اتصال گوشی به تلویزیون قدیمی

یکی از کاربردی‌ترین آپشن‌هایی که در تلویزیون‌های جدید ارائه می‌شود، قابلیت نمایش صفحه گوشی برروی نمایشگر تلویزیون است. در تلویزیون‌های مختلف باتوجه به تکنولوژی به‌کار رفته در آن‌ها از روش‌های متفاوتی برای اجرای این ترفند استفاده می‌شود. با ما همراه باشید تا در این مطلب برخی از روش‌های نمایش فیلم داخل گوشی روی تلویزیون را بررسی‌ کنیم.

روش‌های مختلف اتصال گوشی به تلویزیون

روش‌های نمایش فیلم داخل گوشی روی تلویزیون شامل موارد زیر می‌شوند:

  • اتصال گوشی به تلویزیون با استفاده از کابل شارژر: با اتصال گوشی به تلویزیون از طریق کابل USB، تلویزیون آن را به‌عنوان یک کارت حافظه، فلش یا هارد دیسک در نظر می‌گیرد و به شما اجازه می‌دهد تا به فیلم، عکس و موسیقی دسترسی پیدا کرده و آن‌ها را در تلویزیون مشاهده کنید. در این روش، ‌ابتدا باید از منوی Developer Options گزینه Usb Debugging را فعال کنید. سپس یک سر کابل را به درگاه گوشی و سر دیگر را به تلویزیون متصل کنید.
  • اتصال گوشی به تلویزیون با کابل HDMI: برای اجرای این روش ابتدا باید بدانید که گوشی شما از فناوری MHL پشتیبانی می‌کند یا خیر. اگر گوشی شما چنین قابلیتی دارد، کافی است تا یک کابل تبدیل Micro USB به HDMI و یا کابل تبدیل Type C به HDMI خریداری کنید.
بیشتر:  لزوم نرم افزار حضورغیاب مدرسه

  • اتصال گوشی به تلویزیون با مبدل USB Type C به HDMI: اگر گوشی شما درگاه تایپ سی دارد، بهتر است از این روش استفاده کنید. یک مبدل USB Type C به HDMI تهیه کنید تا بتوانید صفحه‌نمایش گوشی خود را به تلویزیون منتقل کنید. ابتدا کابل مبدل را به پورت شارژ گوشی خود متصل کرده، سپس یک سر کابل HDMI را به ورودی مبدل و سر دیگر آن را به ورودی تلویزیون وصل کنید.
  • اتصال گوشی به تلویزیون توسط میراکست (Miracast): فناوری Miracast یک استاندارد انتقال تصویر بر پایه WiFi است که به‌عنوان یک جایگزین برای کابل HDMI عمل می‌کند. برای اجرای این روش باید هر دو دستگاه از این فناوری پشتیبانی کنند. البته،‌ این فناوری با عناوین مختلفی در دستگاه‌ها ظاهر می‌شود. بعد از پیدا کردن و فعال کردن آن می‌توانید به ‌راحتی صفحه‌نمایش گوشی هوشمند خود را به تلویزیون منتقل کنید.
بیشتر:  کلمات پنهان شده در تصویر را بیابید (3)

 چگونه گوشی ایفون را به تلویزیون وصل کنیم؟

یکی از ساده‌ترین روش‌های نمایش فیلم داخل گوشی روی تلویزیون برای گوشی‌های آیفون، استفاده از مبدل Digital AV Adapter است. برای اجرای این روش، کابل لایتنینگ مبدل خود را به درگاه شارژ گوشی متصل کنید، سپس یک سر کابل HDMI را به تلویزیون و سر دیگر آن را به ورودی HDMI مبدل وصل کنید. بعد از طی کردن مراحل ذکر شده، باید تلویزیون خود را بر روی ورودی HDMI مورد نظر قرار دهید تا صفحه گوشی در نمایشگر تلویزیون به نمایش گذاشته شود.

البته، امکان اتصال گوشی آیفون بدون نیاز به کابل HDMI هم وجود دارد. اما برای اجرای این روش شما به یک Apple TV احتیاج دارید. این وسیله یک گجت اختصاصی است که برای شما این امکان را فراهم می‌کند تا گوشی آیفون خود را به‌صورت مستقیم و بدون استفاده از کابل به تلویزیون متصل کنید.

بیشتر:  عکس منتخب نشنال جئوگرافیک از چیدن یک میوه ناشناخته در آمریکا

اتصال موبایل به تلویزیون غیر هوشمند

برای اتصال موبایل به تلویزیون قدیمی به یک دانگل کروم کست و (ChromeCast) یا Anycast احتیاج دارید. دانگل‌ها ابزارهای پرکاربردی هستند که انواع مختلفی دارند. به این منظور، باید از یک دانگل Screen Share استفاده کنید. در بازار به این دانگل میراکست یا کروم‌کست هم می‌گویند. ابزار دیگری که همراه با دانگل استفاده می‌شود، Anycast است که نقش دریافت تصویر از گوشی را به‌عهده دارد. برای استفاده از این روش، قبل از خرید این تجهیزات به این نکته توجه داشته باشید که گوشی شما از قابلیت مانیتورینگ پشتیبانی کند و دانگلی که تهیه می‌کنید،‌ با گوشی و تلویزیون‌تان سازگار باشد.

مطلب پیشنهادی

دکور عجیب یک رستوران مشتری‌ها را فراری داد +عکس

  رستورانی در آمریکا که مدیر آن در کوشش برای استفاده از اشیای عتیقه و …