بیوگرافی خسرو شهراز + مصاحبه و عکس

 

خسرو شهراز,بیوگرافی خسرو شهراز,زندگیناکه خسرو شهراز

خسرو شهراز، هنرمند سینما، تئاتر و تلویزیون

 

بیوگرافی و عکس های خسرو شهراز

از فیلم های شاخص خسرو شهراز می توان فیلم چ، دخمه، هیهات، گاندو، آنام، ایلدا اشاره کرد.
چکیده از بیوگرافی خسرو شهراز

نام: خسرو شهراز

ولادت: ۱۵ دی ماه ۱۳۳۰ ‏

مکان تولد: کرمانشاه

مکان زندگی: تهران

ملیت: ایرانی

زمینه پرکاری: سینما و تلویزیون و تئاتر

شغل: هنرمند

مدرک تحصیلی: کارشناسی مهندسی برق

فرزندان: یک دختر بنام کژال

خسرو شهراز,تصاویر خسرو شهراز,بیوگرافی خسرو شهراز

تصاویر خسرو شهراز

بیوگرافی خسرو شهراز 

خسرو شهراز متولد 1330 در شهر کرمانشاه میباشد، او تحصیلات خود را در شاخه كارشناسی برق و الكترونیك از دانشگاه بزرگوار در سال 1363 به پایان رسانیده می باشد.

ابتدا پرکاری هنری در سینما

خسرو شهراز سال 1378 در فیلم «چریکه هورام» به کارگردانی فرهاد مهران فر حضور یافت و پس از آِن در« خیابان هشتم» ساخته علی رضا امینی در کنار هنرمندانی مشابه ترانه علیدوستی، حامد بهداد و صابر ابر خوش درخشید.

خسرو شهراز,مصاحبه خسرو شهراز,گفتگو با خسرو شهراز

عکس های خسرو شهراز

بیماری خسرو شهراز

خسرو شهراز از سال 84 با مشکل تومور مثانه دست و پنجه نرم می کند، خسرو شهراز  درباره بیماری خود می گوید خوش بختانه این تومور خوش خیم می باشد ولی باید هر سه ماه یک بار به تشخیص پزشکم باید برای چک آپ و آزمایش به بیمارستان مراجعه کنم. این بیماری برای من هیچ مشکلی بوجود نیاورده می باشد و درصورتی که بموقع مراجعه کنم مثل پر کردن دندان آسان می باشد.

بیشتر:  بیوگرافی اشکان خطیبی + عکس‌ های اشکان خطیبی و همسرش

بخشی از مصاحبه با خسرو شهراز 

مردم شما را بیشتر بعنوان یک چهره تئاتری می شناسند. اندیشه می کنید بازي جلوی دوربین در مقایسه با صحنه تئاتر، چه مزایا یا سختی هایی دارد؟

نمی شود این دو را با هم مقایسه کرد. تئاتر یک مقوله جدایی می باشد. در تئاتر مجال اشتباه ندارید، ولی در فیلم هر چه اشتباه کنید کات داده و آن صحنه مجدداً دوباره‌کاری می شود. همین خصوصیات خاص سبب می شود که شما در صحنه تئاتر متمرکز باشید و کوشش کنید که اشتباه نداشته باشید و درست عمل کنید، مشقت های خاص خود را هم دارد. تصویر پر از ترفند می باشد و شما در تئاتر مقابل تماشاگرهایی هستید که نمی توانید در لحظه از ترفندی استفاده کنید. حضور در صحنه و ماندن خیلی دشوار می باشد و کار هر کسی هم نیست.

علل دوریتان از تئاتر چیست؟

یکی از دلیل‌ها دوری ام از تئاتر این می باشد که تئاتر ديگر برایم جذابیت قبل را ندارد و راضی ام نمی کند. متأسفانه این ایام حضور در تئاتر آن قدر حاشیه دارد که من از بودن در این فضا ديگر لذت نمی برم. بیشتر از این که به اصل تئاتر ارزش داده شود این حواشی هستند که بها پیدا کرده اند و همین مسئله سبب دور شدن افرادی مثل من از این فضا خواهد شد.

