بیوگرافی تینو صالحی

بیوگرافی تینو صالحی + عکسهای تینو صالحی

تینو صالحی در سال ۱۳۵۹ در سنندج به دنیا آمد. او دانش آموخته گرایش تئاتر از دانشگاه هنر و معماری میباشد. تینو صالحی در زمینه های مختلف هنری مشابه بازیگری، کارگردانی و مدرس تئاتر کار می کند. از نقش بازي كردن های برجسته تینو صالحی در بازیگری می توانیم به فیلم مختارنامه، خشمگین نیستم، زمین انسان ها، چهارراه استانبول و دل اشاره نماییم.

آغاز تلاش های تینو صالحی

تینو صالحی در اولین سال های تلاش خود در تئاتر بازی می کرد. این چهره تلاش جدی خود را در تئاتر از سال 1382 آغاز کرد. تینو صالحی بعد از بازی های پیروز در تئاتر به عنوان دستیار کارگردان به تلاش هنری خود ادامه می دهد. او در مدرک هنری خود زمینه دستیاری کارگردانان برجسته ای مثل امیر دژاکام و قطب الدین صادقی را دارد. تینو صالحی در سال ۱۳۸۲ با حضور در سریال جذاب و دیدنی مختارنامه به صدا و سیما آمد. تقریبا شش سال بعد زین با بازی در سریال زمین انسان ها با کارگردانی ابوالحسن داودی داخل فضا تلویزیون شد. او با هنرمندان مطرحی چون علی نصیریان، سروش راستی، امیرمحمد زند، زنده یاد عسل بدیعی، صدرالدین شجره، مریم عبدالملکی، رضا ملک متولد و امید روحانی همکاری داشته میباشد. تجربه اولین بازی تینو صالحی در زمینه سینما در سال 1392 و فیلم خشمگین نیستم می باشد. فیلم خشمگین نیستم با کارگردانی رضا درمیشیان تولید شد و تینو صالحی در آن نقش بازي كردن حمید را بازی کرد. از سلسله تلاش های تینو صالحی در زمینه سینما می توانیم به چهارراه استانبول محصول سال 1396 اشاره نماییم. تینو صالحی تقریبا دو سال بعد از حضور در فیلم چهارراه استانبول در سریال دل آشکار شد. بازی در سریال دل اولین تجربه بازیگری تینو صالحی در شبکه خانگی میباشد. او در این سریال نقش بازي كردن عادل را بر عهده دارد و با بازیگرانی چون حمیدرضا نعیمی، سارا نجفی، علی سخنگو، مهدی کوشکی و نسرین مقانلو کار کرده میباشد.

بیشتر:  بیوگرافی عبیر نعمه خواننده و موسیقیدان زن لبنان + عکس

کارهای کارگردانی تینوصالحی

تینو صالحی کارگردانی را در تئاتر آغاز کرد. اولین تجربه کارگردانی خود را با نمایش آنتی آنتیگونه بدست آورد و کارگردانی تئاترهایی چون ماهزادگان، فطرس، کیارش، آوای نی و شاخه نبات را داشته میباشد.

بیشتر:  خواص کدو سبز

علاقه های تینو صالحی

تینو صالحی علاوه بر ایفای نقش بازي كردن یک هنرمند ایرانی آموزش بازیگری را دوست دارد. او در آموزشگاه کارگاه های آزاد بازیگری زیر نظر امین تارخ تعلم کرده میباشد.ضمناً تینو صالحی به دلیل علاقه به سخنرانی در زمینه فن توضیح هم سخنرانی دارد. توجه داشته باشید تینو صالحی به عنوان یک هنرمند مشهور دنیا توسط برگ قانونی اینستاگرامش با هوادارانش در ارتباط می باشد. او تصویرها های خصوصی و صحنه هایی از تئاتر را در برگ اینستاگرام خود قرار می دهد.

مطلب پیشنهادی

بیوگرافی محمدرضا داوود نژاد

بیوگرافی محمدرضا داوود نژاد محمدرضا داودنژاد در سال 1336 در تهران به دنیا آمد. او …