بیوگرافی محمدرضا داوود نژاد

بیوگرافی محمدرضا داوود نژاد

محمدرضا داودنژاد در سال 1336 در تهران به دنیا آمد. او دارای مدرک ریاضی و هنرمند سینما و تلویزیون میباشد. مادر محمد رضا داودنژاد احترام السادات حبیبیان میباشد. این هنرمند یکی از هنرمندان بزرگ میباشد که در 19 آبان 1397 به خاطر سن بالا فوت کرد. خانم حبیبیان به مامان آتی آوازه داشت. محمدرضا داوودنژاد یک برادر به نام علیرضا دارد. علیرضا داودنژاد در زمینه کارگردانی، فیلمنامه نویسی و تهیه کنندگی کار می کند. رضا داوودنژاد، زهرا و رضا برادرزاده های محمد، زمینه کار در سینما و تئاتر را دارند.  محمدرضا داوودنژاد در یک مصاحبه ای شمال ایران را جای مناسبی برای زندگی معرفی کرد. این هنرمند این باور را دارد که شمال به دلیل آب و هوای جدید، روح انسان را روشن می کند. از مجموع نقش بازي كردن های برجسته محمدرضا داوودنژاد در فضا بازیگری می توانیم به مهر مادری، عاشقانه، مرهم، دنیای پر امید، مجنون نیستم، شیرین مصائب 2، کلبه عمو پورنگ، شمعدونی و موج و ضخره اشاره نماییم.

بیشتر:  پیام تبریک ولادت امام رضا علیه السلام

آغاز کار محمد رضا داوود نژاد

محمدرضا داوودنژاد در سال ۱۳۵۴ با بازی در تئاتر به بازیگری داخل شد. این هنرمند در سال 1354 دستیار کارگردان علی غفاری و برادرش علیرضا داوودنژاد برای تهیه کنندگی فیلم شاهرگ بود. اولین حضور محمدرضا داودنژاد در سینما به فیلم عفریت برمی گردد. این فیلم در سال 1361 به کارگردانی و فیلمنامه فرشید فلک نازی ساخته شد. تقریبا یک سال بعد از حضور آقای داوود نژاد در سینما، از او برای بازی در منزل عنکبوت دعوت شد. محمدرضا داوودنژاد در سال 1365 با داشتن در سریال تلویزیونی زمان قشم داخل فضا صدا و سیما شد. او با بازی در فیلم های ستایش (فصل 3)، قلب یخی، «چه کسی به سرهنگ شلیک کرد؟»، «مجتمع مسکونی فرخ و فرج»، «مهر مادری»، «راننده تاکسی» و دختری در قفس مشهور شد.یکی از بازی های خوب محمدرضا داوودنژاد به سریال گل و بلبل میباشد. محمدرضا داوودنژاد در این سریال نقش بازي كردن استاد جرزنی را بر عهده داشت. او برای بازی در سریال گل و بلبل با هنرمندان مشهوری از جمله بهنوش بختیاری، داریوش فرضیایی، نادر سلیمانی، ملیکا شریفی نیا، شوکت حجت، جواد انصافی، نعیمه نظام دوست و ابراهیم شفیعی کار کرده میباشد.

بیشتر:  بیوگرافی نیکی میربها + عکس

ازدواج محمد رضا داوود نژاد

این هنرمند متاهل و 3 فرزند به نام ها کیارش ، مونا و هستی دارد.مونا در خارج ایران زندگی می کند.

مصاحبه با محمد رضا داوود نژاد

من دلداده سفر و دیدن جاهای دیدنی شمال ایران هستم. دلیل اینکه به شمال نمیروم و در تهران هستم به خاطر شغل ام میباشد. در اصل اگر کارم تهران نبود شمال زندگی می کردم. زمانی که به شمال می روم احساس می کنم تازه به دنیا آمده ام. از نظر من این یکی از راه های پیشرفت مردم فروشی می باشد. من بچه تهرانم و از مردم فروشی متنفرم. به نظر من هر هنرمندی باید در حد توان کار کند. تقریبا سه دهه میباشد که در زمینه بازیگری تلاش می کنم و در بیشتر از 80 فیلم تلویزیونی بازی کرده ام. با وجود نقش بازي كردن های گوناگون که تا الان داشته ام هنوز مستاجر هستم. این نشان می دهد که در مسیر اشتباه قرار دارم.

بیشتر:  بیوگرافی و عکس های امین رستمی

افتخارات و جشنواره های محمد رضا داوود نژاد

دیپلم افتخار را به خاطر بازی در فیلم خلع سلاح دریافت کرده میباشد.

در دوران 17 جشنواره کاندید نقش بازي كردن اول مرد در مصائب شیرین شد

کاندید نقش بازي كردن دوم مرد برای بازی در فیلم نیاز شد

مطلب پیشنهادی

بیوگرافی سوسن پرور + عکس

بیوگرافی سوسن پرور سوسن پرور در ۲۳ اسفند ۱۳۵۴ در شهر اراک به دنیا آمد. …