من دلباخته تئاتر هستم و همیشه تسلیم این هنر می شوم ولی هنگامی که لذتی در کار نباشد از حضور در این پریشان بازار زجر می کشم. این ایام یا نمایش های خوب و تاثیرگذار کم تر ایفا میشود یا به من پیشنهاد نمی شود در حالیکه اگر پیشنهاد جذابی دریافت کنم که راضی ام کند و به سلیقه من نزدیک باشد، قطعاً توافق می کنم.

بیشتر:  آشنایی با تاریخچه و خواص بستنی

خسرو شهراز,آغاز فعالیت هنری خسرو شهراز,مصاحبه با خسرو شهراز

عکسی از بازی خسرو شهراز در تئاتر

کار با کارگردان مطرحی مشابه ابراهیم حاتمی کیا در فیلم« چ» چه کمکی به شما کرد؟ چه خاطره ای از بازی در فیلم« چ» دارید؟

ابراهیم حاتمی کیا کارگردان فوق العاده  قابل احترامی می باشد. من یک کار با ایشان داشتم و آن فیلم« چ» می باشد که از ابتدا تا پایانش پر می باشد از خاطره. یکی از مواردی که ایشان پیش از ابتدا فیلم برداری انجام می داد، این بود که هنرپیشه با همان گریم و لباس و در همان لوکیشنی که قرار بود فيلمبرداري انجام شود، تمرین می کرد. این مجال خوبی برای هنرمند بود که بتواند به بازي ای که می خواهد انجام بدهد اندیشه کند. در بسياري از کارها پس از اتمام فیلمبرداری آن صحنه و پایان سکانس موردنظر ، تازه متوجه می شدیم که نباید آن جنبش را انجام می دادیم یا درصورتی که طور دیگری بازی می کردیم خيلي بهتر بود و در آن لحظه آن کار را می کردیم.

تمرینات خاص آقای حاتمی کیا این مجال را به ما می داد که بدانیم باید چه کنیم و مسئله را خيلي خوب دریافت می کردیم. ابراهیم حاتمی کیا فوق العاده روی بازي ها تاثیرگذار بود و خيلي جدّي برخورد می کرد. اهل تعارف هم نبود. واقعاً درصورتی که بازیگری توانایی نداشت بدون تعارف آنرا کنار می گذاشت. من اندیشه می کنم این میتواند یکی از جزییات یک کارگردان مقتدر باشد.

بیشتر:  بیوگرافی و تصاویر سارا منجزی بازیگر زیبا و آراسته ایرانی

خسرو شهراز,تصاویر جدید خسرو شهراز,زندگینامه با خسرو شهراز

خسرو شهراز در کنار سایر هنرمندان فیلم ایلدا

بهترین نقشی که در تئاتر و سینما بازي کرده اید کدام بوده می باشد؟

آثار خوبی در تئاتر داشتم که البته افراد دیگر باید در خصوص آنها نظر بدهند و هیچ وقت عقیده نداشتم که از کارهایم تشریح کنم، دیگران باید قضاوت کنند، ولی می توانم به بازي در نمایش کالون و قیام کاستلیون به کارگردانی آرش دادگر در بازي کردن نقش کشیش و بازي در نمایش شاه لیر به کارگردانی همین کارگردان و مجدداً همین نمایش به کارگردانی دکتر مسعود دلخواه در بازي کردن نقش گلاستری اشاره کنم. همچنين هنرمند بازي کردن نقش« ژاور» در بینوایان و بازي کردن نقش« فاگین» در تئاتر الیور توئیست بودم که برای ایفای این بازي کردن نقش در سال ۹۳ پاداش هم گرفتم. در کار تصویر هم سریال تلویزیونی« آنام» را دوست دارم.

مطلب پیشنهادی

بیوگرافی محمدرضا داوود نژاد

بیوگرافی محمدرضا داوود نژاد محمدرضا داودنژاد در سال 1336 در تهران به دنیا آمد. او …