اگر شما هم گیمرید و دنبال خرید فن موبایل و تبلت هستید یا اینکه به تازگی با این محصولات جذاب و کاربردی آشنا شده‌اید، این مقاله کوتاه می‌تواند برایتان مفید باشد.

اگر شما هم گیمرید و دنبال خرید فن موبایل و تبلت هستید یا اینکه به تازگی با این محصولات جذاب و کاربردی آشنا شده‌اید، این مقاله کوتاه می‌تواند برایتان مفید باشد.

یکی از آزاردهنده‌ترین مشکلاتی که اکثر گیمرها با آن مواجه می‌شوند، داغ کردن باتری گوشی است که دلیل آن استفاده بیش‌ از حد از تلفن همراه یا تبلت است. بالا بودن دمای سخت‌افزار باعث آسیب رسیدن به اجزای داخلی سخت‌افزار و در نتیجه کند شدن عملکرد دستگاه می‌شود.

غیر اینکه در دست گرفتن یک گوشی داغ اصلا حس خوبی ندارد، بالا بودن حرارت سخت‌افزار باعث کاهش عمر باتری تلفن همراه و تبلت می‌شود. زمانی که دمای سخت‌افزار کنترل نشود عمر باتری در دمای بالا به شدت افت می‌کند و صدمات جبران ناپذیری به باتری وارد می‌کند.

اگر شما از دسته افرادی هستید که در طول روز مدت زمان زیادی از تلفن خود استفاده می‌کنید و بیشتر اوقات با هشدار امنیتی بالا بودن دمای آن مواجه می‌شوید بهتر است از فن‌های خنک کننده برای کاهش دمای سخت‌افزار استفاده کنید.

از این فن‌ها برای تخلیه گرما و تهویه بهتر گوشی‌های هوشمند استفاده می‌شود. خنک کننده‌ها سبک و کم حجم بوده و به راحتی قابل حمل هستند و در طی ۱ تا ۲ دقیقه و حتی کمتر دمای باتری را کاهش می‌دهند.

ویژگی فن‌های خنک کننده

از مهمترین ویژگی‌های فن‌های خنک کننده می‌توان به مواردد زیر اشاره کرد.

کم حجم و قابل حمل بودن

وزن کم و اندازه کوچک فن‌های خنک کننده این تجهیزات را قابل حمل کرده و افراد می‌توانند به راحتی در هرکجا از آن‌ها استفاده کنند. می‌توانید این فن‌ها را در کیف و کوله پشتی خود داشته باشید و هرگاه خواستید، به راحتی آن‌ها را به گوشی خود متصل کنید.

کاهش دمای باتری در زمان کم

این خنک کننده‌ها به علت داشتن فن که با سرعت هوا را به بدنه گوشی میزنند در مدت کم باعث خنک کردن و پایین آوردن دمای باتری و دیگر سخت‌افزارهای گوشی می‌شوند.

بیشتر:  7 عامل مهم در رشد شرکت‌های سئو

تخلیه گرما

برخی از این خنک کننده‌ها از نوع رادیاتوری هستند و علاوه بر خرید فن خنک کننده موبایل ، هیت سینک هم دارند. این قطعه با یک لایه عایق گرما، دمای باتری را از آن می‌گیرد و حتی بدون فن هم می‌تواند گوشی را خنک کند. عملکرد این قطعه دقیقا شبیه رادیاتور خودروهاست.

نصب سریع و آسان

یکی از ویژگی‌های مهم فن خنک کننده موبایل و تبلت این است که خیلی سریع و آسان به گوشی متصل می‌شوند و برای اتصال آن‌ها به دستگاه نیاز به انجام کار پیچیده‌ای نیست. شاید اتصال آن‌ها به بیشتر از چند ثانیه زمان احتیاج نداشته باشد. این مزیت بزرگی است که جذابیت این محصولات را بیشتر کرده.

تهویه گوشی‌های هوشمند

این عمل با خارج کردن دما به وسیله هیت سینک و کار کردن فن انجام می‌شود.

خنک کننده‌های تلفن همراه و تبلت در انواع و قیمت‌های متفاوتی تولید می‌شوند. قیمت آن‌ها متناسب با جنس و کیفیت متغیر است. کیفیت آن‌ها بستگی به جنس بدنه، قدرت فن و اندازه و طراحی فن دارد. اما نکته قابل توجه این است که کارایی همه آن‌ها یکسان بوده و با با دادن هوای خنک و پرفشار به دستگاه باعث کاهش دمای سخت‌افزار می‌شود.

