بیوگرافی زهره فکورصبور

بیوگرافی زهره فکورصبور + عکس ها های زهره فکورصبور

زهره فکور بردبار در اول فروردین 1357 در شهر تهران به دنیا آمد او هنرمند تلویزیون ، تئاتر و سینمای ایران می باشد.

مصاحبه با زهره فکور بردبار

در مورد خانواده خود برای ما بگویید؟

من در یک خانواده 7 نفره هستم. 3 خواهر و 1 برادر دارم و فرزند آخر خانواده هستم و به دلیل اختلاف سنی کم تقریبا یک سال با برادرم ارتباط خوبی دارم.

چگونه داخل صحنه بازیگری شدید؟

واقعیت این میباشد که در همه عمرم به چیزی که به آن اندیشه نمی کردم بازیگری بود. به من پیشنهاد تئاتر دادند و من هم قبول کردم. پس از این تئاتر با عمومی از هنرجویان تئاتر در نمایش حملت به ایفای نقش داشتن پرداختم. بعد بازیگری برایم جدی تر شد. در زمانه تئاتر دوستانم پیشنهاد دادند که گروهی دنبال هنرمند برای ساخت دو فیلم هستند و من به آن جا رفتم و از آنجا پیروز شدم در فیلم باغ کوچک بی بی گل و در فیلم روزگار جوانی به ایفای نقش داشتن بپردازم. پس از آن به کلاس بازیگری آقای سمندریان رفتم و آنجا درس خواندم و به این ترتیب داخل این صحنه شدم.

اختلاف خانواده با بازیگری

در جریان بازی من تنها کسی که به این موضوع اعتراض کرد برادرم بود و با توجه به اینکه حدود 1 ساله بودم که پدرم از دنیا رفت حرف برادرم نه تنها برای من بلکه برای همه اعضای خانواده ام قابل قبول بود ولی پس از اینکه سعی و فعالیت مرا مشاهده کرده و در کارهای من حضور یافت با آن کنار آمد.

کم کار بودن در این سال ها

اوایل و وقتی سن کم میباشد هر بازیگری دوست دارد پایان نقش داشتن ها را تجربه نماید ولی بعد از مدتی همه نقش داشتن هایی که پیشنهاد می شود مشابه میباشد و من به آن علاقه ندارم. بعد از بازی در نقش داشتن یک نابینا و گوناگون بودن با نقش داشتن هایی که قبلا بازی کرده ام، دوست دارم بازی هایم تفاوت کند و روی نقشی تلاش می کنم که برای نزدیک شدن به آن کمی تحقیق می کنم. البته اگر بخواهید برای یک نقش داشتن خاص شکیبایی کنید این هم عواقب خوبی دارد: اول اینکه باید مدت زیادی بلاتکلیف باشید و بالاخره بعد مالی زندگی همین میباشد.

بیشتر:  بیوگرافی نیلوفر شهیدی (+جدیدترین تصاویر)

نگرانی از بابت فراموش شدن

در واقع ابتدا خیلی نگران این مساله نبودم و خیلی به آن توجه نمی کردم ولی کم کم متوجه شدم که وقتی انسان کارش زیاد نیست فراموشش می کنند و حتی این موضوع در بعد کار هم تاثیردارد اما در نهایت به این موضوع توجه می کنم. اگر فیلمنامه خوبی وجود داشته باشد که در آن نقشی وجود داشته باشد که با نوع بازیگری من بینهایت مناسب باشد، وقتی کار نمی کنم کارگردانان فراموشم می کنند و این به ضرر من و همه کسانی میباشد که این رویه را انجام می دهند. من اخیراً روی تخصص نقش داشتن تمرکز چندانی ندارم و به آسودگی نمایش نامه ها را انتخاب می کنم.

چقدر از شهرت خود اطلاع دارید؟

اگر بخواهم از رفتارم با مردم جواب بدهم، می‌توانم بگویم که آنها از من خوششان می‌آید، اما با چند نفر باید سر و کار داشته باشم که بگویم بین همه محبوب هستم، اما خوشبختانه امروز با هر کسی که برخورد داشتم من را دوست داشتند.

تاثیر نقش داشتن ها در شما

احتمالا درست نباشد ولی مدتی بعد از بازی در یک شخصیت، خیلی به او نزدیک می شوم و با او زندگی می کنم و این بخشی از زندگی رایج من میباشد. حتی گاهی به خودم می گویم که ای کاش این بخش از فیلم را طور دیگری بازی می کردم.

