

آرد یک و نیم لیوان
شکر یک سوم لیوان
تخم مرغ 1 رقم
بکینگ پودر 1 قاشق چایخوری سر خالی
وانیل یک چهارم قاشق چایخوری
روغن مایع یک سوم لیوان
شکلات آب شده به مقدار لازم برای تزیین
 پودر پسته یا انار یا اسمارتیز برای تزیین

روش تهیه شیرینی اشکی :

برای تهیه ی شیرینی اشکی، ابتدا داخل کاسه ای تخم مرغ و وانیل و شکر را با همزن برقی 5 لحظه هم بزنید تا غلیظ و کشدار شود (با همزن دستی حدود 10 لحظه بزنید.) سپس روغن را افزایش کنید و در حد مخلوط شدن هم بزنید.

بعد بکینگ پودر و در آخر آرد را افزایش کنید و هم بزنید تا خمیر لطیفی بدست آید. خمیر این شیرینی نباید زیاد ورز داده شود زیرا شیرینی پس از پخت خشک می شود. تنها یک نکته آن هم اینکه اگر خمیر کمی چسبناک بود در حد 1 تا 2 قاشق به آن آرد بزنید اگر بیشتر آرد زده شود شیرینی خشک می شود.

گلوله ای به اندازه یک گردو از خمیر برداشته و روی سطح کار به شکل لوله ای در آورید (لوله ای حدود 10 سانت) و به شکل اشک دو جهت آنرا به هم بچسبانید. و در سینی فر که کاغذ روغنی پهن کردید بچینید. پایان خمیر را به همین ترتیب آماده کنید

بیشتر:  طرز تهیه رولت طرح دار

سینی را در فر از قبل گرم شده با دمای 170 درجه به مدت 15 تا 20 لحظه بگذارید (بستگی به دمای فرتان دارد مواظب باشید نسوزد). این شیرینی زیاد دگرگونی رنگ نمی دهد. با این مقدار مواد 20 رقم شیرینی درست می شود.

بعد از پخت، شیرینی ها خنک که شدند نوک آنها را در شکلات آب شده بزنید و روی آن را با چند دانه انار یا اسمارتیز یا پودر پسته و … تزیین کنید.

طرز تهیه شیرینی اشکی با عسل :

شیرینی اشکی,پخت شیرینی اشکی

نحوه ی درست کردن شیرینی اشکی مخصوص

مواد لازم شیرینی اشکی :

آرد  500 گرم
 زرده تخم مرغ  2 رقم
 پودرقند نصف لیوان
 کره 200 گرم
 عسل  4 قاشق غذاخوری
 شیر  4 قاشق غذاخوری
 روغن مایع  8 قاشق غذاخوری
 وانیل  1/2 قاشق چایخوری

طرز تهیه شیرینی اشکی مخصوص :

برای درست کردن شیرینی اشکی ابتدا کره که به دمای محیط رسیده را با پودر قند با دور سریع همزن بزنید تا کاملا سفید و پوک شود. بعد زرده ها و وانیل را افزایش کنید و دوباره با همزن بزنید. شیر و عسل را افزایش کنید و باز خوب مخلوط کنید (من در این مرحله برای اینکه خمیرم سفید نباشد کمی زعفران ریختم تا کمی زرد رنگ بشود).

بیشتر:  طرز تهیه شیرینی لطیفه

آرد را بریزید کمی که مخلوط شد روغن مایع را بریزید،خیلی کم ورز بدهید تا خمیر نرمی بدست آورید، در صورت نیاز می توانید کمی بیشتر آرد افزایش کنید. زیاد ورز ندهيد که خمیر روغن بياندازد.خمیر را  یک ساعت داخل یخچال بگذارید و اجازه بدهید استراحت کند.

در این دوری فر را گرم کنید. بعد از استراحت، خمیر را روی کاغذ روغنی باز کنید قالب بزنید و روی سینی فر کاغذ روغنی قرار بدهید و خمیرهای قالب زده را روی آن بچینید. به مدت یک ربع با دمای 180 درجه بپزید و بعد فر را خاموش کنید و اجازه بدهید کاملا خنک شوند بعد با شکلات و هرچیزی که خواستید تزیین کنید. اگر کره دوست ندارید از روغن جامد استفاده کنید.

درست کردن شیرینی اشکی یا شیرینی نعلی :

نحوه ی درست کردن شیرینی اشکی, طرز تهیه انواع شیرینی اشکی

روش پخت شیرینی اشکی و شیرینی نعلی

مواد لازم برای شیرینی اشکی یا شیرینی نعلی :

کره یا روغن قنادی  200 گرم
 آرد سفید  250 گرم
 پودر شکر  50 گرم
 تخم مرغ 1 رقم
 وانیل  یک چهارم قاشق چایخوری
 نمک  به میزان خیلی کم
 دارچین  یک چهارم قاشق چایخوری
بیشتر:  طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی و گردویی به روشی آسان

طرزتهیه شیرینی اشکی :

برای تهیه شیرینی اشکی ابتدا همه مواد را با هم مخلوط کنید و با همزن برقی یا با دست هم بزنید تا خمیر لطیف و نرمی بدست بیاید. سپس خمیر را در کیسه نایلونی بگذارید و به مدت 30 لحظه در یخچال قرار بدهید.

سینی فر را چرب کنید و سپس هر بار به اندازه یک قاشق چایخوری از خمیر بردارید و رول کنید، و بعد دو سر آن را به هم بچسبانید تا به شکل اشک درآید.

خمیرهای شکل داده را قطعا بلافاصله در سینی چرب شده با دوری از هم بچینید و به مدت تقریبی 15 لحظه (در فر گرم شده با دمای 180 درجه) یا زمانی که تنها زیر شیرینی ها طلایی شد بپزید.

زمانی که شیرینی اشکی خنک شد یک جهت آن را در شکلات آبشده فرو ببرید و شکیبایی کنید تا شکلات سفت شود.

* برای تهیه شیرینی نعلی با همین مواد و دستورها می توانید استفاده کنید. تنها باید خمیر را به شکل نعل در آورید.

 

 

مطلب پیشنهادی

3 روش طرز تهیه کیک شربتی یا کیک باقلوا

  طرز تهیه کیک باقلوا طرز تهیه کیک شربتی خوشمزه و مجلسی کیک شربتی همان …