طرز تهیه گاناش شکلاتی + نکته هایی برای تهیه ی گاناش

 

 درست کردن گاناش شکلاتی, نحوه ی درست کردن گاناش شکلاتی

طرز پخت گاناش شکلاتی

آموزش درست کردن گاناش شکلاتی

گاناش شکلاتی با افزودن خامه گرم به شکلات خرد شده و سپس مخلوط کردن آن با هم درست می شود تا کاملاً یکدست شود. می توانید مقادیر شکلات و خامه را خودتان انتخاب کنید تا به روش های مختلف از آن استفاده کنید.

چگونه گاناش شکلاتی درست کنیم؟

با این آموزش آسان نحوه تهیه گاناش شکلاتی را بیاموزید. برای تهیه این دستور آسان گاناش تنها به شکلات، خامه ی پر چربی (که بهتر می شود آن را زد)، مایکروویو و 5 لحظه دوران نیاز دارید!

به نظر می رسد که تهیه ی گاناش شکلات دشوار هست. اما حقیقت این هست که درست کردن گاناش شکلات در واقع آسان هست و تنها به دو ماده نیاز دارد.!

گاناش چیست ؟

گاناش شکلاتی با افزودن خامه گرم به شکلات خرد شده و سپس مخلوط کردن آن ها با هم درست می شود تا کاملاً یکدست شود. می توانید مقادیر شکلات و خامه را خودتان انتخاب کنید تا به روش های مختلف از آن استفاده کنید. بسته به نسبت هر ماده ای که استفاده می کنید، گاناش را می توان به عنوان لعاب قابل ریختن، پر کردن کیک یا شیرینی، ترافل و موارد دیگر استفاده کرد!

در این مطلب، همه چیزهایی را که برای تهیه گاناش شکلاتی لازم هست بدانید، آورده ایم. به علاوه، اینکه چگونه می توان آن را به رویه خامه ای کیک و کاپ کیک و شیرینی تبدیل کرد!

گاناش شکلاتی,طرز تهیه گاناش شکلاتی

مواد لازم برای تهیه ی گاناش شکلاتی

مواد لازم برای گاناش شکلاتی:

برای این دستورالعمل، شما به دو ماده نیاز دارید؛ شکلات نیمه شیرین و خامه سنگین.

شکلات نیمه شیرین: بهتر هست از شکلات های مارکدار معروف استفاده کنید تا طعم بهتری داشته باشند. در این دستورالعمل می توانید از چیپس شکلات نیمه شیرین نیز استفاده کنید، که بعداً توضیح خواهم داد.

خامه ی سنگین (خامه ی پرچرب) : خامه ی سنگین به نازک شدن شکلات کمک می کند. برای بهترین عملکرد، خامه ای انتخاب کنید که لااقل 36٪ چربی شیر داشته باشد.

نکاتی برای تهیه ی گاناش, طرز تهیه انواع گاناش

مراحل تهیه ی گاناش شکلاتی

بیشتر:  طرز تهیه نان روغنی خوشمزه و سنتی

نسبت های گاناش

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، بسته به نوع سلیقه ی خود می توانید نسبت شکلات و خامه سنگین را در این دستورالعمل انتخاب کنید. در این مطلب، ما نسبت 1:1 را به شما نشان می دهیم. در اینجا تجزیه و تحلیل نسبت های مختلف وجود دارد:

• نسبت 1:2 : در این نسبت شما از 4 اونس شکلات نیمه شیرین و 8 اونس خامه سنگین استفاده می کنید. این نسبت برای لعاب نازک تر و قابل ریختن عالی هست.

• نسبت 1:1 : این نسبتی هست که ما برای این دستور العمل استفاده کردیم، و این بدان معنی هست که شما از مقادیر مساوی شکلات و خامه سنگین استفاده می کنید. در این حالت 4 اونس شکلات نیمه شیرین و 4 اونس خامه سنگین استفاده کنید. این نسبت برای لعاب قطور تر عالی هست و به خوبی به صورت قطره روی کیک نیز کار می کند. شما می توانید ببینید که چگونه از این گاناش به عنوان قطره قطره روی کیک های شکلاتی با فراستینگ کره بادام زمینی استفاده کردیم.

• نسبت 2:1 : برای این نسخه، شما می توانید 8 اونس شکلات نیمه شیرین و 4 اونس خامه سنگین استفاده کنید. با این نسبت یک گاناش سفت تر تهیه می کنید، که برای تهیه آب نبات مشابه ترافل شکلاتی زیاد مناسب هست.

چگونه گاناش شکلاتی درست کنیم ؟

برای تهیه این گاناش شکلاتی، کافی هست شکلات را خرد کرده و به یک کاسه عکس حرارت افزایش کنید. شکلات را کنار بگذارید در حالی که خامه مخصوص سنگین خود را گرم می کنید.

