بهترین کتاب برای روان‌ خوانی کلاس اول

تقویت روانخوانی کلاس اول در پی تمرین و استمرار حاصل می‌شود. بنابراین نباید به دنبال آن باشیم که کتابی با یک بار خواندن بتواند معجزه‌ای رقم بزند. تلاش‌های مستمر و پی‌درپی کودک برای خواندن متن‌ها و جملات و کلماتی که در سطح سواد اوست، در نهایت موجب تقویت روانخوانی او خواهد شد.  در این مطلب قصد داریم چند کتاب تقویت روخوانی کلاس اول به شما معرفی کنیم که به دلیل نشانه به نشانه بودن متن‌ها، بهترین گزینه برای تمرین روخوانی کودکان کلاس اولی هستند.

به نقل از انتشارات دبستانک، کتاب‌هایی که نشانه به نشانه پیش می‌روند برای تقویت روخوانی و و روان‌خوانی کلاس اولی‌ها مناسب هستند. زیرا لازم نیست صبر کنیم تا سال تحصیلی تمام شود و سپس اقدام به استفاده از آن‌ها کنیم. در طول سال تحصیلی و با خواندن اولین نشانه‌ها که همان «آ» و «ب» هستند روخوانی کودک نیز آغاز می‌شود. در این مطلب با 4 کتاب روانخوانی کلاس اول آشنا می‌شویم.

کتاب سواد خواندن اول دبستان

کتاب سواد خواندن اول دبستان جزو بهترین کتاب روانخوانی اول دبستان است و نشانه به نشانه پیش می‌رود. این کتاب داستان‌های کوتاهی دارد که برای هر نشانه تالیف شده‌اند و طبق نشانه‌های کتاب درسی فارسی مدرسه در کلاس اول جلو می‌روند. تعدادی از این داستان‌ها بر اساس داستان‌های کلیله و دمنه هستند و سایر داستان‌ها نیز توسط نویسنده‌ی کتاب تالیف شده‌اند. در انتهای هر داستان تعدادی سوال طراحی شده است که جواب دادن به آن‌ها باعث تقویت درک مطلب می‌شود. زیرا این سوالات بر اساس حیطه‌بندی‌های بلوم طراحی شده‌‌اند و حیطه‌های دانش، استنتاج، تفسیر و ارزیابی را شامل می‌شوند. داستان‌های ابتدایی این کتاب روان خوانی کلاس اول که شامل نشانه‌های کمتری می‌شوند، دارای تصاویر بیشتری هستند و هر چه داستان‌ها پیش می‌رود از تعداد تصاویر کم می‌شود و به متن اضافه می‌شود. داستان‌های ابتدایی که تصاویر بیشتری دارند در بخش انتهایی کتاب به عنوان ضمیمه مجددا به صورت متن کامل تکرار می‌شوند که کودکان می‌توانند در انتهای سال تحصیلی و زمانی که همه‌ی نشانه‌ها را خوانده‌اند این داستان‌ها را خودشان به تنهایی بخوانند.

بیشتر:  لامپ زنون در ماشین

 

کتاب فلسفیدن اول دبستان

کتاب فلسفیدن کلاس اول هم نشانه به نشانه پیش می‌رود. درس‌های این کتاب به کودکان کمک می‌کند تا روحیه‌ی پرسشگری و جستجوگری در آن‌ها تقویت شود. زیرا متن‌های آن به گونه‌ای است که برای کودکان چالش فکری ایجاد می‌کند، آن‌ها را به تفکر وامی‌دارد و کمک می‌‌کند تا یاد بگیرند به موضوعات از زاویه‌های مختلف نگاه کنند. این امر موجب تقویت درک مطلب هم می‌شود. نشانه به نشانه بودن متن‌های کتاب فلسفیدن به کلاس اولی‌ها کمک می‌کند تا هر نشانه را که یاد می‌گیرند با کلماتی که با آن نشانه‌ها ساخته شده‌‌اند نیز به خوبی درگیر شوند و آن‌ها را تمرین کنند.