بیشتر:  دنیل دی لوئیس، بازیگر شگفت انگیز هالیوود (+تصاویر خانوادگی)

به عنوان یک هنرمند به نظر شما آشکار چقدر در بازیگری موثر میباشد؟

ببینید من وقتی آغاز به کار کردم برای مانند در سال 2000 چهره و استایل خیلی تاثیرگذار نبود و مهارت بازیگری مهمتر بود اما امروز این موضوع بها بیشتری دارد و افرادی را می بینم که چهره و استایل خوبی دارند اما وقتی به بطن آن ها داخل شوید متوجه نقاط بی‌حالی آنها خواهید شد. از نظر من استایل چهره و اندام برای هنرمند مهم میباشد ولی از اصل هنرمند که نحوه توضیح، لحن خوب و مسائلی از این دست میباشد، نباید نادیده بگیرید.

گرفتن رژیم

از خردسالی ورزش زیادی انجام می دادم و وقتی که بازیگری را آغاز کردم بخشی از وقتم به کار اختصاص یافت و مقداری از ورزش دوری گرفتم که چاقی و افزایش وزن را نیز به دنبال دارد. رژیمی ندارم که بگم هیچی نمیخورم ولی خیلی رعایت میکنم و مشکل اینه که من ذاتا گیاهخوارم و به غذاهای پخته و خورشتی علاقه زیادی دارم و رژیمم اینه و تنها به خاطر رژیمم این تغذیه را دارم.

مسافرت کردن

من خیلی دوست دارم مسافرت بروم اما الان کم شده میباشد اما 4.5 سال پیش اگر دو روز کار نمی کردم قطعا سفر می کردم تا بگویم سفرم خیلی خوش میباشد. میتونم بگم موقعیتش خیلی برام مهم نیست اما بین شهرها به شیراز ، شمال و مشهو علاقه دارم و همیشه پیشنهادهای شغلی در شهر را خیلی علاقه دارم.

آیا اندیشه می کنید دختر آشپزی خوب خود را از مادرش به ارثیه می برد؟

مادرم خیلی خوب آشپزی می کند، گاهی آنقدر دلم  غذا می خواهد که سریع می روم آنجا تا یک قاشق غذایش را بخورم. تا شما بخواهید کارهای منزل را خیلی خوب انجام می دهم اما آشپزی تعریفی ندارد و تنها غذاهایی را که علاقه دارم تهیه می کنم که بیشتر سالاد و سوپ میباشد. من دلداده بادمجان و غذاهایی که با بادمجان درست می شود می باشم و هر زمانه مادرم این غذاها را درست می کند، بلافاصله به آنجا می روم.

بیشتر:  بیوگرافی ندا قاسمی + عکس های ندا قاسمی + اینستاگرام

دوستی شما با هنرمندان چطور پیش می رود؟

سعی می کنم تا حدودی با همه هنرمندان رابطه خوبی داشته باشم، اما اخلاقی که دارم و نمی دانم خوب میباشد یا بد، دوستان بینهایت صمیمی ام کسانی هستند که از کودکی با آنها دوست بودم و نمی توانم به سرعت دوست صمیمی برای خودم پیدا نمایم.

آیا از وضعیتی که در حال حاضر در آن هستید خشنودی دارید؟

اگر الان انتخاب من بود احتمالا بازیگری را به عنوان شغل انتخاب نمی کردم، ردشدن از این مشکلات برایم سخت میباشد. اما بازیگری خاصیتی دارد که شما را نمک گیر کرده و حتی اگر بخواهید مدتی دور باشید، باز هم وسوسه می شوید که کار کنید.

بهترین و بدترین اخلاقتان چیست؟

بدترین اخلاقم این بوده که حرف مردم خیلی روی من تاثیر دارد و در یک کلمه خیلی ناراحت و در یک کلمه خیلی خوشحالم و اندیشه می کنم بهترین اخلاقم این میباشد که خیلی زود می بخشم.

فوت زهره فکور بردبار:

او در زمان 10 اسفندماه حدود ساعت 20 در منزل خصوصی خود به دلیل مصرف بیش از حد قرص به تندی مسموم و راهی بیمارستان شد. متاسفانه پزشکان نتوانستند جان او را نجات دهند و جان باخت.

مطلب پیشنهادی

بیوگرافی محمدرضا داوود نژاد

بیوگرافی محمدرضا داوود نژاد محمدرضا داودنژاد در سال 1336 در تهران به دنیا آمد. او …