درمان بیماری های خفیف با فیزیوتراپی

فیزیوتراپی را می توان روشی برای بهبود توانایی های حسی حرکتی بیمار دانست که به کمک روشهای درمانی خاص و تایید شده در مراکز معتبر انجام می پذیرد. هدف از این درمان، افزایش راحتی بیمار در جهت بهبود عملکرد های حرکتی می باشد. جالب است بدانید که امروزه به کمک این روش درمانی میتوان بسیاری از عوارض بیماری های ناتوان کننده همچون فلج مغزی را تقلیل داد‌. تمامی این کارها به کمک تکنیک های خاصی توسط فیزیوتراپ های با تجربه صورت می گیرند. با این حال، اگر می خواهید بدانید که چه بیماری هایی را می توان به کمک فیزیوتراپی درمان نمود، مطالعه ادامه این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

چه بیماری هایی را می توان با فیزیوتراپی درمان نمود؟

به کمک روش‌های مختلف فیزیوتراپی می‌توانیم بیماری های مختلفی را به طور کامل و یا تا حد بسیار مناسبی درمان نماییم. از جمله بیماری های قابل درمان به کمک روش‌های فیزیوتراپی، می توان به موارد زیر اشاره نمود.

شین اسپلینت

سندروم استرس تیبیا میانی موسوم به سندروم شین اسپلینت، یکی از بیماریهای خفیفی است که اغلب ورزشکاران حرفه‌ای را درگیر می کند. دونده های دو میدانی، کوهنورد ها، ژیمناست ها، بسکتبالیست ها و… ممکن است به این بیماری مبتلا شوند. در این بیماری استخوان تیبیا عضلات متصل به آن در ناحیه میانی تحت فشار قرار گرفته و دردی در آن ناحیه ایجاد می کنند. به کمک فیزیوتراپی می‌توان به درمان شین اسپلینت و تقلیل اثرات آن اقدام نمود.

بیشتر:  کشف سوراخ در اتاق خواب که به مکان عجیبی ختم شد!

فلج بلز

فلج بلز یکی دیگر از بیماری هایی است که تحت تاثیر مشکلات عصبی عضلانی در صورت فرد ایجاد می شود. بر طبق این بیماری نیمی از صورت یک فرد، مخصوصاً اطراف دهان به سمت بیرون کشیده می شود. همچنین لبخند فرد به حالت یک طرفه تبدیل شده و ممکن است چشم شما در برابر بسته شدن پلک ها از خود مقاومت نشان دهد. با وجود اینکه فلج بلز ممکن است در هر فردی و با هر شرایط سنی رخ می دهد، ماندگاری آن می تواند حسی ناخوشایند را در فرد مبتلا القا نماید.

امروزه با پیشرفت روش های درمانی فیزیوتراپی، امکان بهبود کامل موارد ابتلا به فلج بلز خفیف وجود دارد. فیزیوتراپ با تجربه می تواند اثرات این بیماری را در طی چند جلسه درمانی تقلیل دهد.

آسم و مشکلات تنفسی

افرادی که به صورت حاد و یا مزمن به بیماری های تنفسی مبتلا شده‌اند، ممکن است به دلیل ازدیاد حجم ترشحات ریوی با مشکلات تنفسی مواجه شوند. جلسات درمانی فیزیوتراپی می‌توانند در تخلیه ترشحات باقی مانده در داخل ریه به نحو موثری عمل نموده و در بهبود وضعیت تنفسی کمک شایانی نمایند. جالب است بدانید که امروزه فیزیوتراپی تنفسی یک روش درمانی توصیه شده توسط مراجع معتبر پزشکی به حساب آمده و در بهبود مشکلات تنفسی بیماران استفاده می‌شود.

سندرم تونل کارپال

سندروم تونل کارپال، یکی از بیماری‌های عصبی ناحیه دست است که به دلیل مشکل در عصب رسانی به دست ها، احساس درد شدیدی در آن ناحیه ایجاد می شود. متخصصین اعصاب علت آن را بروز مشکل در عصب میانی دست که با نام عصب مدین شناخته می شود، می دانند. این بیماری قابلیت بهبود به کمک درمان های فیزیوتراپی را دارد. در صورتی که دردی شبیه به سوزش و گزگز شدن دستانتان حس می کنید، ویزیت توسط یک متخصص فیزیوتراپ را به شما توصیه می کنیم.

بیشتر:  گچبری سقف و تأثیر آن بر زیبایی منزلتان

خار پاشنه

خار پاشنه یکی از بیماری های عضلانی اسکلتی در ناحیه کف پا است که بر طبق آن فرد مبتلا، دردی مانند سوزش را در کف پای خود هنگام ایستادن یا راه رفتن حس میکند. علت این بیماری در این است که در انتهای داخلی استخوان پاشنه پا، یک تیغه استخوانی نوک تیز رشد می کند. این امر باعث می‌شود که هنگام ایستادن و راه رفتن، فشاری بر عضلات کف پا وارد شود که می تواند بسیار دردآور باشد. برای حل این مشکل می توان از کمک یک متخصص فیزیوتراپ بهره برد.

کمر درد

کمر درد یکی دیگر از بیماری هایی است که می توان از روش جراحی برای بهبود علائم و کاهش درد ناشی از آن استفاده نمود. لازم به ذکر است که برای درمان کمر درد به روش فیزیوتراپی می‌توان از روش‌های مختلفی نیز استفاده نمود. متخصص فیزیوتراپ بهترین روش را برای شما انتخاب خواهد کرد.

بیشتر:  پرطرفدارترین موزه‌های اروپا از دید توریست‌ها

گردن درد

درد ناحیه گردن، یکی از بیماری هایی است که می تواند به دلایل مختلفی در یک فرد رخ دهد‌. گاهی ممکن است بیماری های مربوط به اعصاب دلیل این مشکل باشد. گاهی نیز ممکن است علت درد به دلایل بیماری های عضلانی اسکلتی رخ داده باشد. با این حال، علت هر چه که باشد، میتوان درد ناشی از آن را به روش فیزیوتراپی تقلیل داد.

بهترین مرکز فیزیوتراپی در گیلاوند

اگر ساکن شهر دماوند هستید و به دنبال بهره مندی از خدمات درمانی فیزیوتراپی در این شهر هستید، اجازه بدهید شما را با کلینیک فیزیوتراپی دیاکو آشنا کنیم. این کلینیک که در محله گیلاوند قرار دارد، به عنوان یکی از برترین مراکز درمانی فیزیوتراپی پردیس و دماوند برای رفع مشکلات عصبی عضلانی شناخته می شود. در این مرکز، بروزترین دستگاه ها و تکنیک های درمانی نوین توسط فیزیوتراپ های متخصص و باتجربه آقا و خانم صورت می پذیرد.

از تکنیک های استفاده شده در کلینیک دیاکو می توان به الکتروتراپی، مگنت تراپی، شاک ویو تراپی، لیزرتراپی، تیپینگ، مکانوتراپی، تحریک الکتریکی با سوزن و تمرین درمانی اشاره نمود. در صورتی که نیاز به مشاوره و تعیین وقت دارید می توانید با شماره تلفن 76342649-021 تماس بگیرید.

مطلب پیشنهادی

رژیم کانادایی چیست؟ لاغری در 15 روز!

انتخاب رژیم غذایی مناسب برای زندگی سالم با توجه به گزینه‌های متعدد موجود می‌تواند برای …