7 عامل مهم در رشد شرکت‌های سئو

شرکت‌هایی با ارائه خدمات خود در حوزه سئو و بهینه‌سازی وب‌سایت گام مهمی در رشد و پیشرفت کسب‌وکارهای آنلاین برداشته‌اند. یکی از مهم‌ترین مزایای این شرکت‌ها کاهش هزینه‌های تبلیغات است که پیش‌ازاین هر کسب‌وکاری برای دیده‌شدن از همان ابتدا ناچار بود از آن استفاده کند.

در این میان تمام این شرکت‌ها به یک اندازه نمی‌توانند به کسب‌وکار شما کمک کنند. برخی از آنها به سبب تخصص، تجربه و بهره گرفتن از  یک سری روش‌ها بیشتر و بهتر از بقیه رشد کرده اند. در ادامه 7 عامل مهم که در رشد شرکت‌های سئو مؤثر بوده است را با هم بررسی می کنیم.

مهمترین عوامل رشد شرکت‌های سئو

اگر صاحب یک شرکت سئو هستید برای اینکه بتوانید کسب‌وکار خود را رونق دهید، پیشرفت کنید و مشتریان بیشتری را جذب کنید باید بدانید که این 7 عامل می‌تواند در پیشرفت کسب‌وکار شما بسیار مؤثر باشد.

1. ضمانت در سئو!

ضمانت در سئو! واقعاً یک شعار تبلیغاتی نیست. تمام هدف سئو رساندن کلیدواژه‌های هدف یک کسب‌وکار به صفحه اول گوگل است. اما کدام لینک؟! این را دیگر نمی‌توان گفت. چون شرایط بسیار متغیر است.

اما در مورد صفحه اول اگر به تخصص خود شک ندارید می‌توانید تضمین دهید. این مسئله می‌تواند تعداد مشتریان شما افزایش دهد. اگر به وعده خود عمل کنید می‌توانید با جلب رضایت مشتریان خود به کسب اعتبار بیشتر و برندینگ خود هم کمک کنید.

2. هزینه خدمات متعارف

هزینه و قیمت سئو یکی مهم‌ترین فاکتورهایی است که هنوز هم در تصمیم‌گیری افراد برای انجام یا عدم انجام یک کار مؤثر است. شرکت‌های سئو که به دنبال پیشرفت هستند یکی از مواردی که باید به آن توجه ویژه داشته باشند این است که برای خدمات سئو خود هزینه متعارف تعیین کنند. یعنی باتوجه‌به نوع خدماتی که ارائه می‌دهند و شرکت‌هایی که وضعیتی مشابه با آن‌ها در میزان تجربه، تخصص و ارائه خدمات دارد قیمت مناسبی را برای انجام پروژه‌های سئو ارائه دهد.

بیشتر:  مدل تزیین شله زرد

این متعارف بودن البته به معنی پایین بودن نیست. شاید قیمت پایین برای انجام پروژه توجه یک سری افراد را جلب کند اما بسیاری منصرف می‌شوند که پروژه سئو خود را به شما بسپارند. زیرا هنوز هم بسیاری باور دارند «هرچقدر پول بدهی همان قدر آش می‌خوری» و قیمت پایین شما را به معنی نداشتن تخصص کافی شما ارزیابی خواهند کرد.

3.  عدم استفاده از روش‌های سئو سیاه

درست است که با استفاده از روش‌های سئو سیاه می‌توان ره صدساله را یک‌شبه رفت. اما از آن جایی که ترفندهایی که در روش‌های سئو کلاه‌سیاه استفاده می‌شود مخالف با قوانین و اصول گوگل است، و هوش مصنوعی گوگل به‌خصوص در سال‌های اخیر بسیار فعال شده است و این‌گونه تخلفات خیلی سریع شناسایی می‌شود.

به‌احتمال زیاد سایت مربوطه جریمه و پنالتی می‌شود. شرکت سئو که از این روش‌ها استفاده کند و این وضعیت را برای مشتری خود به وجود بیاورد. اعتبار خود را از دست خواهد داد. زیرا ازاین‌پس میان بقیه به این که از روش‌های سئو سیاه استفاده می‌کند شهره خواهد شد و دیگر کسی به او اعتماد نمی‌کند.

4. ارائه خدمات پشتیبانی سئو توسط شرکت‌های سئو خوب

برخی از شرکت‌های سئو زمانی که کلیدواژه‌های هدف شما را به صفحه اول رساندند، کار را تمام شده می‌دانند و پروژه سئو شما را تحویل می‌دهند. درست است که گفتیم سئو نسبت به سایر روش‌های تبلیغاتی ماندگار است. اما ماندگار است جاودانه که نیست!