بیشتر:  تست هوش: مثلث و اعداد درون و پیرامون

بخشی از کتاب فلسفیدن اول دبستان را در ادامه ببینید:

کتاب آموزش گردشگری اول دبستان

کتاب آموزش گردشگری کلاس اول نیز مانند دو کتاب سواد خواندن کلاس اول و فلسفیدن کلاس اول نشانه به نشانه پیش می‌رود. این کتاب شامل مطالبی برای هر نشانه است که به موضوعات گردشگری به ویژه از منظر زیست‌بوم‌گردی ارتباط دارند. کودکان با خواندن متن‌های این کتاب علاوه بر آن‌که روخوانی و روانخوانی و درک مطلب خود را تقویت می‌کنند، با گردشگری به عنوان یک کسب‌وکار مهم در ایران و جهان آشنا می‌شوند و یاد می‌گیرند که اگر زمانی میهمان مناطق گردشگری بودند باید چه کارهایی انجام دهند و چه کارهایی را انجام ندهند. این کتاب کودکان را طبیعت آشنا می‌کند و محبت و عشق به زمین را به آن‌ها می‌آموزد.

بخشی از کتاب آموزش گردشگری اول دبستان را در ادامه ببینید:

کتاب یادگیری متقاطع اول دبستان

کتاب یادگیری متقاطع اول دبستان نیز همانند سه کتاب قبلی نشانه به نشانه پیش می‌رود. این کتاب شامل جدول‌هایی است که شرح آن‌ها به جای متن، تصویر است. کودک باید تصویر مربوط به هر قسمت را ببیند، تشخیص بدهد آن تصویر نشان‌دهنده‌ی چه کلمه‌ای است و بعد نشانه‌های آن را در جدول بنویسد. همان‌طور که می‌دانید در جدول‌های عادی ما مصوت‌ها را نمی‌نویسیم، اما در جدول‌های یادگیری متقاطع کلاس اول، مصوت‌ها نیز نوشته می‌شود.

بیشتر:  تست هوش تصویری

مثلا حروف کلمه‌ی سبد در جدول عادی این‌گونه نوشته می‌شوند:

اما در کتاب جدول یادگیری متقاطع کلاس اول، کلمه‌ی سبد اینطور نوشته می‌شود:

نوشتن این کلمات در جدول‌ها موجب می‌شود کودک آن‌ها را هنگام نوشتن تکرار کند و همین امر موجب تقویت روخوانی می‌شود.

بخشی از کتاب یادگیری متقاطع اول را در ادامه ببینید:

ارسال پستی رایگان کتاب‌های دبستانک به همه جای ایران

ارسال پستی کتاب‌های دبستانک همیشه و به همه جای ایران رایگان است، حتی اگر فقط یک کتاب خریداری کنید. انتشارات دبستانک تمام روزهای کاری ارسال پستی دارد و پس از ارسال بسته‌ها، کد رهگیری آن‌ها را برای خریداران پیامک می‌کند تا بتوانند مرسوله را از طریق سایت پست پیگیری کنند. اگر تهران باشید و تمایل داشته باشید بسته‌ی خود را بلافاصله پس از ثبت سفارش با پیک دریافت کنید این امکان وجود دارد و هزینه‌ی پیک به عهده‌ی خریدار است. برای خرید کتاب‌های دبستانک به صورت آنلاین می‌توانید به سایت دبستانک dabes.ir مراجعه کنید یا با تلفن دفتر نشر 02188801371 تماس بگیرید و از راهنمایی و مشاوره پشتیبان‌های دبستانک بری انتخاب کتاب استفاده کنید.

 

مطلب پیشنهادی

دکور عجیب یک رستوران مشتری‌ها را فراری داد +عکس

  رستورانی در آمریکا که مدیر آن در کوشش برای استفاده از اشیای عتیقه و …