مراقب کلاهبرداری باربری ‌های بدون مجوز باشید

امروزه افراد و شرکت‌های خدماتی زیادی امور مختلف اسباب‌کشی را انجام می‌دهند؛ این خدمات را معمولا افرادی دریافت می‌کنند که خانه جدیدی خریداری کرده‌اند یا می‌خواهند در یک‌خانه اجاره‌ای دیگر مستقر شوند. مهم‌ترین کاری که این افراد باید برای جابجایی وسایل خود انجام دهند کمک‌گرفتن از شرکت‌های معتبر باربری می‌باشد؛ زیرا برخی از این شرکت‌ها به صورت غیرقانونی فعالیت کرده و برای انجام این کار مجوزی ندارند.

علاوه بر آسیب‌هایی که تکنسین‌های آماتور این شرکت‌ها هنگام اسباب‌کشی به وسایل مختلف شما وارد کنند برخی از آن‌ها فکر‌های پلیدی در ذهنشان است؛ زیرا برخی از این شرکت‌ها با هدف کلاهبرداری از شما در این زمینه فعالیت می‌کنند. برای دوری از این شرکت‌ها نکاتی وجود دارد که با آن‌ها را به طور کامل بدانید تا به راحتی قادر به تشخیص این نوع شرکت‌ها باشید.

باربری های بدون مجوز

تشخیص شرکت های باربری معتبر و غیرمعتبر

به‌طور معمول تشخیص شرکت های معتبر از غیرمعتبر مقداری دشوار است. معمولا باربری های غیرمعتبر بیشتر تبلیغاتشان بر بستر وبسایت می‌باشد و از این جهت باید ساختار آن‌ها را به دقت بررسی کرد.

متاسفانه بسیاری از وبسایت های باربری، فاقد نماد اعتماد یا ساماندهی هستند که این مورد را می‌توان موردی برای تشخیص باربری های غیرمعتبر و گاها کلاهبردار در نظر گرفت. اما در این مابین وبسایت هایی نیز مانند zarifbar.com و nika-pack.com هم وجود دارند که مجوزات لازم را برای جلب اطمینان افراد کسب کرده اند.

چگونه باربری‌های کلاهبردار را تشخیص دهیم؟

برای این که بتوانیم از شرکت‌های کلاهبرداری که سعی در انجام کارهای خلاف قانون دارند دوری کنیم باید نکات زیر را بررسی کرده و به آن‌ها توجه زیادی داشته باشیم. این نکات به شما اطلاعاتی دقیق از اهداف باربری های تهران می‌دهند و کلاهبردار بودن آن‌ها را برای شما نمایان خواهند کرد.

بیشتر:  ضدعفونی برای ویروس کرونا دومین اقدام لازم برای پیشگیری از ابتلا به بیماری

قیمت‌دهی غیر‌اصولی پشت تلفن

یکی از مهم‌ترین ترفندهایی که به کمک آن می‌توانید کلاهبردار بودن شرکت مدنظر را تشخیص دهید این است که به قیمت دهی آن‌ها توجه کنید. در صورتی که تنها از طریق شماره‌تلفن با یک شرکت تماس گرفته‌اید و حضوری از شرکت آن‌ها دیدن نکرده‌اید، این احتمال وجود دارد که آن‌ها سعی کنند با قیمت‌های بسیار ارزان سر شما را کلاه بگذارند. اگر پس از تماس با شرکتی که با آن آشنایی درستی ندارید قیمتی ارزان دریافت کردید بهتر است از همکاری با آن شرکتصرف‌نظر کنید.

محاسبه ساعتی تعرفه

از نکات بسیار مهم و حیاتی که در تعیین نرخ اسباب‌کشی وجود دارد، نرخ ساعتی می‌باشد. فرض کنید که به شرکتی زنگ‌زده‌اید و آن‌ها نرخ 450 هزار تومان را برای کل اسباب‌کشی به شما پیشنهاد داده‌اند. در چنین شرایطی ممکن است شما با این تفکر که اسباب‌کشی برایتان ارزان تمام می‌شود از آن شرکت برای باربری کمک بگیرد.

زمانی که اسباب‌کشی انجام شد شرکت مدنظر اعلام می‌کند که این نرخ برای هر ساعت از اسباب‌کشی بوده است. یعنی برای 3 ساعت اسباب‎کشی (تعرفه متعادل) این شرکت باید حدود 1.3 میلیون تومان پرداخت کنید که بسیار زیاد است؛ پس حتماً به این نکته توجه داشته باشید.