بعد، خامه مخصوص سنگین را به یک کاسه ایمن مایکروویو (ظروف پیرکس) افزایش کنید. من معمولاً از مایکروویو برای گرم کردن خامه مخصوص سنگین استفاده می کنم زیرا این کار آسان تر هست، اما شما می توانید از اجاق گاز نیز استفاده کنید. اگر از مایکروویو استفاده می کنید، قطعاً آن را کاملاً زیر نظر داشته باشید تا جوش نیاید. حدودا 45 ثانیه تا 1 لحظه دوران کافی هست.

بیشتر:  طرز تهیه مرنگ ( شیرینی پفکی )

سپس، خامه گرم را روی شکلات خرد شده بریزید و اجازه دهید 2 تا 3 لحظه بماند. وقتی شکلات نرم شد، بهتر هست از یک لیسک یا قاشق استفاده کنید تا شکلات و خامه را با هم، هم بزنید. بنابراین از وسط، ابتدا به هم زدن کنید و هم زدن را در یک سمت ادامه دهید تا شکلات کاملاً ذوب شود و مخلوط نرم شود.

روش های درست کردن گاناش,مواد لازم برای تهیه گاناش شکلاتی

درست کردن گاناش به نسبت 1به1

چگونه آن را به رویه خامه ای کیک یا شیرینی تبدیل کنیم؟

کار دیگری که می توانید با گاناش انجام دهید، هم زدن و استفاده از آن برای ایجاد رویه و لایه ی کیک هست. برای تهیه فراستینگ گاناش شکلاتی، می خواهید از نسبت 1:1 استفاده کنید.

توصیه می کنیم شکلات و خامه را به ظرفی افزایش کنید که بتوانید فراستینگ را برای سهولت کار در آن مخلوط کنید. هنگامی که گاناش را مخلوط کردید، آن را به یخچال منتقل کنید تا به مدت 1 ساعت خنک شود. سپس آن را از یخچال خارج کنید و با همزن برقی آن را بزنید تا مشابه تصویر بالا غلیظ، نرم و روشن شود.

سپس، می توانید از آن برای رویه ی یک کیک استفاده کنید یا آن را داخل قیف ریخته و از آن برای تزیین کاپ کیک یا کیک های کوچک استفاده کنید.

نکات پخت گاناش :

• بهتر هست شکلات خود را به قطعات کوچک خرد کنید، این کمک می کند تا به سرعت ذوب شود و گاناش نرم تری تهیه کنید.

• اگر خامه ی خود را در مایکروویو گرم کردید، باید مراقب آن باشید. اگر آن را بیش از حد گرم کنید، می تواند به صورت حباب بالا برود و داخل آن بریزد.

بیشتر:  طرز تهیه پاپس کیک + تزیین پاپس کیک

• قبل از اینکه خامه ی گرم را با هم مخلوط کنید بگذارید لااقل 2 تا 3 لحظه روی شکلات بماند.

نحوه ی درست کردن گاناش شکلاتی, نکته هایی برای گاناش شکلاتی

طرز تهیه انواع گاناش شکلاتی

سوالات متداول برای تهیه ی گاناش

– آیا می توانم از شکلات سفید استفاده کنم؟

می توانید از شکلات سفید استفاده کنید، اما فرق آن با شکلات نیمه شیرین زیاد زیاد هست بنابراین باید مقدار هر ماده را تنظیم کنید. برای اینکه رقیق باشد و مشابه آب بتوانند بچکد نسبت 1:1 در را ترجیح می دهیم از 6 اونس شکلات سفید (یا 1 فنجان چیپس شکلات سفید) و 1/3 فنجان (80 میلی لیتر) خامه مخصوص سنگین استفاده کنید.

– آیا می توانم از چیپس شکلات نیمه شیرین استفاده کنم؟

ما ترجیح می دهیم از قطعه های شکلات نیمه شیرین در ازای قطعه های شکلات استفاده کنید زیرا در تراشه های شکلات، تثبیت کننده هایی به آنها افزایش شده هست. با این وجود می توانید از چیپس شکلات برای تهیه این گاناش استفاده کنید. 2/3 فنجان چیپس شکلات نیمه شیرین مساوی با حدود 4 اونس هست.

– آیا گاناش شکلات سفت می شود؟

اگر چه گاناش با خنک شدن یا در یخچال مقداری سفت و استوار می شود، اما همچنان نرم می ماند.

– آیا نیاز به یخچال هست؟

می توانید آن را تا 2 روز در دمای اتاق قرار بدهید. اما با این حال، ترجیح می دهیم آن را در یخچال نگه دارید تا به تازه تر ماندن آن کمک کند. آن را به مدت 4-5 روز در کاسه درب داری قرار بدهید و در یخچال قرار بدهید. در صورت نیاز، در مایکروویو گرم شده یا اجازه دهید قبل از استفاده از آن در دمای اتاق قرار بگیرد.

 

 

مطلب پیشنهادی

3 روش طرز تهیه کیک شربتی یا کیک باقلوا

  طرز تهیه کیک باقلوا طرز تهیه کیک شربتی خوشمزه و مجلسی کیک شربتی همان …