بیوگرافی سبحان اکرامی

sobhanakrami singer1 1 بیوگرافی سبحان اکرامی

بیوگرافی سبحان اکرمی

سبحان اکرامی متولد 6 فروردین 1360 در تهران و فارغ التحصیل رشته مهندسی نساجی در رشته علوم الیاف و شیمی رنگ است. از دوران دبیرستان و دانشگاه به فعالیت های هنری مانند تئاتر، موسیقی و دوبله پرداخت.

سبحان اکرامی فعالیت رسانه ای خود را از شبکه سه با برنامه «ارته دل استه» آغاز کرد. وی در سال 1382 قهرمان کاراته شد و از سال 1387 با رادیو ورزش به عنوان کارشناس مسائل ورزشی مرتبط با فناوری شروع به همکاری کرد.

sobhanakrami singer1 7 بیوگرافی سبحان اکرامی

سبحان اکرامی در سال 1385 ویژه عید نوروز را برگزار کرد. پس از این برنامه اولین برنامه رسمی خود را در رادیو ورزش با عنوان «ورزش شمر» آغاز کرد که 8 سال و نیم ادامه داشت. با بیش از 110 برنامه در یک ماه در سال 2013، یعنی بیش از سه برنامه در روز، رکورد تعداد برنامه های رادیو دیپورتیوا را در اختیار دارد. او به عنوان گزارشگر ورزشی به مسابقات زیادی اعزام شده است.

sobhanakrami singer1 6 بیوگرافی سبحان اکرامی

ورود سبحان اکرامی به عرصه موسیقی و خوانندگی از زبان خودش:

باید بگویم که ما در خانه زیاد موسیقی گوش نمی‌دادیم و اگر گوش می‌دادیم، آثار موسیقایی و تصنیف‌هایی مثل آثار شجریان، ناظری، افتخاری یا مهرداد کاظمی که در اردوی ایران ساخته می‌شد، بسیار کم بود. موسیقی کلاسیک.که آن هم محدود به ماشین و در طول سفر بود. اما شخصاً به برخی از خوانندگان موسیقی پاپ علاقه دارم و به نظرم آنها از قله های موسیقی پاپ ایران هستند فارغ از اینکه چه خوانده اند یا نه و با افکارشان موافقم یا نه.

sobhanakrami singer1 5 بیوگرافی سبحان اکرامی

سبحان اکرامی یکی از گویندگان رادیو ورزش است

وی افزود: اما طبق قول حضرت علی (ع) که فرمودند از بین مردم و آثارشان بهترین را انتخاب کنید، من هم سعی کردم نوع و سبک خواندن این افراد را به یاد بیاورم و از آن درس بگیرم و تجربه کسب کنم. با او چون از ابتدا صدا، سبک موسیقی و آهنگ هایی را که آنها انتخاب کرده بودند دوست داشتم و با توجه به علاقه ای که به مقوله صدا داشتم، این صداها را به گونه ای دیگر شنیدم و شاید شنیدن من با آن ها متفاوت بود. بقیه . از این رو، با اینکه در دوران جوانی خیلی کم به موسیقی گوش می دادم – تاکید می کنم خیلی کم – اما با دقت بسیار گوش می دادم و این گوش من را تربیت می کرد.

بیشتر:  بیوگرافی مریم سلطانی

sobhanakrami singer1 4 بیوگرافی سبحان اکرامی

بیوگرافی سبحان اکرمی

اکرامی درباره آموزش هایی که در این زمینه دیده است ادامه داد: بعدها برای مدت کوتاهی با استاد کرامت اصلانی موسیقی سنتی و آواز ایرانی کار کردم اما دیدم واقعا در توانم نیست و حنجره ام مناسب نیست. این کار.استاد هم پسرش مسیح اصلانی را به من معرفی کرد که او هم با من در رشته تری و قایقرانی کار می کرد، اما دیدم واقعاً نمی تواند این کار را انجام دهد، بنابراین به موسیقی پاپ علاقه مند شدم.

بیشتر:  خواص بی نظیر زیره از نظر طب سنتی

sobhanakrami singer1 3 بیوگرافی سبحان اکرامی

عکس های سبحان اکرامی

نوع صدای من که باس است، حتی در موسیقی پاپ هم به ندرت استفاده می شود، چه رسد به موسیقی سنتی که از صدای چپ کوک شده و البته صدای مردان وسط استفاده می شود. صدای باریتون، باریتون، تنور، تنور و حتی فراتر از تنور، مانند صدای استاد موسیقی ایران شجریان یا استاد فقید ایرج بسطامی که گستره صدای او بالاتر از صدای مردان بوده و وارد محدوده صدای زنان شده است. در بین مردم و اساتید موسیقی سنتی قابل قبول تر است. بنابراین موسیقی سنتی را فراموش کردم اما تجربیات آنها را با خود بردم و شروع به نواختن موسیقی پاپ و کلاسیک پاپ کردم.

بیشتر:  بیوگرافی آرین محمودی

وی افزود: در این زمینه اساتید متعددی مانند آقای قره تپه و استاد فولادوند که در گروه کر و ارکستر سمفونیک کار می کردند را تجربه کردم، اما نقطه عطف زندگی ام آشنایی با محمدرضا صادقی مدرس آواز بود که خوانندگان بسیار خوبی هستند. خودشان، و دامنه آوازی من نیز به آنها نزدیکتر بود.

sobhanakrami singer1 2 بیوگرافی سبحان اکرامی

سبحان اکرامی مجری رادیو است

این باعث شد که تحصیلات بهتری داشته باشم، در حالی که ایشان با شاگردانش بسیار با ملاحظه، متفکرانه و مهربانانه رفتار می کردند و این باعث شد که فعالیت هایم را در عرصه موسیقی و خوانندگی با جدیت بیشتری دنبال کنم.جالب اینجاست که باعث شدند وارد عرصه دوبله هم بشوم و به دلیل صدا و بیان و تجربه ای که در تئاتر داشتم، من را به دوستانی در این زمینه معرفی کردند که بلافاصله من را پذیرفتند و شروع به کار کردم.

آلبوم سبحان اکرامی:

آلبوم عاشقانه روح من

تک آهنگ های سبحان اکرامی:

حاشیه، غیرمتمرکز

با تو

کوتاه ترین دیوار

من دارم می میرم

من فحش نمیدم

بگو

نوستالژی

نگرانی

sobhanakrami singer1 1 بیوگرافی سبحان اکرامی

عکس های اینستاگرام سبحان اکرامی

.

مطلب پیشنهادی

بیوگرافی محمدرضا داوود نژاد

بیوگرافی محمدرضا داوود نژاد محمدرضا داودنژاد در سال 1336 در تهران به دنیا آمد. او …