بیوگرافی جواد انصافی

بیوگرافی جواد انصافی

جواد انصافی در 12 آذر 1340 در منطقه شمیران تهران به دنیا آمد. او در شاخه مهندسی عمران از دانشکده فنی عالی دانش آموخته شد. جواد انصافی مدرس تئاتر شادی آور می باشد. او از چهره های بازنشست روابط عمومی مخابرات می باشد. او در زمینه های مختلف هنری از جمله کارگردانی، نویسندگی و بازیگری مخصوصا تئاتر کار می کند. جواد انصافی معروف به عبدلی می باشد. عبدلی عنوان یکی از شخصیت های تلویزیونی می باشد که در اواخر دهه شصت بازي کردن نقش این شخصیت را بازی کرد. از بازي کردن نقش های معروف جواد انصافی در بازیگری می توانیم به محله گل و بلبل، متل جهان، محله صفا، نان، پنیر و پسته، شهر بارانی، اشتباه در اشتباه، خانواده ازدحام، لطیف الحکایات و بهار پانزده اشاره نماییم.  آقای انصافی در خانواده ای مذهبی بزرگ شد. او در نویسندگی نیز باتجربه می باشد و چندین کتاب منتشر کرده می باشد.

یکی از کتاب های جمله آقای انصافی که در سال 1377 منتشر شده، سیاه بازی از نگاه یک سیاه باز می باشد. این هنرمند تجربه کار و پژوهش مشترک با فروغ یزدان در زمینه نویسندگی را دارد. کتاب مشترک فروغ یزدان و جواد انصافی جشن ها و نمایش های زنانه نامیده می شود. جواد انصافی در سال 1367 به عنوان نویسنده در ساخت فیلم تعلیماتی آقای ترافیک کار کرد. دو فیلم تعلیماتی مخابرات و انسان در وسیله نقلیه با کارگردانی و بازیگری جواد انصافی تولید شده می باشد.

بیشتر:  بیوگرافی هستی مهدوی فر + عکس

آغاز کار جواد انصافی

جواد انصافی کار هنری خود را از اواخر دهه 50 با بازی در تئاتر دام آغاز کرد. دومین تئاتر تلویزیونی جواد انصافی به نمک و نمکدان معروف می باشد. این تئاتر تلویزیونی در سال 1360 توسط جواد انصافی نویسنده، کارگردان و هنرمند ساخته شد. این هنرمند علاوه بر این در سال های 1981 و 1984 در تئاترهای بمب و آقای کج خیال نویسندگی، کارگردانی و بازی کرد. اولین بازیگری جواد انصافی به فیلم تلویزیونی حسام الدوله بر می گردد. این فیلم در سال 1363 به کارگردانی، بازیگری و فیلمنامه جواد انصافی ساخته شد. او با بازی در فیلم تلویزیونی بازبان بی زبانی آوازه زیادی پیدا کرد. این فیلم به کارگردانی و نویسندگی جواد انصافی ساخته شده می باشد. عدد اقبال های این فیلم 52 اقبال می باشد و اکران اولیه آن از سال 1986 تا 1987 از شبکه یک پخش شده می باشد. هنرمندان مشهوری چون ماهور الوند، حسین یاری، ستاره پسیانی، ساعد سهیلی، لیلا حاتمی، پریوش نظریه، آزاه صمدی و دیبا زاهدی در ساخت این فیلم بازي کردن نقش داشته اند. یکی دیگر از سریال های جذاب و معروف تلویزیونی که جواد انصافی در آن بازی می کند نام آن غیرمحرمانه می باشد. سریال غیر محرمانه به کارگردانی مسعود رسام و تهیه کنندگی امیر پروین حسینی ساخته شده می باشد.

بیشتر:  بیوگرافی محمد کاسبی

ازدواج جواد انصافی

جواد انصافی هنرمند باهوش ازدواج کرده و همسر او فروغ یزدان آشوری می باشد.همسر او فوق لیسانس طرح‌ریزی لباس را دارد و دو پسر به نام های امیر محمد و امیر حسین دارد.

علاقه های جواد انصافی

جواد انصافی به غیر از بازیگری به کارگردانی هم علاقه دارد. به کارگردانی و تهیه کنندگی جواد انصافی مستندهای مختلفی ساخته شده می باشد. اولین مستند ساخته شده توسط جواد انصافی به نام کوشش می باشد. این مستند در سال 88 از شبکه یک پخش شد. از سلسله کار های جواد انصافی در زمینه تولید مستند می توان به پست پیامی تو در  در سال 69، راه خودکفایی در سال 69 و ارتباطات از راه دور در سال 70 اشاره نمود. همچنین جواد انصافی علاقه زیادی به شنا و دوچرخه سواری دارد. او به دلیل توصیه های پزشکی عدد پرکاری های دوچرخه سواری را کم کرده می باشد. اما با توجه به علاقه اش به شنا، همچنان برای درمان کمردرد در آب درمانی شنا می کند. این هنرمند غذاهای سنتی را به فست فود ترجیح می دهد. در بین غذاهای سنتی ایرانی، خورش قیمه مورد علاقه جواد انصافی می باشد.

مطلب پیشنهادی

بیوگرافی سوسن پرور + عکس

بیوگرافی سوسن پرور سوسن پرور در ۲۳ اسفند ۱۳۵۴ در شهر اراک به دنیا آمد. …