جالب است بدانید بعد از اینکه یک کلیدواژه به صفحه اول می‌رسد همه‌چیزتمام نمی‌شود و آن کلیدواژه مالک آن جایگاه نمی‌شود. اگر این کلیدواژه به حال خود رها شود بعد از مدتی که البته این مدت در کلیدواژه‌های مختلف باتوجه‌به رقبایی که وجود دارد متفاوت است. جایگاه خود را از دست خواهد داد. شرکت‌های سئو خوب خدماتی تحت عنوان پشتیبانی سئو دارند.

بیشتر:  معمای المپیادی: کارت بازی با اعداد مشترک

با دریافت هزینه بسیار پایینی حتی بعد از اتمام قرارداد اصلی شما با یک سری به‌روزرسانی سعی می‌کنند کلیدواژه‌های هدف شما را برای مدت بیشتری در صفحه اول گوگل نگه دارند.

5. بهره گرفتن شرکت‌های سئو از منابع انسانی متخصص

شرکت‌های سئو خوب با بهره گرفتن از منابع انسانی متخصص می‌توانند بسیار سریع‌تر از آنچه در برنامه‌های آنها وجود دارد پیشرفت کنند. زیرا بخش بزرگی از فعالیت‌های شرکت را نیروی انسانی پیش می‌برد. نیروی انسانی متخصص آن هم حوزه سئو بسیار مهم است.

جایی که آزمون‌وخطا کردن هزینه دارد، هم مالی و هم زمان. گاهی حتی یک اشتباه می‌تواند یک پروژه سئو را به قهقرا ببرد! بنابراین نیروی انسانی متخصص و کاربلد سهم بزرگی در رشد و پیشرفت یک شرکت سئو دارد.

6. ارائه پکیج کاملی از خدمات سئو

شرکت‌های سئو خدمات مختلفی دارند و بر اساس خدمات خود پکیج‌های مختلفی را طراحی می‌کنند. از آن جایی که نیاز مشتریان برای دریافت نوع خدمات متفاوت است بهتر است شما سعی کنید تمام خدمات سئو که ممکن است موردنیاز مشتریان باشد را در پکیج‌های خود داشته باشید.

از مشاوره سئو گرفته تا خدمات سئو داخلی، خدمات سئو خارجی، خدمات سئو تکنیکال و یا تمام این خدمات به‌صورت کامل. به‌این‌ترتیب می‌توانید پاسخ‌گوی هرگونه نیازی باشید و تعداد پروژه‌های بیشتری را برای شرکت خود جذب کنید.

7. فعالیت روی برندینگ شرکت سئو و کسب اعتبار

برندینگ یکی از مهم‌ترین مواردی است که برای هر کسب‌وکاری مطرح است. البته در حوزه کارهای خدماتی ساخت برندینگ کمی سخت است. زیرا عوامل بسیاری در این مورد تأثیرگذار هستند. یکی از این موارد افزایش اعتبار است.

بیشتر:  لامپ زنون در ماشین

افزایش اعتبار خود به چندین عامل بستگی دارد. یکی از مواردی که می‌تواند برای کسب‌وکار شما اعتبار بیاورد جلب رضایت مشتریان است که خب رضایتمندی به این راحتی شکل نمی‌گیرد. باید بخش‌های مختلفی از حوزه کاری شما از بخش فروش، افرادی که روی پروژه سئو سایت مشتری کار می‌کنند، پشتیبان سایت، مشاور سئو و … با کمترین میزان خطا فعالیت خود را انجام دهند.

بااین‌حال همین رضایتمندی که به‌سختی حاصل می‌شود، سال‌ها زمان می‌برد تا بتواند در ساخت برندینگ شما کمک‌کننده باشد. بااین‌وجود باید مواردی بسیاری را بررسی کنید و روی برندینگ خودکار کنید اگر می‌خواهید در حوزه کاری خود باقی بمانید و رشد کنید.

معرفی 5 شرکت برتر سئو در ایران

بهتر است برای آشنایی بیشتر و تصمیم‌گیری صحیح لیستی از بهترین شرکت‌های سئو نیز در اختیار داشته باشید. (این ۵ شرکت برتر به ترتیب حروف الفبا معرفی شده‌اند!)

سخن آخر

در آخر مهم است که این نکته را بدانید که گران‌ترین همیشه بهترین گزینه نیست. شرکت‌هایی که ممکن در قیمت‌های بسیار بالا و غیرمنطقی هم باشند، گاهی درگیر هزینه‌های اضافی هستند و شما می‌توانید همان خدمات را با قیمت‌های پایین از یک شرکت سئو با کارایی مطلوب برای بیزینستان را دریافت کنید. پس به این مورد بسیار دقت کنید.

مطلب پیشنهادی

دکور عجیب یک رستوران مشتری‌ها را فراری داد +عکس

  رستورانی در آمریکا که مدیر آن در کوشش برای استفاده از اشیای عتیقه و …