بیوگرافی مینو شریفی

بیوگرافی مینو شریفی

مینو شریفی در ۲۱ آذر ۱۳۶۶ در شهر سنندج کردستان به دنیا آمد. او دارای مدرک کارشناسی ارشد در گرایش مهندسی عمران می باشد. مینو شریفی در زمینه بازیگری در سینما و تلویزیون کار می کند. مینو شریفی برای بازی در فیلم کوتاه آینه های رنگ پریده پاداش بهترین هنرمند زن را در جشنواره منطقه سینما دریافت کرد. او علاوه بر این نامزد بهترین هنرمند مرد از جشنواره فیلم کوتاه تهران در سال ۱۳۹۴ شد. از نقش داشتن های معروف مینو شریفی می توانیم به بازی او در فیلم درخت گردو و خسوف در نقش داشتن های مریم و آتیه اشاره نماییم.

آغاز کار مینو شریفی

مینو شریفی در سال ۱۳۹۴ بعد از گذراندن دوران فیلمسازی انجمن فیلم جوان با بازی در فیلم کوتاه آینه های رنگ پریده با کارگردانی سالم صلواتی به زمینه بازیگری داخل شد. او با حضور در این فیلم 16 لحظه ای مورد توجه مردم و کارگردانان قرار گرفت. مینو شریفی تقریبا 3 سال بعد از کسب تجربه در اولین کار خود، با حضور در فیلم کوتاه دم صبح معروفیت زیادی بدست آورد. او در ساخت این فیلم کوتاه نقش داشتن دختری به نام شیلان را بازی کرد و برنده پاداش نقره ای بهترین هنرمند زن جشنواره فیلم دهوک عراق شد. اولین کار مینو شرفی در سینما بازی در فیلم درخت گردو بود. این فیلم محصول سال 1398 با کارگردانی محمدحسین مهدویان و تهیه کنندگی سید مصطفی احمدی ساخته شده می باشد. مینو شریفی در فیلم درخت گردو نقش داشتن مریم را بازی کرد و با هنرمندان برجسته ایرانی از جمله مهران مدیری، مینا ساداتی و پیمان معادی همکاری داشت. او با بازی پیروز در این فیلم نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین هنرمند نقش داشتن مکمل زن از جشنواره فیلم فجر شد. یکی دیگر از نقش داشتن های برجسته مینو شریفی در زمینه بازیگری در سریال خسوف می باشد. او در این سریال نقش داشتن دختری به نام آتیه را به عنوان دلداده بازی می کند.

بیشتر:  بیوگرافی مهراد جم + عکس های مهراد جم و ماجرای مهاجرت و حواشی

ازدواج مینوشریفی

این هنرمند تا الان مجرد می باشد و ازدواج نکرده می باشد.

بیشتر:  بیوگرافی و عکس های گروه رستاک

مصاحبه با مینو شریفی

مینو شریفی هنرمند سینما و تلویزیون ایران  در فیلم های محمدحسین مهدویان زمینه بازی را دارد. او علاوه بر این در ساخت فیلم درخت گردو با آقای مهران مدیری همکاری کرد. با توجه به بهره‌مندی درخشان مینو شریفی در زمینه رادیو و تلویزیون ایران، مصاحباتی با این هنرمند خوش چهره انجام گرفته می باشد. بخشی از مصاحبه های مینو شریفی را در ادامه می خوانید:

آقای مهدویان پس از تماشای پرکاری های قبلی من در تئاتر از من خواست تا در فیلم درخت گردو بازی کنم. او می خواست بازیگری با تبار کرد پیدا کند تا بتواند نقش داشتن مریم را به خوبی بازی کند.

بیشتر:  زندگینامه کامل حافظ شیرازی

وقتی آقای مهدویان از من خواست در فیلم درخت گردو بازی کنم، با اشتیاق و با اشتیاق آماده بازی در نقش داشتن مریم شدم. اندیشه می کنم تجربه بازی در فیلم درخت گردو یکی از نقش داشتن های با اهمیتی می باشد که توانستم با آقایان مهران مدیری و پیمان معادی بدست بیاورم.در این مدت توانایی های هنری خود را به چالش کشیده و از تجربیات آقای مدیری استفاده کردم. من هم اندیشه می کنم آقای پیمان معادی هنرمند باهوش و با تجربه ای هستند. من اصالت کرد دارم و زاده سنندج هستم. من می توانم تاثیر جنگ را بر ادبیات، فرهنگ، زمان و اقتصاد کردستان احساس نمایم.

مطلب پیشنهادی

بیوگرافی سوسن پرور + عکس

بیوگرافی سوسن پرور سوسن پرور در ۲۳ اسفند ۱۳۵۴ در شهر اراک به دنیا آمد. …