بیوگرافی امین حیایی + عکس

بیوگرافی امین حیایی + عکس های امین حیایی

امین حیایی زاده سال 1349 هنرمند تلویزیون و سینمای ایران می باشد. در زمان تحصیل در تئاتر مشغول به کار شد و پس از آسوده التحصیلی  در دوران خدمت سربازی در مرکز هنرهای نمایشی عقیدتی و سیاسی نیروی هوایی کار خود را آغاز کرد. در سال ۱۳۷۰ هنرمند تئاتر کودک با کارگردانی ثریا قاسمی بود. او در پانزدهمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم براده های خورشید نامزد بهترین هنرمند نقش داشتن مکمل مرد شد. مدت زیادی طول کشید تا او در فیلم بازی کند و در اولین نقش داشتن خود به عنوان هنرمند اصلی فیلم سیب سرخ اوا (1999) خیلی خوب نبود.

او در سال 1381 در شش فیلم مزاحم، مانی و ندا، مونس، اثیری، رز زرد و گل بهشت ​​بازی کرد که رکوردی در تهران محسوب می شود. حیایی علاوه بر این در 4  فیلم هتل کارتن، دست های نجس، دام  و مزاحم سیروس الوند بازی کرده میباشد. او در سال ۱۳۸۶ برای بازی در فیلم شب برنده پاداش بهترین هنرمند مرد فجر شد. همسر او نیلوفر خوش خلق هنرمند سینمای ایران می باشد و تنها فرزندش دارا حیایی میباشد. دارا حیایی در سال 75 به دنیا آمد.

بیشتر:  بیوگرافی صهبا شرافتی + عکس های صهبا شرافتی و اینستاگرام

امین حیایی پسر بزرگ خانواده، برادر کوچکترش امید که نوازنده میباشد، همسرش نیلوفر خوش خلق هنرمند سینما و تلویزیون و دارای یک پسر به نام دارا حیایی دانش آموخته شاخه رایانه هستند. امین حیایی در دوران تحصیل به کار تئاتر مشغول بود و بعد از آسوده التحصیلی خدمت سربازی خود را در مرکز هنرهای نمایشی عقیدتی و سیاسی نیروی هوایی آغاز کرد. در سال ۱۳۷۰ هنرمند تئاتر کودک با کارگردانی ثریا قاسمی بود. امین حیایی یکی از هنرمندان زن سینمای ایران با هدیه تهرانی و مهناز افشار میباشد که محمدرضا گلزار هم از دوستان صمیمی او در سینما می باشد.

اولین کار سینمایی او دو همسفر بود که توسط ثریا قاسمی کشف و به کارگردان معرفی گردید. امین حیایی زندگی هنری خودش را مدیون اوست. او در سال ۱۳۷۰ به هنر داخل شد و کار طنز او با فیلم عروس خوش قدم و بازی در زن زیادی ابتدا شد که برنده پاداش حافظ جشن دنیای تصویر شد. او در پانزدهمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم براده های خورشید نامزد دریافت پاداش بهترین هنرمند نقش داشتن مکمل مرد شد.

بیشتر:  بیوگرافی امین حیایی

در سال 1381 شش فیلم با بازی او در سینماهای تهران اکران شد که برای خودش یک رکورد به شمار می رود. او به عنوان یک هنرمند پرقدرت نامی دست و پا کرد تا جایی که برای بازی در دختر ایرونی از جشن سالانه ماه قمری مجسمه حافظ یکی از دو هنرمند برتر سال را دریافت کرد. بازی عالی امین حیایی در فیلم زن زیادی در بیست و سومین جشنواره فیلم فجر همچنان نشان از اوج گیری او در فضا بازیگری دارد. اخراجی ها، مهمان ، شام عروسی ، ستاره میباشد بی شک او را به عنوان ستاره برتر سینمای ایران در دهه هشتاد معرفی کرد. فروش زیاد اخراجی ها، امین حیایی را به یکی از پردرآمدترین هنرمندان مرد سینمای ایران تبدیل کرده میباشد. محمدرضا شریفی نیا در بیشتر فیلم ها از حضور امین حیایی استفاده می کند و آخرین همکاری آنها در فیلم دایره زنگی به کارگردانی پاریس اقبال آور می باشد. خیلی ها گفته اند امین حیایی هنرمند خوبی نیست ولی الان حیایی یکی ازبازیگران پردرآمد سینما میباشد که درعمل به لطف کارش به پردرآمدترین هنرمند شده میباشد.امین حیایی و همسر او در نزدیک تهران و لواسان هستند.

بیشتر:  بیوگرافی جواد عزتی + عکس های جواد عزتی

گفت‌وگو های نیلوفر خوش خلق درباره امین:

خیلی ها اندیشه می کنند من و امین به خاطر سینما با هم ارتباط داشتیم اما علم و منش و اخلاق امین جذاب میباشد. امین انسان بینهایت بخشنده ای میباشد و این را در این سال ها بارها به من اثبات کرده میباشد. ما سال های خوشی را در کنار هم سپری می کنیم و امیدواریم این روند ادامه دار باشد چون در اصل من و امین به آینده چه در زندگی خصوصی و چه در کارمان خوشبین هستیم و می خواهیم زندگی آرامی داشته باشیم. زندگی ای که خدا به یاد دارد. اصولاً من و امین همیشه به یاد خدا هستیم و می دانیم که اگر توفیق ما تا اینجا بوده میباشد به لطف خدا بوده و بعد از آن با مردم بوده میباشد.

مطلب پیشنهادی

بیوگرافی محمدرضا داوود نژاد

بیوگرافی محمدرضا داوود نژاد محمدرضا داودنژاد در سال 1336 در تهران به دنیا آمد. او …