استفاده از خودروهای بدون لوگو

در صورتی که با شرکتی تماس گرفتید و از آن‌ها درخواست خودروی باربری کردید، حتماً توجه داشته باشید که لوگو و شماره تماس و آدرس شرکت روی خودرو درج شده باشد. در غیر این صورت شرکت مدنظر کلاهبردار بوده یا ممکن است هزینه اضافی از شما برای اسباب‌کشی دریافت کند.

بیشتر:  طراحی مدل لباس با مواد غذایی

خودروهای بدون لوگو

گرو نگه‌داشتن اسباب منزل

شرکت‌هایی که در زمینه اسباب‌کشی کلاهبرداری انجام می‌دهند با استفاده از یک ترفند اهرم فشار را روی شما قرار خواهند داد. این اهرم گرو نگه‌داشتن اسباب منزل شما است. در برخی از شرایط که شرکت برخلاف توافق هزینه‌ای بیشتر از شما درخواست می‌کند، برای این که شما را قانع به پرداخت هزینه اضافه بکند وسایل شما را تا زمانی که هزینه را پرداخت نکنید گرو نگه می‌دارد. در چنین شرایطی هر چه سریع‌تر با پلیس تماس بگیرید و گزارش کلاهبرداری و دزدی اسباب منزل خود را به آن‌ها بدهید.

بارچینی نامناسب

در صورتی که شرکتی بارچینی را به شکل نامناسب و غیراصولی انجام دهد، نشان‌دهنده این است که شرکت هزینه‌های اضافه از شما برای بارچینی حرفه‌ای دریافت کرده است. در واقع این امر نشان‌دهنده کیفیت پایین کار در این شرکت بوده و هر چه هزینه کرده‌اید خرج کارگران و بارچین‌های غیرحرفه‌ای شده است. در چنین شرایطی می‌توانید به شرکت شکایت برده یا از پلیس برای این کار کمک بگیرید.

استفاده از خودروی کوچک

در برخی از شرایط شرکت‌های باربری با استفاده از یک ترفند خاص کلاهبرداری خود را انجام می‌دهند. به طور مثال شما درخواست یک خودروی بزرگ برای اسباب منزل کرده‌اید؛ اما آن‌ها یک خودروی کوچک برای شما ارسال می‌کنند.

در چنین شرایطی شرکت با دریافت هزینه یک خودروی بزرگ از خودروی کم‌هزینه برای شما استفاده کرده تا سود خود را در این زمینه افزایش دهد. اگر هم دلیل این موضوع را از آن‌ها بپرسید می‌گویند که خودرو‌های بزرگ رزرو بودند و تنها این خودرو در دسترس بود. در چنین شرایطی باید باربری را کنسل کرده و به پلیس گزارش دهید.

بیشتر:  پرنده ای شبیه به شبح +عکس

درخواست انعام نجومی

از روش‌های دیگری که شرکت‌های باربری نسبت به کلاهبرداری اقدام می‌کنند درخواست انعام نجومی می‌باشد. به طور کلی درخواست انعام به کارگران باربری یک امری اختیاری است؛ اما برخی از کارگران شما را مجبور به این کار می‌کنند.

برخی دیگر نیز ممکن است از شما درخواست خوراکی یا حتی ناهار بکنند؛ اما شما هرگز نباید این کار را برای آن‌ها انجام دهید. تمامی هزینه‌های خورد و خوراک کارگران باربری برعهده شرکت می‌باشد و شما نباید هزینه‌ای را برای این کار بپردازید.

شکایت از شرکت های غیرمتعبر باربری

اسباب کشی امری بسیار مهم است و همین موضوع نیز باعث شده تا کمک‌گرفتن از شرکت‌های معتبر بیشترین اهمیت را برای افراد داشته باشد. متأسفانه شرکت‌های مختلفی در ایران وجود دارند که نسبت به کلاهبرداری در امر اسباب‌کشی اقدام می‌کنند.

این شرکت‌ها از ترفندهای مختلف برای این کار استفاده کرده و حتی ممکن است تا زمانی که درخواست آن‌ها در زمینه پرداخت هزینه اضافه یا انعام را پرداخت نکنید بارهای شما را گرو نگه دارند. در صورت مشاهده چنین مواردی حتماً به پلیس گزارش دهید.

پایان رپورتاژ اگهی

مطلب پیشنهادی

رژیم کانادایی چیست؟ لاغری در 15 روز!

انتخاب رژیم غذایی مناسب برای زندگی سالم با توجه به گزینه‌های متعدد موجود می‌تواند برای …