ما در هینتو انواعی از این خنک کننده‌ها و ویژگی‌های آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

برخی از فن‌های خنک کننده به صورت دسته‌های بازی هستند که با قرارگرفتن تلفن در آن علاوه بر خنک کردن باتری آن، بازی و استفاده از تلفن را برای کاربر راحت می‌کند.

انواع خنک کننده‌های تلفن همراه

اگرچه اکنون انواع مختلفی از فن‌های خنک کننده گوشی و تبلت در بازار وجود دارد اما همه آن‌ها را می‌توان در دو دسته کلی جای داد. این دو دسته از این قرارند:

  • فن خنک‌کننده
  • رادیاتور خنک کننده
بیشتر:  حراج کفش “ماری آنتوانت” در ورسای

 فن های خنک کننده

این نوع خنک کننده‌ها عملکرد ساده ای دارند. فن‌ها جریان هوای پرفشار رو به بدنه سخت افزار وارد می‌کنند و به تدریج با تداوم این کار باعث کاهش دمای دستگاه می‌شوند. این فن‌ها ساختار ساده‌ای دارند و فاقد هیت سینک هستند. کار آن‌ها شبیه همان پنکه‌های قدیمی است که با دمیدن هوا به سمت دستگاه،‌ و جریان پیدا کردن هوا، باعث تهویه و خنک شدن آن می‌شوند.

رادیاتورهای خنک کننده

مدل دیگر فن‌های خنک کننده گوشی، فن های رادیاتوری هستند. رادیاتور های خنک کننده عملکرد پیچیده تری نسبت به فن های خنک کننده دارند و تقریباً مشابه خنک کننده های موجود در کامپیوتر های قوی هستند.

این مدل خنک کننده ها با لایه صددرصد عایق دما به نام هیت سینک به بدنه تلفن یا تبلت می چسبد و با گرفتن دمای دستگاه مانع از بالا رفتن بیش از حد دما می شود علاوه بر آن با داشتن فن های پرقدرت بر روی دستگاه به خنک کردن سریع دستگاه کمک می کند.

معرفی چند فن و خنک کننده موبایل

در ادامه به معرفی تعدادی از خنک کننده‌ها با بررسی ویژگی‌های آن‌ها می‌پردازیم.

برند ممو از پرطرفدارترین برندهای خنک کننده تلفن همراه است که در مدل‌ها و قیمت‌های متفاوتی وجود دارد.

ممو مدل DL05

یکی از بهترین مدل‌های فن‌های خنک کننده از برند ممو مدل DL05  است. این مدل خنک کننده شامل کابل شارژ USB مدل تایپ سی است و از مزیت های این فن خنک کننده، دارا بودن دکمه جهت خاموش و روشن کردن دستگاه، کشویی باز و بسته شدن و قابل اندازه شدن برای اکثر تلفن‌ها و همچنین داشتن صفحه نمایشگر جهت نمایش دمای آن است.

بیشتر:  معرفی بازی شاه، دزد، وزیر

ممو مدل DL01

یکی دیگر از مدل‌های برند ممو مدل DL01 است. یک فن خنک کننده رادیاتوری و یک کابل USB مدل تایپ سی دارد. مزیت این مدل این است که به صورت رادیاتوری بوده و قابلیت باز و بسته شدن به صورت کشویی را دارد. از معایب این مدل نداشتن دکمه خاموش روشن است و برای خاموش شدن دستگاه حتماً باید آن را از سوکت خارج کرد.

مدل RGB برند K4

فن خنک کننده دیگر مدل RGB برند K4 است. خنک کننده RGB شامل دو فن پرقدرت برای خنک کردن سخت افزار است که قدرت آن از دو مدل قبلی بالاتر است مدل RGB شامل صفحه نمایشگر و کلید روشن و خاموش و همچنین شامل دو کلید برای افزایش یا کاهش دما است که این از مزیت های این مدل است. این مدل یک مبدل برای متصل شدن فن خنک کننده به هولدر یا استند نگهدارنده موبایل دارد که با این مبدل می توان فن را به صورت ثابت نگه داشت.

شما میتوانید با مراجعه به هینتو اطلاعاتی درباره انواع فن های خنک کننده کسب و همچنین اقدام به خریداری کنید.

کلام آخر

در این مقاله تا حدودی به معرفی بهترین فن های خنک کننده و رادیاتوری پرداختیم. شما بسته به نیاز خود و با مشاهده ویژگی‌ها و قیمت و کیفیت هر خنک کننده می‌توانید اقدام به خریداری کنید.

مطلب پیشنهادی

دکور عجیب یک رستوران مشتری‌ها را فراری داد +عکس

  رستورانی در آمریکا که مدیر آن در کوشش برای استفاده از اشیای عتیقه و …